پایگاه زیردریایی فرانسه، بزرگ‌ترین مرکز هنرهای دیجیتال جهان می‌شود

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
پایگاه زیردریایی فرانسه، بزرگ‌ترین مرکز هنرهای دیجیتال جهان می‌شود

قرار است یکی از پایگاه‌های زیردریایی در زمان جنگ جهانی دوم به بزرگ‌ترین مرکز هنرهای دیجیتال جهان تغییر کاربری بدهد. این مرکز از آوریل سال آتی شروع به کار خواهد کرد.

بزرگ‌ترین مرکز هنرهای دیجیتال جهان در فرانسه و در محلی در حال تکمیل است که اصلا انتظار آن را ندارید. این مرکز، به‌جای آنکه در ساختمانی مدرن و تازه‌ساز افتتاح شود، در پایگاه سابق زیردریایی بوردو (Bordeaux) متعلق‌به دوران جنگ جهانی دوم در حال ساخته شدن است. پایگاه مذکور، ساختمانی بتنی است که توسط نیروهای اشغالگر در سال ۱۹۴۳ ساخته شد. بخش‌هایی از فضای این سازه‌ی غیرمعمول که از جنس فولاد و بتن ساخته شده، چهار استخر بزرگ است که پیش از این، تبدیل به محلی برای برگزاری رویدادهای موقت هنری و فرهنگی شده بود و اکنون برای نمایشگاه‌های دائمی اختصاص داده شده است. 

مرکز هنرهای دیجیتال لوز بازین دو لومیرز

طبق برنامه‌ریزی‌ها، مرکز هنرهای دیجیتال لوز بازین دو لومیرز (Les Bassins de Lumieres که در زبان فرانسه به معنی استخر نورها است) از ۱۷ آوریل ۲۰۲۰ آغاز به کار خواهد کرد. اولین اثری که در این مرکز به نمایش گذاشته خواهد شد، اثری از گوستاو کلیمت و پل کلی روی دیوارهای سالن و بازتاب آن‌ها روی آب‌های استخر خواهد بود.

شرکت کالچر اسپیسز (Culturespaces) که مسئولیت موزه نور (Atelier des Lumières) در پاریس را به عهده دارد، انجام این پروژه‌ی عظیم را مدیریت می‌کند. اولین نمایش موزه نور، نمایشی حیرت‌انگیز از آثار هنری ون گوگ بود که موفقیتی خیره‌کننده را برای آن‌ها به‌همراه داشت.

مرکز هنرهای دیجیتال لوز بازین دو لومیرز هفت روز هفته و در تمام طول سال باز خواهد بود و آثار به نمایش در آمده در آن، هر سال تغییر خواهد کرد. اگر علاقه‌مند به بازدید از این مرکز هستید، می‌توانید بهترین آفرهای تور فرانسه را در کجارو پیدا کنید. تنوع فروشنده‌ها و پکیج‌های تور عرضه‌شده، به شما این اطمینان را می‌دهد تا بتوانید سفرتان را ارزان‌تر از همه‌جا برنامه‌ریزی کنید. فهرست کامل سایر جاهای دیدنی فرانسه را نیز می‌توانید در سایت کجارو مشاهده کنید. 

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه