رشد بودجه شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی در سال آینده

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان دوشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
رشد بودجه شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی در سال آینده

در لایحه بودجه سال ۹۹، رشد ۱۲ درصدی بودجه شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی در نظر گرفته شده است.

مجموع اعتبارات در نظر گرفته‌شده برای حمل و نقل هوایی طبق بودجه سال ۹۹، ۲۷۱ میلیارد تومان است که علاوه بر افزایش بودجه دستگاه‌های متولی، سه برنامه ایمنی و توسعه‌ای با اعتبارات مجزا تعریف شده است.

رئیس‌جمهور، صبح دیروز لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد که طبق این لایحه، مجموع بودجه برآورد‌شده برای زیربخش‌های حمل و نقل هوایی و دستگاه‌های متولی این حوزه، بیش از ۲۷۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

۱۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از این بودجه به دو دستگاه اجرایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری اختصاص داده شده که این رقم نسبت به سال جاری، ۱۲٫۶۹ درصد رشد داشته است.

۹۵ میلیارد تومان بودجه برای امسال سازمان هواپیمایی کشوری تصویب شده و این عدد برای شرکت فرودگاه‌ها ۳۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است. بودجه‌های برآورده شده برای سال ۹۹ این دستگاه‌ها به‌ترتیب با ۱۵٫۷۸ درصد رشد به ۱۱۰ میلیارد تومان و ۴٫۰۹ درصد رشد، به ۳۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

همچنین در لایحه بودجه سال آینده، سه ردیف بودجه دیگر در حوزه حمل و نقل هوایی به مبلغ بیش از ۱۰۱ میلیارد تومان تعریف شده است که با عناوین برنامه ایمنی حمل و نقل هوایی به مبلغ بیش از ۳۷ میلیارد تومان، برنامه‌ریزی و توسعه حمل و نقل هوایی با بودجه‌ای بیش از ۲۲ میلیارد تومان و برنامه توسعه حمل و نقل هوایی با بیش از ۴۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

مطالب مرتبط:

منبع tinn

دیدگاه