آغاز فروش بلیط‌های پرواز نوروز ۹۸ با نرخ آذر ماه

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش سه شنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
آغاز فروش بلیط‌های پرواز نوروز ۹۸ با نرخ آذر ماه

فروش بلیط‌ پروازهای نوروز ۹۸ از سوی شرکت‌های هواپیمایی، بدون افزاش قیمت آغاز شد.

فروش بلیط هواپیما برای سفرهای نوروز ۹۸ آغاز شد. دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی از هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی، برای افزایش نیافتن نرخ بلیط پرواز برای ایام نوروز خبر داد.

مقصود اسعدی سامانی درباره آماده‌سازی ناوگان هوایی مسافری کشور برای ایام نوروز و ارائه خدمات به مسافران هوایی در نوروز ۹۸ تاکید کرد که شرکت‌های هواپیمایی در حال بسیج کردن امکانات خود برای ارائه خدمات به مسافران هوایی نوروزی هستند. وی همچنین در مورد پیش‌فروش بلیط‌های نوروزی هواپیما خاطرنشان کرد که برنامه شرکت‌های هواپیمایی به‌صورت فصلی بسته شده و در این راستا برخی شرکت‌های هواپیمایی فروش بلیط‌‌های نوروزی را شروع کرده‌اند. در حال حاضر از طریق ‌سایت شرکت‌های هواپیمایی و برخی آژانس‌های فروش، امکان خرید بلیط‌های نوروزی هواپیما فراهم شده است.

دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی ابراز داشت که در مورد آماده‌سازی ناوگان و ارائه خدمات به مسافران نوروزی جلسات زیادی در نظر گرفته شده است. وی خاطرنشان کرد که طبق هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی، قیمت بلیط پرواز برای ایام نوروز ۹۸ افزایشی نخواهد داشت و قیمت‌های بلیط هواپیما برای نوروز با نرخ‌هایی که در آذرماه امسال اعلام شد ارائه می‌شود. اسدی اضافه کرد که این قیمت‌ها که طیفی از نرخ‌های بین حداقل تا حداکثر در همه مسیرهای داخلی است، ‌در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی درج شده و قابل دیدن است.

دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی اشاره کرد که امسال به‌دلیل از رده خارج شدن تعدادی از هواپیماها، ظرفیت حمل و نقل هوایی برای نوروز ۹۸ کاهش می‌یابد، زیرا برخی هواپیماها مشکل موتور و تأمین قطعات دارند، بنابراین تعداد هواپیماها نسبت به سال گذشته کمتر است. اسعدی سامانی تاکید کرد که با وجود کاهش صندلی پرواز، شرکت‌های هواپیمایی تلاش می‌کنند، برای ایام نوروز، با برقراری پروازهای فوق‌العاده،‌ نیازهای مسافران را در ایام نوروز برآورده کنند.

دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی خاطرنشان کرد که‌ در ایام نوروز حدود ۱۵۰ فروند هواپیما برای جابه‌جایی مسافران نوروزی آماده می‌شود. وی همچنین تصریح کرد که سعی بر این است که با وجود آنکه در نوروز ۹۷ نسبت به نوروز ۹۶ حدود ۸ درصد ‌کاهش جابه‌جایی مسافر داشتیم، حداقل در نوروز ۹۸ با اقبال مسافران، تلاش شرکت‌های هواپیمایی و برقراری پروازهای فوق‌العاده،‌ به‌اندازه نوروز ۹۷ مسافر جابه‌جا کرده و آمار کاهشی نداشته باشیم. اسعدی سامانی بر اینکه مسافران فقط از طریق مراکز و سایت‌های معتبر، نسبت به تهیه بلیط پرواز اقدام کنند، تاکید کرد و گفت:

یک‌ سایت‌ نامعتبر در شهر مشهد، اخیراً تعداد زیادی بلیط جعلی هواپیما بابت تعطیلات ۲۲ بهمن‌ماه صادر کرده بود و مردم هم بدون اطلاع این بلیط‌ها را خریداری کرده و با مشکل مواجه شدند. با وجود شناسایی این سایت، بهتر است مردم دقت کنند بلیط پرواز را از طریق سایت شرکت هواپیمایی‌ یا از طریق آژانس‌های معتبر و سایت‌های معروف و دارای مجوز، تهیه کنند و اگر از طریق سایت بلیطی را خریداری کردند، حتما از طریق سایت انجمن‌های شرکت‌های هواپیمایی http://aira.ir/ آن را آزمایش کنند.

اسعدی سامانی در پایان تاکید کرد که قیمت بلیط هواپیما در کلاس‌های مختلف و حداقل و حداکثر نرخ‌های بلیط، ‌در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی درج شده است و مسافران می‌توانند به سایت انجمن مراجعه کرده و پس از آگاهی از نرخ‌ها،‌ آن را با قیمت‌های بلیط‌‌ شرکت‌های هواپیمایی مختلف، مقایسه و سپس اقدام به خرید کنند.

مطالب مرتبط:

منبع farsnews

دیدگاه