بهترین تفریحات کوش آداسی که باید در سفر نوروزی تجربه کنید

مینا رهبری
مینا رهبری شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
بهترین تفریحات کوش آداسی که باید در سفر نوروزی تجربه کنید

کوش آداسی یکی از زیباترین جزایر ترکیه است که در ساحل دریای اژه قرار دارد. این شهر با آب و هوایی مطبوع، می‌تواند در تعطیلات نوروز مقصد رویایی برای سفر باشد.

کوش آداسی در سواحل دریای اژه در ترکیه قرار دارد و برخی از ظاهر نازیبای آن گله می‌کنند؛ با این حال این جزیره هنوز هم در میان آژانس‌های مسافرتی، کسانی که تنها و به‌صورت مستقل سفر می‌کنند و مسافران کشتی‌های کروز محبوبیت زیادی دارد. دلیلش هم این است که کوش آداسی پر از جاهای دیدنی است. یک هفته، زمان بسیار کمی برای بازدید از کوش آداسی است و در این مدت اصلا نمی‌توانید از مکان‌های دیدنی این جزیره و اطراف آن دیدن کنید. 

کوش آداسی

منبع عکس: وب‌سایت boutiquesmallhotels

تنوع جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی کوش آداسی یکی دیگر از دلایلی است که همه نوع گردشگر از مسافران تنها تا خانواده‌های بزرگی که با کودکان‌شان سفر می‌کنند، جذب این جزیره می‌شوند. حالا که نوروز نزدیک است، ایرانیان به‌دنبال مقصدی خارجی برای گذراندن تعطیلات نوروز هستند. کوش آداسی مقصدی مناسب برای تعطیلات است و تمامی اعضای خانواده می‌توانند از سفر به این جزیره لذت ببرند. در ادامه می‌خواهیم تفریحاتی که در این جزیره می‌توانید تجربه کنید را به شما معرفی کنیم.

تفریحاتی که در کوش آداسی می‌توان تجربه کرد

۱. اولین جایی که در کوش آداسی باید بروید، ویرانه‌های باشکوه افسوس است؛ افسوس دومین شهر بزرگ امپراتوری روم بود. یک راهنمای تور می‌تواند به شما کمک کند که آثار بسیار زیادی که امروزه فقط ویرانه‌ای از آن مانده است، از جمله بازار، سرویس بهداشتی عمومی، کتابخانه Celsius، آمفی تئاتر بزرگ و خانه‌های تراس‌دار را به تماشا بنشینید و معماری باشکوه آن دوران را تحسین کنید.

ویرانه های افسوس کوش آداسی

منبع عکس: وب‌سایت Turkey.com

۲. در نزدیکی شهر افسوس در تپه‌های سبز سلجوق (Selcuk) قرار دارد، جایی که گفته می‌شود آخرین خانه حضرت مریم است و راهب و راهبه‌ها هر روز در این مکان به عبادت مشغول هستند. فارغ از اینکه فردی مذهبی باشید یا خیر، این خانه ارزش بازدید دارد. 

۳. در تپه سلجوق همچنین روستا کوچک اما جذاب شیرینجه (Sirince) قرر دارد. اهالی این روستا روغن زیتون خانگی و صنایع و هنر دستی تولید می‌کنند و به‌خاطر این محصولات‌شان شهرت دارند. برای بازدید از این روستا کفش‌های پیاده‌روی مناسب بپوشید، چون شهر، تپه‌ای است؛ البته در کنار این سختی‌ها، چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای را می‌توانید تماشا کنید که ارزشش را دارد. 

۴. تجهیزات شنا و کفش‌های پیاده‌روی خود را برای گشت و گذار در بزرگ‌ترین پارک ملی سواحل دریای اژه به نام «پارک ملی دیلک» (‌Dilek) به‌همراه داشته باشید. این منطقه از طرف دولت محافظت می‌شود و خانه بسیاری از گونه‌‌های گیاهی و حیوانی بومی است. در این پارک ملی ۴ ساخل وجود دارد و کسانی که عاشق طبیعت‌گردی هستند، می‌توانند از مسیرهای پیاده‌روی متنوعی که در آن وجود دارد، بهره ببرند. 

به کمک کجارو می‌توانید با مشاهده و مقایسه انواع تورها به مقاصد دلخواه‌تان، بسته به زمان و بودجه خود، بهترین و ارزان‌ترین تور را از آژانس‌های مسافرتی معتبر خریداری کنید. کجارو این امکان را برای شما فراهم کرده است که به‌راحتی بتوانید قیمت و امکانات تورهای آژانس‌های مسافرتی مختلف را با هم مقایسه کنید و سفرتان را با پایین‌ترین قیمت برنامه‌ریزی کنید.

پارک ملی دیلک کوش آداسی

منبع عکس: وب‌سایت ویکی پدیا

۵. پارک آبی Aqua Fantasy هم برای کودکان مناسب است و هم برای بزرگ‌ترها. این پارک آبی هم میان افراد محلی و هم گردشگران، محبوبیت زیادی دارد. در اینجا انواع سرسره‌ها در میان صندلی‌های کنار بار استخر و جاذبه‌های بسیاری برای کودکان وجود دارد. اگر فرزندان‌تان از بازی در این پارک آبی زیبا سیر نشدند، می‌توانید شب را در هتلی که در مجاورت آن وجود دارد، سپری کنید. 

۶. بازدید از جزیره کبوتر (Pigeon Island) فقط چند ساعت طول می‌کشد. این جزیره در نزدیکی بندر قرار دارد و در آن می‌توانید از ویرانه‌های قلعه نیز بازدید کنید. 

۷. در بندر قایق‌هایی وجود دارند که هر روز گردشگران را به گشت و گذار در حوالی خطوط ساحلی و بازدید از خلیج‌های کوچک و خورهایی که برای غواصی و شنا مناسب هستند، می‌برند. برای ناهار کباب در قایق سرو می‌شود و حدود ساعت ۵ عصر قایق شما را به خشکی برمی‌گرداند. 

۸. یک روز تمام را در شهری که در مجاورت کوش آداسی قرار دارد، بگذرانید؛ شهر سنتی سلجوق. این شهر دارای موزه است و همچنین می‌توانید از ویرانه‌های معبد آرتمیس که البته چیز زیادی از آن باقی نمانده است، دیدن کنید. این گردش بیشتر کاوشی فرهنگی و سنتی در مورد زندگی روزمره مردم منطقه است. 

معبد آرتمیس

منبع عکس: وب‌سایت kusadasi.biz

۹. کسانی که عاشق ساحل هستند نیز از سفر به کوش آداسی می‌توانند نهایت لذت را ببرند. ساحل Long و ساحل بانوان دارای تفرجگاه هستند و انوع مختلفی از ورزش‌های آبی در دسترس گردشگران قرار دارد. می‌توانید برای کشف سواحل دیگر به حومه بروید، مثل پاموک در سلجوق یا ساحل عشق (Love beach) در نزدیکی Davutlar.

۱۰. شب‌های ترکیه در کاروان‌سرا برای گردشگر و بازدیدکننده بسیار جذاب ست و هر شب صندلی‌های این مکان با صدها گردشگر پر می‌شود. هزینه بلیط شامل همه هزینه‌های مربوطه، استفاده از بوفه، نوشیدنی و همچنین اجراها و تماشای رقص محلی ترکی است.

همچنین شما می‌توانید فهرست کامل جاهای دیدنی کوش آداسی را به‌همراه اطلاعات کامل هر جاذبه، موقعیت دقیق روی نقشه و راه‌های دسترسی ببینید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه