معرفی بهترین روش های لینک بیلدینگ و دریافت بک لینک

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات جمعه، ۱۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
معرفی بهترین روش های لینک بیلدینگ و دریافت بک لینک

لینک بیلدینگ یا روش‌های لینک سازی، همواره برای بهبود سئو سایت شما موثر بوده و در سال ۲۰۲۰ بهتر است توجه بیشتری به آن داشته باشید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

لینک بیلدینگ بخشی مهم از استراتژی‌ بازاریابی و سئو سایت است که اگر به‌درستی انجام نشود، نتایج جبران ناپذیری به‌همراه خواهد داشت!

در مقاله امروز، چند تکنیک اصولی لینک بیلدینگ را بیان می‌کنیم که با استفاده درست از آن‌ها می‌توانید وضعیت کسب‌وکارتان را تا حد قابل‌توجهی بهبود بخشید.

استراتژی های لینک بیلدینگ برای سال ۲۰۲۰

تا زمانی که سایت شما به یک مرجع بزرگ و شناخته‌شده تبدیل نشود، باید به‌دنبال لینک بیلدینگ باشید. پیش‌تر گوگل مشخص کرد که تولید محتوا و بک لینک‌ دو مورد از بزرگ‌ترین فاکتورهای اثرگذار روی سئو هستند.

محتوای بدون بک لینک، ترافیک ارجاعی شما را کاهش داده و مانع رتبه گرفتن سایت شما می‌شود. به‌علاوه، اینجا یک مشکل دیگر هم وجود دارد: گوگل دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای در مورد لینک بیلدینگ و محل قرار دادن لینک‌ها دارد.

با این تفاسیر، چگونه می‌توان بدون شکستن قوانین گوگل، از سایت‌های معتبر بک لینک گرفت؟ با ویرلن همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

۳ استراتژی اصولی برای لینک بیلدینگ

به یک منبع ژورنالیستی از اطلاعات تبدیل شوید

یکی از بهترین و البته حرفه ای ترین رویکردها برای گرفتن تعداد زیادی بک لینک، تبدیل شدن به یک منبع خبری از اطلاعات مختلف است. اما با این روش چگونه می‌توان به لینک بیلدینگ پرداخت؟

در این شیوه، شما یک نکته، نقل‌وقول از کسی یا اطلاعاتی مفید را در ازای اشاره به نام، برند یا وب‌سایت‌تان ارائه می‌کنید.

همواره گردآوردی نظرات افراد مختلف از منابع متفاوت در مورد یک موضوع خاص، لذت‌بخش است و می‌تواند تجربه‌ای متفاوت را برای خواننده به ارمغان آورد.

ازاین‌رو، همیشه خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و نویسنده‌ها به‌دنبال افرادی هستند که بتوانند در تهیه محتوا به آن‌ها کمک کنند.

اما چگونه می‌توان با این افراد، بدون اینکه پیام یا درخواست ما را اسپم حساب کنند، ارتباط برقرار کرد؟

یکی از بهترین ابزار ها، HARO (مخفف Help as a Reporter Out) است. در حال حاضر بیش از ۵۵ هزار بلاگر و روزنامه‌نگار از این ابزار استفاده می‌کنند.

HARO در حقیقت وب‌سایتی است که در آن، نویسنده‌ها موضوع دلخواه خود را ارسال کرده و مشخص می‌کنند که به چه نقل‌وقول یا نکته‌ای برای تکمیل مقاله‌شان نیاز دارند. تمام کاری که باید انجام دهید، پاسخ به درخواست‌ها با ارسال ایمیل و انتظار برای تایید است.

بهترین چیز در مورد HARO این است که در آن خبری از منابع ناشناخته، تصادفی و ضعیف نیست. در حقیقت، از طریق این سایت حتی می‌توان با نشریه‌هایی معتبری مثل فوربز و هاب اسپات نیز همکاری کرد:

ویرلن

مورد جذاب دیگر، رایگان بودن این وب‌سایت است! در واقع، شما می‌توانید با ایجاد یک اکانت رایگان در این وب‌سایت، به‌صورت رزوانه از صدها فرصت مختلف برای مشارکت با افراد مختلف بهره‌مند شوید. قطعا تهیه آموزش یا اطلاعات ارزشمند در مورد موضوعی خاص، زمان‌بر است، ولی احتمالا ارزش اشاره در سایت‌های بزرگی مثل فوربز را خواهد داشت.

بهبود ارزش محتوای فعلی با احیای دوباره لینک‌ها

لینک بیلدینگ با روش پیدا کردن لینک‌های مرده در سایت‌های دیگر، چیز جدیدی نیست.

شما به‌دنبال محتوایی می‌شد که در آن، انکر تکست (anchor text) دلخواه شما لینک شکسته داشته باشد و از صاحب آن سایت یا مطلب می‌خواهید که لینک شما را با آن جایگزین کنید. شاید این کار در ظاهر آسان باشد، ولی برای بسیاری از افراد کمتر از یک کابوس نیست زیرا آن‌ها باید صدها مقاله مختلف را بررسی کرده و سپس به‌دنبال کلیدواژه‌ای باشند که لینک آن حذف شده است. در این میان، متنی که برای درخواست جایگزینی لینک ارسال می‌شود هم معمولا به‌اندازه‌ای ضعیف است که طرف مقابل را از لینک دادن به شما منصرف می‌کند.

این روش لینک سازی که بسیاری از افراد نیز آن را توصیه می‌کنند، یک در هزار جواب می‌دهد؛ درست مانند پیدا کردن یک سوزن در انبار کاه!

با این تفاسیر، این روش واقعا چه ارزشی دارد؟

در پاسخ باید بگوییم که این تکنیک بیشتر مناسب برند منشن (brand metion) است؛ حالتی که کسی به سایت یا برند شما اشاره کرده، اما به آن لینکی نداده است. برای مثال، اگر کسی مقاله‌ای نوشته باشد و در آن به نرم افزار توسعه‌یافته توسط شما اشاره کند اما لینکی به سایت شما ندهد، فرصتی عالی برای شما است تا با پیام دادن:

  • از آن‌ها بابت اشاره به نام یا برندتان تشکر کنید.
  • از آن‌ها بخواهید که به یکی از صفحه‌های مرتبط در سایت شما لینک دهند.
  • با آن سایت یا نویسنده برای همکاری‌های بیشتر در آینده ارتباط برقرار کنید.

با استفاده از ابزاری مثل Ahrefs، به‌سرعت می‌توانید این عبارات را پیدا کنید. برای درک بهتر، ابتدا نگاهی به تصویر زیر داشته باشید:

مطابق با تصویر ضمیمه‌شده، نام برند خود را نوار جست‌و‌جو نوشته و سپس کلید Enter را فشار دهید. در مرحله بعدی باید یک بازه زمانی برای آن تعیین کنید. در اینجا حتما لینک‌های "only live" را هم انتخاب کنید تا از نمایش مطالب اضافی جلوگیری شود. به یاد داشته باشید که هدف اصلی شما، گرفتن بک لینک از سایت‌های معتبرتر و کنار گذاشتن منابع اسپم است. همچنین مطمئن شوید که گزینه "One page per domain" را هم انتخاب کرده‌اید.

در نهایت، لیستی جامع در اختیار شما قرار می‌گیرد که در آن، تمام سایت‌هایی که به شما اشاره کرده‌اند، مشخص شده است.

از اینجا به بعد، برقراری ارتباط با آن سایت یا نویسنده برای گرفتن یا خرید بک لینک بر عهده خودتان خواهد بود.

یکی از نکات بسیار کلیدی در احیای لینک‌ها، انتخاب لینک درست برای قرار گرفتن در دیگر سایت‌ها است. در واقع به‌جای اینکه از آن‌ها بخواهید صرفا به صفحه اصلی سایت شما لینک دهند، بهتر است بخش‌های مختلف سایت‌تان را بررسی کرده و صفحه‌های فرود یا موارد مشابهی را پیدا کنید که بیشترین ارتباط را با آن متن یا عبارت داشته باشند.

ahref

این شیوه از لینک بیلدینگ اخلاقی علاوه بر افزایش اعتبار شما، دسترسی مخاطبان به سایت‌تان را هم آسان می‌کند.

اما اینجا یک سوال مهم مطرح می‌شود: آیا این شیوه واقعا جواب می‌دهد؟

در پاسخ باید بگوییم اگر این کار را به‌درستی انجام دهید، قطعا نتیجه مثبت آن را خواهید دید. تجربه ما از انجام این کار، افزایش ۲۵ درصدی نرخ تبدیل این لینک‌ها را نشان می‌دهد.

رپورتاژ با هدف لینک بیلدینگ و ایجاد ارتباط با مخاطبان

طی سال‌های اخیر کارشناسان همواره تاکید کرده‌اند که رپورتاژ آگهی بهترین روش لینک بیلدینگ ارگانیک است و نتیجه بسیار خوبی برای سئو سایت دارد. اما آیا اهمیت رپورتاژ فقط برای گرفتن بک لینک است؟

امروز خبرگزاری های معتبر بیش از هر زمان دیگری به محتوای باکیفیت نیاز دارند و استخدام متخصص تولید محتوای باکیفیت و حرفه‌ای هم بسیار هزینه‌بر است. اینجا است که رپورتاژ آگهی به‌عنوان بهترین راهکار بازاریابی محتوا می‌تواند در بخش برندینگ و جذب مخاطبان هم کمک بسیار خوبی برای شما باشد.

در نظر داشته باشید که هدف اصلی از انتشار رپورتاژ خبری نباید فقط گرفتن بک لینک باشد. در واقع شما باید از این فرصت برای ایجاد ارتباط با مخاطب خود استفاده کنید.

یادگیری سئو

پروسه لینک بیلدینگ در حال تغییر است؛ آن هم با سرعتی بسیار بالا.

در گذشته، رویکردهای بسیاری وجود داشتند که امروزه دیگر جواب نمی‌دهند. با این حال، تمام این راه‌کارها یک هدف مشترک دارند و آن، ارزش بخشیدن به محتوا بدون پنالتی شدن توسط گوگل است.

با در پیش گرفتن این استراتژی‌های لینک بیلدینگ در سال ۲۰۲۰ می‌توانید رتبه و وضعیت سئو سایت خود را به‌شکل قابل‌توجهی بهبود بخشید.

برای مشاهده مقالات آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ به سایت ویرلن https://www.virlan.co/news مراجعه کنید...

مطالب مرتبط:

منبع ویرلن

دیدگاه