مدرسه دارالفنون برای بازدید عمومی باز شد

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان سه شنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۵
مدرسه دارالفنون برای بازدید عمومی باز شد

در کنار اقدامات مرمتی، امکان بازدید عموم مردم از مدرسه تاریخی دارالفنون فراهم می‌شود.

پرهام جانفشان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ضمن بازدید از مدرسه تاریخی دارالفنون از دستگاه‌های فرهنگی و شهرداری خواست تا در کنار هم کمک کنند که مرمت این مدرسه زودتر به سرانجام برسد. به گفته این مقام مسئول، مدرسه تاریخی دارالفنون نماد و برند آغاز نظام آموزشی مدرن در کشور است.

جانفشان در ادامه گفت:

میراث فرهنگی برای تسریع روند پروژه مرمت مدرسه دارالفنون آماده هرگونه حمایت فنی و مشاوره‌ای به وزارت آموزش‌وپرورش است. تاریخ و هویت نظام آموزشی در شهر تهران با مدرسه دارالفنون و نام امیرکبیر گره خورده است که می‌تواند برای گردشگران داخلی و خارجی بازدید از این مدرسه بسیار جذاب باشد.

طبق تصمیم مدیران آموزش‌وپرورش، امکان بازدید رایگان و عمومی از این مدرسه برای علاقه‌مندان فراهم شده است. جانفشان ضمن تقدیر از این تصمیم گفت:

دفاتر خدمات مسافرتی در تعریف تورهای تهرانگردی می‌توانند بازدید از مدرسه دارالفنون را در برنامه‌ریزی‌ها مد نظر داشته باشند. امروز کمترین کار ما در زنده نگه داشتن اقدامات امیرکبیر تلاش برای احیای مناسب مدرسه دارالفنون است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این مدرسه می‌توانند همه روزه به‌جز جمعه‌ها، از ساعت ۹ تا ۱۵ به محل این مدرسه مراجعه کنند.

تاسیس این مدرسه به زمان ناصرالدین شاه قاجار برمی‌گردد. این مدرسه تاریخی از جمله اقدامات امیرکبیر، صدراعظم ایران در آن زمان است و در مرکز تهران، خیابان ناصرخسرو قرار دارد.

مطالب مرتبط:

منبع mehrnews

دیدگاه