چطور در عرض یک روز، برلین را بگردیم؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
چطور در عرض یک روز، برلین را بگردیم؟

برلین، یکی از مهیج‌ترین و شگفت‌آورترین شهرهای اروپا است که برای دیدن جاذبه‌های گوناگون آن مطمئناً بیش از یک روز زمان نیاز است؛ با این حال حتی در یک روز هم می‌توان گردش کاملی در این شهر داشت.

از آنجا که در سفر به برلین وقت کافی برای خوابیدن پیدا نمی‌کنید، بهتر است در هواپیما یا قطار به‌اندازه‌ی کافی بخوابید. اینجا شهر نسبتاً بزرگی است، هرچند که می‌توانید بخش‌های زیادی از جاذبه‌های آن را در عرض یک روز بگردید. البته این بدان معنا نیست که در طول ۲۴ ساعت، همه‌ی جاهای دیدنی برلین را خواهید دید؛ اما برلین نیز مشابه هر شهر دیگری، جاذبه‌های اصلی‌ و مهمی دارد که می‌توانید در سفری یک‌ روزه از آن‌ها دیدن کنید. در ادامه‌ی این مقاله از کجارو، به شما می‌گوییم که این برلین‌گردی کوتاه را چطور انجام دهید.

برای رفتن به آلمان و بازدید از شهر زیبای برلین، همیشه می‌توانید بهترین آفرهای تور آلمان را در کجارو پیدا کنید. تنوع فروشنده‌ها و پکیج‌های تور عرضه‌شده، به شما این اطمینان را می‌دهد تا بتوانید سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

دوچرخه‌سواری در شهر

جاهای دیدنی برلین

اگر مطمئن نیستید که در سفر به برلین، دوچرخه کرایه کنید یا خیر، باید به شما بگوییم که حتماً این کار را انجام دهید. دوچرخه‌سواری در برلین یکی از بهترین راه‌ها برای دیدن شهر به شمار می‌رود؛ به‌خصوص که برای رسیدن به هر نقطه از شهر به همان اندازه‌ی استفاده از قطار یا خودرو طول خواهد کشید. در واقع با دوچرخه می‌توانید مناظر شهری بیشتری را مشاهده کنید و برای توقف یا رفتن به هر نقطه‌ای از شهر آزادی عمل دارید. در صورتی که وسایل زیادی در کیف‌تان است، ترجیحاً برای این گردش یک روزه، آن را در هتل بگذارید.

امتحان سوسیس کاری، غذای محبوب آلمانی‌ها

سوسیس کاری

رستوران‌ها و کافه‌های بسیار خوبی در محله‌های مختلف برلین فعالیت می‌کنند. فرصت را غنیمت بشمارید و با خوردن سوسیس کاری معروف آلمانی‌ها، درک بهتری از این شهر به دست آورید؛ به‌ویژه که بهترین سوسیس کاری در برلین طبخ می‌شود. در این سفر خود را محدود نکرده و علاوه بر سوسیس کاری، سیب‌زمینی سرخ‌شده و نوشیدنی‌های متنوع را هم امتحان کنید.

بازدید از گالری ایست ساید

گالری ایست ساید

گالری ایست ساید، یکی از جاهای دیدنی برلین به حساب می‌آید. در صورتی که هوا خوب باشد، می‌توانید در این فضای باز تاریخی و عمومی پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنید. برای آن دسته از افراد عاشق فرهنگ، این گالری رایگان می‌تواند گزینه‌ای عالی محسوب شود. وقتی دیگران متوجه می‌شوند که شما به برلین سفر کرده‌اید، اولین سؤال‌شان این است که آیا از گالری ایست ساید بازدید کرده‌اید یا خیر؟ پس بهتر است آن‌ها را ناامید نکنید. این گالری به‌صورت ۲۴ ساعته به روی عموم مردم باز است.

گشت‌وگذار در مائور پارک

ماور پارک برلین

اگر زمان سفر یک روزه‌ی شما هم‌زمان با روز یکشنبه بود، گشت‌وگذار در «مائور پارک» را حتماً در برنامه‌ی خود بگنجانید. در اینجا در هر صد متر یک نوازنده، آکروبات باز، کمدین یا یک شعبده‌باز را در فضای باز خواهید دید که به هنرنمایی مشغول است. اما این همه‌ی ماجرا نیست و در روزهای یکشنبه، بازاری نیز در این مکان برپا می‌شود که کالاهای عتیقه، قدیمی، جدید یا محصولات طراحان را به فروش می‌رساند. در این بازار برای خودتان خرید کرده یا برای عزیزان‌تان سوغاتی تهیه کنید. برخی از خوشمزه‌ترین غذاهای برلین را نیز می‌توانید در گوشه‌وکنار این بازار پیدا کنید؛ در عین حال که امکان ملاقات با سایر مردم برلین و تماشای مناظر و محیط اطراف نیز وجود دارد.

سرزدن به تمپلهوف

جاذبه های برلین

فرقی نمی‌کند که گشت‌وگذار خود را از کجای برلین شروع کرده‌اید، حتماً زمانی را هم به بازدید از تمپلهوف اختصاص دهید. تمپلهوف، یکی از اولین‌های فرودگاه‌های اروپا به شمار می‌رود که قبل از جنگ جهانی دوم ساخته شد.

فرودگاه یادشده در سال ۲۰۰۸ تعطیل شد، هرچند که در ادامه به پارک تبدیل و اکنون با نام «تمپلهوفر فلد» شناخته می‌شود. باغ‌هایی در محوطه‌های پوشیده از چمن فرودگاه به چشم می‌خورد. علاوه بر این، امکان دویدن و دوچرخه‌سواری در لاین‌های قدیمی فرودگاه وجود دارد؛ حتی می‌توان بساط باربیکیو را به پا کرد یا فقط ضمن صرف یک نوشیدنی خوشمزه، شاهد بهترین چشم‌انداز غروب خورشید در برلین بود. تا در اینجا هستید گشتی هم در حوالی «نوی‌کوی» بزنید.

میل کردن دونر کباب

دونر کباب

در سفر به برلین حتماً از دونر کباب‌های منحصربه‌فرد این شهر امتحان کنید. چندین رستوران معروف و درجه یک دونر در برلین وجود دارد که به عرضه‌ی این غذای خوشمزه مشغول هستند. حتی دونرهای معمولی برلین نیز همچنان یک سروگردن بالاتر از سایر غذاهای برلین می‌ایستد. دونر کباب از یک گوشت دایره‌ای بزرگ تشکیل شده است که دور شعله‌ای می‌چرخد تا کبابی شود و سپس برای تهیه‌ی دونر کباب، ورقه‌هایی از آن را برش می‌دهند. دونر کباب به همراه نانی نازک و مقدار زیادی سس میل می‌شود. آن دسته از افرادی که گیاهخوار هستند نیز می‌توانند فلافل یا ماگالی را امتحان کنند که نه‌تنها ارزان، بلکه بسیار خوشمزه و لذیذ نیز است.

بازدید از جاهای متروکه

جاهای دیدنی برلین

ساختمان‌های متروکه‌ی زیادی در سراسر برلین وجود دارد؛ برخی از آن‌ها کاملاً در مرکز شهر و برخی دیگر در اطراف شهر هستند. این مکان‌ها خیلی معروف هستند، به همین دلیل انتظار  این را داشته باشید که در بازدید از این سازه‌های گرافیتی، گردشگران دیگر را هم ببینید. برخی از مشهورترین مقاصد عبارت‌اند از: «تویفلس بورگ» و «اسپری‌والد»؛ هرچند که سازه‌های توریستی کمتر شناخته‌شده‌تر نیز در برلین وجود دارد که ارزش دیدن دارند.

بازدید از پارک‌ها و دریاچه‌های برلین

پارک های برلین

بهترین زمان رفتن به پارک در برلین، فصل تابستان است، چراکه زندگی در آن جریان دارد و با مردم زیادی هم مواجه خواهید شد. مردمی که به پارک آمده‌اند، مشغول باربیکیو، میل‌کردن نوشیدنی یا پهن‌کردن بساط پیک‌نیک هستند. علاوه بر این، امکان شنا در چندین دریاچه‌ی گوشه‌وکنار شهر که آب تازه‌ای دارند، نیز میسر است. همین پارک‌ها و دریاچه‌ها هستند که برلین را یکی از بهترین شهرهای دنیا در طول تعطیلات تابستان کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه