11 عبارت مهم انگلیسی که قبل از مسافرت باید یاد بگیرید

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
11 عبارت مهم انگلیسی که قبل از مسافرت باید یاد بگیرید

در جهان امروز چیزی حدود ۶۵۰۰ زبان گفتاری وجود دارد و افرادی در چین که به Mandarin معروف هستند به بیشترین زبان‌های گفتاری می‌توانند صحبت کنند و بیشترین تسلط را بر زبان ها مختلف دارند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در ارتباط با همین مطلب امروزه صد ها هزار دانش‌آموز در صد ها کشور دنیا در حال یادگیری بسیاری از این زبان ها با هدف رفتن به کشوری که به آن زبان صحبت می‌کنند، هستند. ازاین‌رو بهتر است که عبارات کاربردی کشوری که قصد سفر به آن را دارید خوب یاد بگیرید.

یادگیری کلمات مورد نیاز در مسافرت بیشتر اوقات راحت‌تر از یادگیری کلمات دیگر در یک زبان است، علت آن نیز خاص و تکراری بودن آن عبارات است و در حقیقت وقتی که شما این عبارت ها را  مکررا استفاده می‌کنید باعث تقویت یادگیری در ذهن شما می‌شود.

چه کلماتی بیشترین کاربرد را دارند؟

از طریق تجربه افرادی که به بسیاری از کشور ها سفر کرده و در آنجا اوقاتی را گذرانده‌اند می‌توان نتیجه گرفت که شما می‌توانید فقط و فقط با یادگیری یازده عبارت انگلیسی به بیشتر کشور ها بروید و به‌قول معروف از پس خود بر بیابید.

لیست عبارات:

<<Thank you: متشکرم>>

این پیام بیان کننده و توضیح دهنده ی شخصیت شما است. در بسیاری از کشور ها تشکر کردن فرهنگی مرسوم بوده و تشکر نکردن شما ممکن است باعث نگاه بد افراد آن کشور به شما شود.

<<Hello and good bye :سلام و خداحافظ>>

مسلماً شما این کلمات ساده و اولیه را از طریق مدرسه یا کلاس های مبتدی زبان یاد گرفته‌اید. سلام و درود ، از کلمات سطح یک و راحت در زبان‌های مختلف همچون انگلیسی و اسپانیایی و... هستند.

وجه خوب این دو کلمه یا عبارت یکسان بودن معانی این دو کلمه در تمامی زبان ها است به‌طور کلی سلام و خداحافظ در تمامی زبان ها به یک معنی است.

<<Excuse me :عذر میخوام>>

این فقط یک عبارت ساده برا معذرت خواهی از کسی که پای او را در هنگام راه رفتن لگد کرده این نیست! این کلمه می‌تواند خیلی مهم باشد این کلمه یک راهی برای دریافت تمامی توجه کسی است که راجع مسئله مهم در حال صحبت با او هستید.

<<May I have : میتوانم...... را داشته باشم>>

وقتی که شما در رستوران درخواست یا سفارش چیزی دارید این کلمه به کار می‌رود. این عبارت  نوع غذایی را که برای میل کردن می‌خواهید می‌رساند.

<<Sorry I can't eat....... Or I'm allergic to... : عذر میخوام من نمیتوانم این غذا یا..... را بخورم یا من به این غذا یا....... آلرژی یا حساسیت دارم.>>

وقتی که شروع به سفر کردن می‌کنید  مطمئن شوید یک لیست از چیزهایی که به آن‌ها آلرژی دارید را دارید و طریقه بر طرف کردن عوارض آن‌ها بعد از خوردن به‌صورت نا خواسته می‌دانید. اگر شما فکر می‌کنید که پیش خدمت رستوران منظور شما را متوجه نشده است از خوردن آن وعده ی غذایی در آن رستوران بگذرید.

<<Help  : کمک>>

به امید اینکه به این کلمه نیاز پیدا نکنید ولی به‌علت مهم و ضروری بودن باید آنرا برای درخواست کمک بدانید.

<<?How much does it cost : این چقدر می ارزد؟ یا قیمت این محصول چقدر است؟>>

همه این جمله را در هنگام خرید چیزی می‌دانند . ولی مسلماً این جمله می‌تواند کمی کاربرد خود را در هنگام تخفیف گرفتن و چانه زدن از دست بدهد و دشواری و سختی هایی برای شما به وجود بیاورد. و به‌طور مثال در بعضی از کشور ها برای مسافران و توریست ها قیمت یک چیز یکسان نیست یعنی فروشنده به اشخاص توریست قیمت بالاتری نسبت به افراد بومی آن منطقه می‌دهد. در اینجا به‌همراه داشتن دوستی که شهروند و بومی آن منطقه است چاره ای مناسب است.

<<?Where is the bathroom or wcسرویس بهداشتی کجاست؟>>

بعضی از افراد معتقد اند که به یاد داشتن این عبارت مهم است و ضروری است.

<<Yes Or Noبله یا خیر>>

اینکه در چند کشور این دو کلمه به یک معنی است قابل شمارش نیست در بیشتر کشور ها تکان دادن سر به شنا جلو توسط شهروندان آن کشور به معنی (yes) بله است و تکان دادن سر به‌سمت عقب به معنی(No) خیر یا نه است. البته نا گفته نماند که این دو حرکت در بعضی از کشور ها می‌توانند معنی مخالف و عکس نیز داشته باشد.

<<Sorry, I don't speak...... : ببخشید من نمیتوانم به زبان .......صحبت کنم>>

اگر شما نمی‌توانید کلمه ای که قصدتان را در کشور مورد نظر بیان کند به یاد آورید، می‌توانید این جمله استفاده کنید. در بسیاری از کشور ها افرادی هستند که به زبان مادری شما نیز می‌توانند صحبت کنند و در بعضی از مواقع شما می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید و نیازی به‌همراه داشتن مترجم یا دیکشنری های همراه نیست.

<<Where is the.... : کجا است.......>>

این عبارت بسیار کاربرد گسترده‌ای دارد در زمانی هایی که نمی‌توانید جایی را از روی نقشه پیدا کنید یا نقشه را بخوانید یا در مواقعی که در جایی گم شده‌اید.

هدفمند باشید:

اگر قصد سفر به چین را دارید، ممکن است با خود گفته باشید که با یادگیری کمی زبان چینی می‌توانید ارتباط بیشتر و بهتری با افراد به‌عنوان یک توریست از یک کشور دیگر برقرار کنید. ولی کدام زبان چین را می‌خواهید یاد بگیرید! در چین هشت زبان عمده و اصلی وجود دارد. بزرگترین گفت‌وگو کننده ها در شمال چین Mandarin نام دارند و در جنوب چین Cantonese

و اگر همه این‌ها برای قانع کردن شما کافی نیست این را هم بدانید که بیش از ۲۰۰ نوع لهجه و گویش متفاوت در چین وجود دارد گرچه که پایه و اساس همه ی این گویش ها زبان چینی است ولی همیشه یکی نیستند. چین یک کشور بزرگ است، پس شما باید بدانید که می‌خواهید بیشترین وقت خود را در کدام منطقه این کشور بگذرانید پس اگر قصد سفر به کشوری بزرگ را دارید درباره گویش یا لهجه آن منطقه تحقیق کنید.

تمرین، تمرین، تمرین 

قبل از ترک منزل و زادگاه خود در تعداد دفعات زیادی تمرین کنید. اینکه با چه کسی با با چه چیزی تمرین می‌کنید مهم نیست. با همسفر خود یا با هر کس دیگری، اصلا با خودتان تمرین کنید، مهم این است که تمرین زیادی داشته باشید.

و در آخر یک توصیه برای شما :

شما برای یادگیری زبان مورد نظر خود برای مهاجرت یا مسافرت به کشوری دیگر ۲ راه خواهید داشت:

راه اول این است که زبان را به‌تدریج و طی مدت زمانی که در آن کشور هستید یاد بگیرید.

راه دوم این است که قبل از اقدام به مهاجرت، زبان را در یک آموزشگاه زبان معتبر در کمترین زمان فرا بگیرید

شما می‌توانید اگر قصد سفر یا مهاجرت را داشته و وقت کمی دارید، با ثبت نام در کلاس های نیمه فشرده زبان انگلیسی ????? ???? آفاق در هشت ماه یا با ثبت نام در ???? ??? ????? ???? ??????? موسسه زبان آفاق در ۶ ماه، زبان انگلیسی را بیاموزید.

مطالب مرتبط:

منبع afaq-lc

دیدگاه