بهترین مکان های ایران برای جت اسکی کدام است؟

بهاره غنچه
بهاره غنچه سه شنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵
بهترین مکان های ایران برای جت اسکی کدام است؟

 جت اسکی یکی از هیجان انگیزترین تفریحات دریایی به شمار می‌رود که طرفداران بسیاری دارد.

اگر برای تعطیلات نوروز قصد سفر به مناطق ساحلی را دارید، قطعا جت اسکی می‌تواند یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی برای شما باشد. جت اسکی یکی از تفریحات لذت‌بخش آبی است که بسیار مورد توجه گردشگران در مناطق دریایی قرار می‌گیرد. در بسیاری از کلوپ‌های دریایی ورزش‌ها و تفریحات آبی متنوعی ارائه می‌شود که هر شخصی با هر سنی می‌تواند یک تفریح آبی مناسب را برای خود انتخاب کند. جت اسکی نیز به‌دلیل هیجان سرعتی که دارد انتخاب بسیاری از گردشگران خواهد بود.

در بسیاری از کلوپ‌های غواصی و دریایی شما می‌توانید از جت اسکی استفاده کنید. در مناطق ساحلی جنوبی همچون بوشهر، خوزستان و هرمزگان تفریح جت اسکی به گردشگران ارائه می‌شود. همچنین در مناطق ساحلی دریای خزر همچون مازندران، گیلان و گلستان نیز این ورزش و تفریح آبی وجود دارد. در سایر مناطق همچون تهران و آذربایجان غربی نیز شما می‌توانید از جت اسکی برای گذراندن ساعاتی خوش روی آب بهره ببرید. در شهرهای ساحلی تعداد کلوپ‌های دریایی که تفریحاتی همچون جت اسکی را ارائه می‌کنند روبه افزایش است ، برای مثال تنها در جزیره کیش ۵۰ کلوپ ارائه‌دهنده تفریح دریایی وجود دارد.

برای سفر به مناطق شمالی و جنوبی کشورمان در ایام نوروز یا هر زمان دیگری تورهای گردشگری بسیاری وجود دارند که فرصت لذت بردن از تمام جاذبه‌های گردشگری این شهرها و مکان‌ها را به شما می‌دهند.

کجارو بهترین تور نوروز به مقاصد داخلی و خارجی را برای گردشگران و مسافران معرفی کرده است. شما می‌توانید تور مورد نظر خود را در کجارو به‌سادگی جست‌و‌جو کنید، از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر، بهترین تورها را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید و در نهایت ارزان‌ترین تور به مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید.

جت اسکی

جت اسکی در کیش

کلوپ سی من کیش، کلوپ سیشل کیش، مرکز غواصی کیش، کلوپ نگین کیش، کلوپ ناتیلوس کیش و ... تفریحات دریایی متنوعی همچون جت اسکی، شاتل، غواصی و فلای جت را در کیش ارائه می‌کنند. دسترسی به جت اسکی در کیش کار سختی نیست، چراکه شما می‌توانید با مراجعه به یکی از کلوپ‌های تفریحی دریایی، که تعدادشان هم در جزیره کم نیست، به‌راحتی جت اسکی خود را کرایه کرده و از آن لذت ببرید.

جت اسکی

جت اسکی در قشم

 نگين ساحل قشم، دلفين مرجان قشم، دلفين آبی قشم، ستاره دريای پارس، ستاره بومی قشم و ... در تمامی طول سال آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند. هرکدام از کلوپ‌ها دارای موتورها، قیمت‌ها و خدمات متفاوت از یکدیگر هستند، به همین دلیل توجه به روحیات و هزینه‌ها در انتخاب کلوپ بسیار موثر است. 

جت اسکی در تهران

دریاچه فشافویه

دریاچه تفریحی فشافویه یکی از دریاچه‌های مصنوعی در نزدیکی تهران است که امکان اسکی روی آب، جت اسکی، قایق سواری، کایاک سواری، تا ATV (موتورهای چهار چرخ)، پیست اتوموبیلرانی، پینت بال، سوارکاری و تفریحات ورزشی را برای شهروندان فراهم کرده است. این دریاچه در کیلومتر ۱۸ تهران،‌ قم قرار دارد. ۱۵ دقیقه جت اسکی در این دریاچه حدود ۶۰ هزار تومان خواهد بود. از آنجایی که این دریاچه سرپوشیده نیست در زمستان امکان استفاده از تفریحات آبی برای گردشگران وجود نخواهد داشت بااینحال پینت بال، تیرو کمان، سوارکاری، تراپ، اتومبیل‌رانی و … در زمستان به گردشگران ارائه می‌شود.

این دریاچه هفت هکتار وسعت دارد و روزانه بالغ بر ۳۰۰ نفر از آن بازدید می‌کنند. در روزهای تعطیل نیز بیش از یک هزار نفر برای استفاده از تفریحات آبی همچون جت اسکی به این دریاچه مصنوعی سری می‌زنند. همچنین تورهای گردشگری ویژه‌ایی برای بازدید از این دریاچه برگزار می‌شود. 

جت اسکی در آذربایجان غربی

سد امند

سد امند یکی از تفرجگاه گردشگری و تفریحی در شمال غربی شهر تبریز و در نزدیکی روستای امند است که امکانات ورزش‌های آبی، شامل اسکی روی آب، جت اسکی و قایقرانی در آن وجود دارد. این سد، یکی از حدود ۱۰۰ سدی است که در حوضه آبریز دریاچه ارومیه واقع شده‌ است. در مراحل توسعه این سد قرار است تا امکانات دیگری همچون هتل پنج ستاره، سالن نمایش‌های بین‌المللی، سوئیت آپارتمان، باشگاه اسب‌سواری، زمین‌های گلف و زمین چمن تمرین فوتبال برای گردشگران ارائه شود.

جت اسکی در سواحل شمالی

در بسیاری از سواحلی شمالی کشور نیز جت اسکی قرار دارد. سواحل گیلان، کلوپ دریایی تله کابین رامسر، کلوپ حرفه‌ای‌ها چابکسر و ... خدمات تفریحات دریایی متنوعی را به مسافران ارائه می‌کنند.

جت اسکی

قطعا بهترین مکان برای استفاده از جت اسکی به شرایط زمانی و مکانی شما در هنگام سفر ارتباط خواهد داشت. فراموش نکنید اگر قصد سفر به شهرهای شمالی را دارید، استفاده از جت اسکی در روزهای بارانی کمی سخت خواهد بود و شاید به‌اندازه روزهای آفتابی لذت‌بخش نباشد. همچنین دریای روشن و شفاف سواحل جنوبی می‌تواند هیجان جت اسکی را برای شما بیشتر کند.

این کلوپ‌های دریایی دارای امکاناتی همچون اتاق تعویض لباس۷ حمام و کمد نگهدارنده لباس هستند تا گردشگران به‌راحتی بتوانند بعد از تجربه یک تفریح دریایی به استحمام و تعویض لباس بپردازند. در صورتی که به‌صورت گروهی به‌همراه خانواده یا دوستان خود به سراغ جت اسکی بروید، در نظر داشته باشید که بر اساس قانون بیشتر از یک جت اسکی نمی‌توانید کرایه کنید. اغلب ماشین‌ّای جت اسکی به‌صورت دونفره و گاه سه نفره هستند. استفاده از جت اسکی دارای محدودیت سنی و بیماری‌های خاص است تا از بروز برخی حوادث ناگوار به‌دلیل سرعت و هیجان بالا جلوگیری شود.

هزینه‌های جت اسکی نسبت به زمان و نوع موتور آن متغیر است. از ۳۰ هزار تومان تا حدود ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارند. 

جت اسکی

اگر قصد سفر به یکی از این شهرهای ساحلی را دارید و به‌دنبال استفاده از یک جت اسکی برای تفریح هستید به موارد زیر حتما توجه کنید:

  • ابتدا كلوپی كه قصد اجاره جت اسكی از آن را داريد مورد بررسی قرار دهيد تا از امکانات، خدمات و مجوزهای آن‌ها مطلع شوید.
  • سپس نوع جت اسكی از نظر قيمت و از نظر قدرت موتور و مدل آن را بررسی کنید تا بتوانید متناسب با بودجه خود از هیجان بیشتری لذت ببرید.
  • به قوانین استفاده از جت اسکی دقت کنید تا برای خود و دیگران مشکلی ایجاد نکنید.

نمی‌توان به‌طور قطع مشخص کرد که کدام کلوپ دریایی بهتر است چراکه خدمات آن‌ها تقریبا شبیه به یکدیگر است، با این‌حال برخی از کلوپ‌های دریایی مورد توجه بیشتر گردشگران قرار می‌گیرد. اگر قصد سفر به مناطق گردشگری داخلی و خارجی را دارید برای تهیه بلیط ارزان هواپیما می‌توانید از کجارو کمک بگیرید شما می‌توانید از طریق موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو، ارزان‌ ترین بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خرید کنید. 

عکس‌ها: انجمن جت اسکی و جت بت جمهوری اسلامی ایران

مطالب مرتبط:

دیدگاه