برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران به زمان دیگری موکول شد

مینا رهبری
مینا رهبری دوشنبه، ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران به زمان دیگری موکول شد

سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که قرار بود بهمن‌ماه ۹۸ برگزار شود، به اسفند امسال موکول شد.

۱۲ سال است که نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران برگزار می‌شود؛ این ۱۲ دوره فرصتی برای نشان دادن ظرفیت‌های صنعت هتلداری، صنایع دستی، آداب و رسوم و جاهای دیدنی استان‌ها بود. در این سال‌ها نمایشگاه گاه با استقبال مردم و شرکت‌های داخلی و خارجی مواجه می‌شد و گاه خیر. کیفیت برگزاری آن هم هر سال تغییر می‌کرد و گاهی رضایت بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان را در بر داشت و بعضی اوقات نیز نتیجه برعکس بود. 

در این نمایشگاه، تمام شرکت‌کنندگان به دنبال فرصتی بودند تا با معرفی کسب و کار و خدمات‌شان، مشتری‌های بیشتری برای نوروز جذب کنند و قراردادهایی در این راستا ببندند. در میان غرفه‌های نمایشگاه، غرفه‌های صنایع دستی نیز به چشم می‌خورد؛ اما به‌صورت تخصصی به آن پرداخته نشده بود. 

برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی تهران به ۵ اسفندماه موکول شد

خشایار نیکزادفر، رئیس شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی (که مسئولیت برگزاری این دوره از نمایشگاه بر عهده این شرکت است) اعلام کرده است که امسال قرار است در نمایشگاه بین‌المللی تهران، نمایشگاه صنایع دستی با نمایشگاه گردشگری ترکیب شود. 

نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

به گفته وی، به دلایل مختلفی از جمله برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی تهران به ۵ اسفندماه موکول شد. نیکزادفر خاطرنشان کرد که در این تاریخ هم فضای خالی در محل برگزاری نمایشگاه وجود دارد و هم می‌توان زمان برگزاری نمایشگاه را تمدید کرد.

نیکزاد در جواب به این موضوع که نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران با تاریخ ۲۳ تا ۲۶ بهمن در تقویم نمایشگاه‌های بین‌المللی ثبت شده و شرکت‌های خارجی نیز برای این تاریخ برای سفر به تهران برنامه‌ریزی خواهند کرد، گفت:

به‌تازگی مجری را انتخاب کرده‌ایم و هنوز از شرکت‌های خارجی دعوتی صورت نگرفته است.

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی نیز خبر تغییر زمان برگزاری نمایشگاه را تایید کرد؛ این مقام مسئول یکی دیگر از دلایل این کار را کافی نبودن ۳ روز برای برگزاری نمایشگاه دانست. وی این‌چنین توضیح داد:

ما زمان بیشتری برای نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی نیاز داشتیم؛ بنابراین مدت زمان ۵ روزه در بهمن‌ماه به ما تعلق نمی‌گرفت. به همین دلیل در اسفند ماه می‌توانیم دو نمایشگاه را با هم ترکیب کنیم و از سه روز به ۵ روز افزایش پیدا کند.

به روزرسانی (۱۱ دی ماه): زمان برگزاری نمایشگاه گردشگری به همان تاریخ ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه بازگشت. این نمایشگاه در سه بخش تاسیسات گردشگری، غرفه‌های صنایع دستی و میزهای سرمایه‌گذاری در همان تاریخ قبل برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه