افتتاح نمایشگاه نقش‌برجسته سرباز هخامنشی در موزه مشاهیر برج میلاد

اکرم زمانی نوری
اکرم زمانی نوری سه شنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۵
افتتاح نمایشگاه نقش‌برجسته سرباز هخامنشی در موزه مشاهیر برج میلاد

نقش برجسته سرباز هخامنشی تخت‌جمشید در موزه مشاهیر برج میلاد به‌مدت یک ماه در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

نقش‌برجسته سرباز هخامنشی تخت‌جمشید امروز ۲۶ آذرماه، ساعت ۱۶ در تهران رونمایی می‌شود. این مراسم در موزه‌ی مشاهیر برج میلاد با همکاری موزه‌ی ملی ایران، با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، جمعی از مدیران شهری و اعضای شورای شهر تهران برگزار خواهد شد.

نقش برجسته سرباز هخامنشی

منبع عکس: تسنیم

این نقش‌برجسته در کاوش‌های مؤسسه‌ی شرق‌شناسی دانشگاه شیکاگو در تخت‌جمشید به سرپرستی ارنست هرتسفلد، باستان‌شناسی آلمانی در فاصله سال‌های ۱۳۱۱ - ۱۳۱۲ به دست آمده است. این میراث فرهنگی باارزش از سال ۱۳۱۶ خورشیدی به سرقت رفت و سر از مجموعه‌های خصوصی، موزه‌ی مونترال کانادا و در نهایت یک حراجی آثار هنری در شهر نیویورک آمریکا درآورد. در نهایت با پیگیری‌ها و تلاش‌های سازمان‌های حقوقی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این اثر تاریخی بعد از نزدیک به یک قرن، در ۱۳ شهریورماه امسال به نماینده دائم ایران در سازمان ملل تحویل و به ایران بازگردانده شد.

این اثر که پیش از این در استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به نمایش گذاشته شده است، با همکاری موزه ملی ایران به‌مدت یک ماه از ۲۷ آذرماه لغایت ۲۷ دی‌ماه از ساعت ۹ صبح تا ۲۳ شب در موزه مشاهیر برج میلاد در معرض بازدید علاقه‌مندان و دوستداران میراث فرهنگی قرار خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه