اتصال سیستم حمل و نقل عمومی دبی به مسقط عمان

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان چهار شنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
اتصال سیستم حمل و نقل عمومی دبی به مسقط عمان

سیستم حمل‌و‌نقل عمومی دبی از این پس ازطریق اتوبوس به شهر مسقط عمان وصل می‌شود. این مسیر جدید، فرصت‌های جدید برای گردشگری و تجارت بین دو شهر ایجاد می‌کند.

سازمان حمل‌و‌نقل جاده‌ای دبی، خطی جدید در بخش اتوبوسرانی دبی راه‌اندازی کرده است که تنها متعلق به حومه این شهر نیست؛ این خط جدید، دبی را به مسقط، پایتخت عمان و کشور همسایه دبی، متصل می‌کند. روزانه سه سرویس در این خط، مسافران را از ایستگاه‌های مترو راشدیه و ابو هیل و همچنین ترمینال ۲ فرودگاه دبی سوار می‌کند. این اتوبوس‌ها بعد از طی مسیری ۶ ساعته و عبور از مرز دو کشور، در برخی از شهرهای عمان توقف می‌کنند و درنهایت در فرودگاه مسقط به آخرین ایستگاه می‌رسند.

دبی

همان‌طور که از سبک اماراتی‌ها انتظار می‌رود، تمام ۵۰ صندلی این اتوبوس‌ها «لوکس» و مجهز به وای فای رایگان هستند. Maqbool Modi، مدیر این شرکت در دبی می‌گوید:

این خط جدید اتوبوس که دبی را به مسقط متصل می‌کند، فرصت‌های بیشتری برای گردشگری و تجارت در دو شهر ایجاد می‌کند و درکنار آن، حمل‌و‌نقل را برای گردشگران و صاحبان کسب‌و‌کار، سریع‌تر، ارزان‌تر و ساده‌تر خواهد کرد.

در حال حاضر بلیط‌های این مسیر به‌صورت حضوری به فروش می‌رسند؛ اما در آینده‌ی نزدیک می‌توان آن‌ها را از پیش و به‌صورت آنلاین سفارش داد. همچنین امکان اضافه کردن اعتبار بلیط به نول کارت دبی (Nol) فراهم خواهد شد.

نول، کارت-بلیط‌های الکترونیک مخصوص اتوبوس و قطار در دبی است که در رنگ‌های مختلف برای گردشگران یا شهرواندان دبی عرضه می‌شود. به کمک این کارت‌ها می‌توانید تا حدی در هزینه‌های حمل‌و‌نقل عمومی در سفرتان به این شهر صرفه‌جویی کنید. این کارت‌های قابل شارژ در سرتاسر سیستم حمل‌و‌نقل عمومی دبی قابل استفاده هستند.

برای سفر به دبی می‌توانید فهرستی متنوع از تورهای ارائه‌شده توسط آژانس‌های گردشگری مختلف را در کجارو ببینید و بعد از مقایسه قیمت‌، ارزان‌ترین تور دبی را انتخاب کنید.

مسقط

قیمت بلیط‌های یک طرفه این مسیر حدود ۱۵ دلار تعیین شده است. برای سفر به عمان نیز، اکثر کشورها نیاز به ویزای عمان دارند که لازم است پیش از سفر، مدارک لازم را آماده کنید و اقدامات مورد نیاز را انجام دهید.

شرکت مواصلات که شبکه اتوبوسرانی عمان را راه‌اندازی کرده است، پیش از این مسیرهایی بین عمان و امارات ایجاد کرده بود؛ اما سایر سرویس‌ها ازطریق شرکت‌های خصوصی اداره می‌شوند.

مدیرعامل این شرکت گفت:

ما در شرکت مواصلات عمان مشتاق هستیم که امنیت و راحتی مسافرانی را که بین پادشاهی عمان و امارات سفر می‌کنند، تضمین کنیم. امیدوار هستم که این گام، آغازی برای حمل‌و‌نقل یکپارچه بین دو کشور باشد.

او در ادامه گفت که ظرفیت این مسیر تا پیش از آغاز اکسپو ۲۰۲۰ دبی افزایش می‌یابد؛ اما هنوز جزییات بیشتری درباره‌ی این موضوع اعلام نشده است.

مطالب مرتبط:

منبع lonely planet

دیدگاه