۱۰ نکته در مورد اقامت در هتل که هیچکس به شما یاد نمی دهد

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
۱۰ نکته در مورد اقامت در هتل که هیچکس به شما یاد نمی دهد

اقامت در هتل ریزه‌کاری‌هایی دارد که باعث می‌شود سفری راحت‌تر و دلپذیرتر داشته باشید. این نکات را در موقع اقامت در هتل در نظر بگیرید.

جفری موریسون، نویسنده و عکاس فریلنسر در زمینه سفر و تکنولوژی است. او ادیتور سایت Wirecutter است و می‌توانید آثارش را در CNET ببینید. همچنین نویسنده رمان علمی تخیلی و پرفروش Undersea است.

در ادامه نکاتی در مورد اقامت در هتل‌ ها را از زبان او می‌خوانید.

فرقی نمی‌کند که چند وقت یک بار در هتل اقامت می‌کنید، در هر صورت این نکات به شما کمک می‌کند که در سفر بعدی خود اقامتی تمیزتر، امن‌تر و راحت‌تر داشته باشید.

تعداد هتل‌هایی که تا به حال در آن‌ها اقامت داشته‌ام از دستم در رفته است؛ حتما صدها هتل در همه قاره‌های دنیا غیر از قاره قطب جنوب؛ از ریزورت‌های ساحلی سنت کیتش گرفته تا هتل‌های بلند در برج‌ها و آسمان خراش‌های توکیو و خانه‌های درختی مجاور قلعه‌ها در سواحل شمالی اسکاتلند. من در این سال‌ها در اقامتگاه‌هایی سر کرده‌ام که به معنای واقعی کلمه دوست‌داشتنی بودند.

گاهی در اقامتگاه‌هایی بوده‌ام که حتی یادآوری آن‌ها برایم چندش‌آور است.

در این سال‌ها، به نکات و ترفندهایی دست پیدا کرده‌ام و از آن‌ها در همه هتل‌ها استفاده می‌کنم؛ فرقی نمی‌کند که هتل پنج ستاره باشد یا هتلی که در سرویس بهداشتی‌اش باید کفش خودتان را بپوشید. این نکات در مورد موضوعات مختلفی است؛ از جمله حفظ آرامش در سفر و نکاتی در مورد امن ماندن و سالم ماندن در زمان اقامت در هتل:

کنترل از راه دور، آلوده است

کدام وسیله اتاق است که همه آن را لمس می‌کنند، ولی به‌ندرت تمیز می‌شود؟ کنترل از راه دور.

با دستمال مرطوب مخصوص نوزاد یا با حوله‌ای نم‌دار ولی نه خیس، کنترل را تمیز کنید.

۶۸ درجه فارنهایت همان ۲۰ درجه سلسیوس است

اقامت در هتل

اگر می‌خواهید ترموستات یا دمای اتاق را تنظیم کنید و ممکن است واحد اندازه‌گیری آن‌ها متفاوت باشد باید در نظر داشته باشید که ۶۸ درجه فارنهایت برابر با ۲۰ درجه سلسیوس است.

در مورد استفاده از لیوان‌های نوشیدنی شکاک باشید؛ به‌خصوص اگر هتل دارای رستوران نیست

معمولا لیوان‌های نوشیدنی بعد از رفتن هر مهمان تمیز می‌شوند. معمولا! اگر هیچ رستورانی در هتل نیست پس لیوان‌ها چطور تمیز می‌شوند؟ مطمئنا با دست؛ ولی چقدر خوب شسته می‌شوند؟ احتمالا آب کشیده می‌شوند و زیاد تمیز نیستند.

چمدان خود را روی تخت نگذارید

ساس‌ها در واقع خون آشام‌های کوچکی هستند که در تخت‌ها پیدا می‌شوند. مثل پشه و حتی بیشتر، آزاردهنده هستند. گذاشتن چمدان و بار سفر روی تخت باعث می‌شود آن‌ها را رایگان به مقصد بعدی سفر خود ببرید. حتی ممکن است به خانه ببرید. قفسه مخصوص چمدان هم انتخاب خوبی برای گذاشتن وسایل نیست؛ چون معمولا به تخت نزدیک است. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که وسایل خود را در حمام بگذارید و بعد با دقت، تخت و قفسه‌ها و مبل‌های راحتی را بررسی کنید. همچنین تصور نکنید که چون در هتلی لوکس و گران هستید احتمال وجود ساس، وجود ندارد. البته در چنین هتل‌هایی تمهیدات بیشتری برای از بین بردن آن‌ها اندیشیده می‌شود؛ ولی به هر حال هر جایی ممکن است ساس پیدا شود.

کابل بلند برای موبایل یا سیم رابط همراه داشته باشید

هر روز تعداد وسایلی که به شارژ نیاز دارند بیشتر می‌شود ولی تعداد پریزهای اتاق هتل‌ها ثابت می‌ماند. برای اینکه در سفر دچار محدودیت نشوید، می‌توانید امکانات لازم برای شارژ وسایل متعدد خود را فراهم کنید. برای موبایل خود کابل شارژر بلند تهیه کنید و چندراهی داشته باشید تا چند وسیله را به برق بزنید.

می‌توانید بطری‌های کوچک شامپو را به خانه ببرید ولی حوله را نه

بعضی هتل‌ها، شامپوها و صابون‌های باقی‌مانده را به سازمان‌های خیریه می‌دهند. بد نیست بررسی کنید که آیا هتل مورد نظر شما هم این کار را انجام می‌دهد یا خیر. چون احتمالا این بهترین استفاده‌ای است که از شامپوها و صابون‌های باقی‌مانده می‌شود. بهتر از این است که باقی‌مانده آن‌ها در ته چمدان یا گوشه کابینت شما گم شوند. البته بسیاری از هتل‌ها نیز بطری‌های بزرگ برای پر کردن شامپو و لوازم بهداشتی در هتل می‌گذارند. با این کار هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنند و هم قدمی در جهت حفظ محیط زیست برمی‌دارند.

در را قفل کنید و علامت مزاحم نشوید را بیرون در بگذارید

اقامت در هتل

افرادی که مسسولیت سرویس اتاق را بر عهده دارند معمولا خیلی زود این کار را می‌کنند. تقریبا در صددرصد مواقع زمانی است که من می‌خواستم بخوابم و فراموش کردم علامت مخصوص را جلوی در بگذارم و به همین دلیل من را بیدار کرده‌اند.

از رمز گاوصندوق عکس بگیرید

حتی زمانی که تاریخ تولد یا یک عدد به‌یادماندنی را برای آن انتخاب می‌کنید باز هم در آن لحظه از رمزی که در نظر گرفته‌اید، عکس بیندازید.

خدمات شست‌وشوی لباس، گران است

من گاهی برای ماه‌ها در سفر هستم. یک بار در هفته لباس می‌شویم. ولی خدمات شست‌وشوی لباس در هتل گران است. در پاریس من ۷ یورو یا ده دلار برای همه لباس‌هایم پرداختم. در فیجی وقتی به‌خاطر طوفان در هتل مانده بودم، بابت شست و ‌شوی هر جفت لباس زیر ۱۰ دلار پرداخت کردم.

مطمئنا برای سفری که بیش از یک هفته طول می‌کشد باید سبک‌تر سفر کنید و مجبور می‌شوید که در چنین سفرهایی لباس بشویید. بعضی از هتل‌ها و تقریبا همه هاستل‌ها، امکانات شست‌وشوی لباس در محل یا در همان نزدیکی دارند. کارکنان این هتل‌ها به شما کمک می‌کنند تا جایی برای شستن لباس‌ها پیدا کنید. همیشه امکان شستن لباس در سینک هم دارید؛ البته اگر وقت کافی داشته باشید.  

و نکته آخر اینکه به‌جای هتل در هاستل اقامت کنید

اقامت در هتل

من بسیاری از شب‌های سفرهای طولانی خود را در پنج سال اخیر در هاستل‌ها گذرانده‌ام. هتل ممکن است گزینه‌ای عالی برای اقامت باشد ولی هتل‌ها گران هستند. هاستل‌ها احتمالا آن چیزی که در ذهن دارید نیستند و می‌توانند گزینه خوبی باشند؛ به‌خصوص زمانی که قصد دارید در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید و با افراد دیگری در طول سفر آشنا شوید.

مطالب مرتبط:

منبع nytimes

دیدگاه