راهکار کیلیدی رونق بازار اجاره

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
راهکار کیلیدی رونق بازار اجاره

کیلید، راهکاری مفید برای اجاره آپارتمان برای شما دارد. از این پس مشکلات این‌چنینی خود را به کیلید بسپارید!

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

یکی از راه‌های ایجاد رونق در صنعت‌ ساختمان افزایش تسهیلات برای تولیدکنندگان مسکن و در سوی مقابل بالابردن توان متقاضی برای خرید واحدهای مسکونی است. حتی باید به متقاضیان اجاره نیز تسهیلاتی برای پرداخت به‌عنوان ودیعه به مالک در نظر گرفته شود. تسهیلاتی که باید قدرت کافی را برای رضایت مالک داشته باشد. چراکه در این بازه زمانی، برای اجاره آپارتمان در تجریش مبلغی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای واحدهای کوچک متراژ باید به‌عنوان پیش‌پرداخت در نظرگرفت و هرکسی توان پرداخت این مبلغ را ندارد.

اما یک چالش در این میان وجود دارد و آن‌هم ارائه تسهیلات یکسان به همه متقاضیان است. این در حالی است که شاید شخصی خانه‌ای با پیش‌پرداخت ۲۰ میلیون تومان در نظر داشته باشد و مبلغی بیش از نیاز خود با استفاده از تفاهم نامه‌های سوری از بانک دریافت کند.

ازاین‌رو بستری نیاز است تا بتوان به‌صورت آنی قیمت املاک را فهمید و به همان نسبت برای متقاضی تسهیلات در نظر گرفت. تخمین قیمت مسکن؛‌ ابزاری است که مجموعه‌ای دانش بنیان با عنوان کیلید آن را راه‌اندازی کرده و توانسته با بهره‌گیری از هوش‌مصنوعی ضریب خطای این ابزار را در اقدامی مثال زدنی از ۱۰ درصد نیز کمترکند.

بدین صورت یکی از اولین چالش‌های ارائه تسهیلات هدفمند برای بازار خرید و اجاره رفع شده و می‌توان با این تخمین قیمت متناسب با نیاز هر فرد اقدام به ارائه وام کرد. گفتنی است این تخمین قیمت همان مولفه‌هایی که نیروی انسانی برای برآورد قیمت یک ملک در نظر می‌گیرد را برای تخمین منظور می‌کند. شایان ذکر است این تخمین قیمت از ضریب خطای بسیار پایینی برخوردار است و این ضریب پایین ۱۰ درصد در بین سایت‌های مشابه زبانزد شده است.

گفتنی است کیلید در بخش نخست فعالیت‌های خود مشاوران املاک را کمک می‌کند تا در واگذاری فایل‌های آماده عرضه افزایش سرعت داشته باشند و درسمت مقابل متقاضیان خرید یا اجاره ملک را برای پیداکردن فایل‌های مناسب یاری می‌رساند.

ابزارهایی که کیلید برای این مهم در نظر گرفته در چند بخش است. جست‌و‌جو از طریق اعمال فیلتر در قیمت و متراژ، یکی از این راه‌ها به شمار می‌رود. اما در بخش دیگر می‌توان از روی نقشه کیلید، محدوده‌ دلخواه را انتخاب و تمام فایل‌های بارگذاری شده در این مناطق را مشاهده‌ کرد. همچنین کیلید، این امکان را فراهم کرده تا از روی نقشه حرارتی مناطقی که روند معاملات در آن‌ها داغ‌تر بوده را مشاهده و برای ورود به این مناطق تصمیم‌گیری کنید.

اما کیلید به واسطه اینکه از هوش‌مصنوعی در فعالیت‌های خود بهره می‌برد، وجوه‌تمایزی در ابزارهای خود ایجادکرده که عمل جست‌و‌جو برای کاربران راحت‌تر شود. یکی از این راه‌ها جست‌و‌جو از روی دوربین گوشی همراه یا همان (AR) است. بدین طریق با گرفتن دوربین گوشی همراه به‌سمت خانه‌ای که تمایل به اجاره یا خرید آن را دارید، در صورت آماده عرضه بودن آن واحد‌مسکونی و بارگذاری در کیلید، جزئیات آن را به‌شما نشان می‌دهد. به‌طور مثال متقاضی اجاره آپارتمان در نارمک با قدم زدن در این محله و گرفتن دوربین گوشی همراه به‌سمت خانه‌ای که تمایل به سکونت در آن را دارید، از مشخصات آن باخبر شده و با مالک آن وارد مذاکره شوید. شایان ذکر است ارائه این اطلاعات منوط به اخذ مجوز مالک و بارگذاری آن در سامانه کیلید است که پس از بارگذاری به عموم نمایش داده می‌شود.

کیلید علاوه بر این ابزارها، گامی مهم در اقتصادمسکن برداشته و با ایجاد بخشی با عنوان اطلاعات بازارمسکن تمام نوسانات موجود در بازار مسکن را به تفکیک مناطق در بازه‌های زمانی مختلف که بنا به نیاز کاربر ارائه می‌شود، منتشر می‌کند. این بخش روند معاملات از نظر تعداد و ارزش معاملات را در قالب نمودار در اختیار کاربران قرارمی‌دهد تا علاوه بر ارزش فعلی ملک، روند رشد و کاهش قیمت در آن مناطق را نیز مشاهده کنند.

علاوه بر این، کیلید در مجله خبری خود با عنوان (KiliDmag) محتوای تخصصی در خصوص بخش‌های مختلفی همچون معماری و شهرسازی، اقتصادمسکن، مباحث حقوقی املاک، محله گردی و سبک زندگی را برای افزایش آگاهی کاربران منتشر می‌کند. در نتیجه می‌توان کیلید را مرجعی برای رفع تمام نیازهای مسکنی برشمرد.

در نهایت این ابزارها کمک می‌کند تا در این قیمت‌های سوداگرانه که هزینه تامین نیاز مسکن افزایش بسیاری داشته، بتوان آگاهانه‌تر تصمیم‌گیری کرد. به زبان ساده، متقاضیان اجاره آپارتمان در ظفر که یکی از محله‌های گران محسوب می‌شود، می‌توانند پس از روئیت نوسانات قیمتی در این منطقه اقدام به خرید یا اجاره کنند.

مطالب مرتبط:

منبع کیلید

دیدگاه