هتل یخی سوئد سی‌امین فصل زمستان خود را جشن می‌گیرد

مینا رهبری
مینا رهبری یکشنبه، ۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
هتل یخی سوئد سی‌امین فصل زمستان خود را جشن می‌گیرد

هتل یخی سوئد (ICEHOTEL) که هر ساله در فصل زمستان از نو ساخته می‌شود و در فصل سرد سال میزبان گردشگران است، سی‌امین سال فعالیت خود را جشن می‌گیرد.

۳۰ سال از ساخت اولین هتلی که از برف و یخ ساخته شد، گذشته است و تیم سازنده ICEHOTEL این سالگرد را جشن می‌گیرند. تئاتر یخی، سکوی بازدید یخی و یک پناهگاه گربه‌سانان یخی از جمله طرح‌هایی است که این هتل نمادین برای آغاز فصل زمستان به نمایش گذاشته است. 

ICEHOTEL در ۲۰۰ کیلومتری شمال مدار قطب جنوب در Jukkasjarvi قرار دارد؛ این هتل در سال ۱۹۸۹ توسط Yngve Bergqvist افتتاح شد و هر ساله از نو ساخته می‌شود. برای طراحی تازه‌ترین نما و بنای هتل، ۳۳ هنرمند از ۱۶ کشور مختلف دنیا حضور داشتند؛ این هنرمندان هفته‌ها برای طراحی این سازه یخی زمان صرف کرده‌اند که دارای یک برج یخی ۴ متری نیز است که مهمانان می‌توانند از آن بالا بروند.

بهشت یخی

هتل یخی سوئد

ساخت این هتل معمولا از ماه مارس آغاز می‌شود؛ هنگامی که حدود ۲۵۰۰ تن یخ از رودخانه Torne که در نزدیکی هتل قرار دارد، جمع‌آوری می‌شود. این یخ‌ها تا ماه اکتبر (یعنی زمانی که ساخت هتل آغاز می‌شود) در سردخانه‌ای نگهداری می‌شود. 

آخرین باری که هتل ساخته شد، حدود هزار بلوک یخی برای ساخت آن مورد استفاده قرار گرفت؛ تنها برای ساخت لوسترها هزار کریستال یخی به کار گرفته شد. 

سوئیت‌های جدید شامل «شبی در تئاتر» (که طرح پدر و دختری به نا‌م‌های جاناتان و مارین گرین است) می‌شود که شامل پرده‌های یخی، گوزن‌های یخی و همچنین سالنی با ۶ صندلی یخی است. 

علاوه بر این، «اتاق استخوانی» هم در بین سوئیت‌های هتل وجود دارد که طراحی آن را The Day After‌ بر عهده داشته و از مسجمه‌های استخوانی عظیم‌الجثه یخی ساخته شده است. Marjolein Vonk و Maurizio Perron هم سوئیت «روز بعد» را طراحی کرده‌اند که دارای یک لوستر یخی است. 

TorneLand را می‌توان یک پارک تفریحی یخی توصیف کرد که ترن‌های هوایی یخی، بازی و بالون دارد. 

سالن «ژنکگو» که به افتخار درخت چینی ژنکگو این نام را برایش انتخاب کرده‌اند، ۳۰ ستاره دارد که روی سقفش کنده‌کاری شده است. در این سالن مراسم سالگرد سی‌امین سال افتتاح هتل یخی سوئد برگزار خواهد شد. 

سرزمین عجایب زمستانی

هتل یخی سوئد

طبق اعلام مسئولین ICEHOTEL، در طول این ۳۰ سال، بیش از یک میلیون نفر از این هتل بازدید کرده‌اند. در این هتل برای مهمانان یک دوره تحمل و بقا در نظر گفته شده تا بتوانند با محیط سرد و یخی محیط اطراف خود سازگار شوند. همچنین به مهمانان امکان انتخاب و جابه‌جایی بین اتاق‌های سرد و خوابیدن در اتاق‌های گرم فراهم شده است. 

شما می‌توانید با پرداخت ۱۰۶۱ یورو به ازای هر نفر، ۳ شب (۲ شب در اتاق گرن و یک شب در اتاق یخی) در اتاق‌های ۲ تخته هتل یخی سوئد اقامت کنید. این هزینه شامل صبحانه، بلیط برگشت و ترنسفر برگشت فرودگاهی نیز می‌شود. 

فعالیت‌ها و تفریحات دیگری نیز در این هتل برای مهمانان تدارک دیده شده است، از جمله سورتمه‌سواری با سگ‌های هاسکی، اسنوبردینگ و سافاری شفق شمالی؛ البته تجربه این تفریحات نیازمند پرداخت هزینه اضافی است. 

امسال هتل یخی سوئد از ۱۴ دسامبر ۲۰۱۹ تا ۷ مارس ۲۰۲۰ از مهمانان خود پذیرایی خواهد کرد.

دانلود ویدیو

مطالب مرتبط:

دیدگاه