سرقت‌های شگفت‌آور مهمانان از هتل‌های لوکس دنیا

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۲۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
سرقت‌های شگفت‌آور مهمانان از هتل‌های لوکس دنیا

طبق یک نظرسنجی که از هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره انجام شده است، مهمانان هنگام ترک هتل دست به سرقت‌های جالبی نظیر سرقت تشک، دستگاه قهوه‌ساز و حتی سر تاکسیدرمی گراز می‌زنند.

این‌طور به نظر می‌رسد، زمانی که مسافران مقتصد و صرفه‌جو در حال ترک هتل پنج ستاره‌شان هستند، اقلامی نظیر کلاه حمام، شامپوهای کوچک و حتی دمپایی اتاق هتل را در چمدان‌شان قرار داده و با خود می‌برند. سایت Wellness Heaven که به نقد هتل‌ها و اسپاها می‌پردازد، در یک نظرسنجی از ۱۱۵۷ هتلدار در هتل‌های چهار و پنج ستاره دریافت که مهمانان پر دل‌وجرأت‌تر هتل‌ها، اشیای بزرگ‌تری مثل تشک، دستگاه قهوه‌ساز و حتی سر تاکسیدرمی حیوانات را به سرقت می‌برند.

هتل لوکس

در کمال تعجب، ۴۹ هتل گزارش کردند که از ژانویه‌ی ۲۰۱۸، سرقت تشک را تجربه کرده‌اند. تاسیلو کیلمان (Tassilo Keilmann)، مدیرعامل سایت Wellness Heaven اضافه می‌کند، این احتمال وجود دارد که برخی هتل‌ها با چندین سرقت مواجه شوند و هتل‌دارها نیز گفته‌اند، تشک‌ هتل‌ها اغلب در هنگام شب دزدیده می‌شود.

تاسیلو در ادامه می‌گوید:

هتلدارها می‌گفتند که این دزدی‌ها معمولاً در طول شب رخ می‌دهد، زمانی که پذیرش تعطیل است و هیچ‌کسی در این بخش فعالیت نمی‌کند. برخی از این هتل‌ها مجهز به دوربین امنیتی هستند که نشان می‌دهد، مهمانان تشک‌ را به داخل آسانسور منتقل می‌کنند.

در حالی که حوله‌، حوله‌ی تن‌پوش و چوب لباسی‌ از جمله مواردی هستند که بیشتر اوقات از هتل‌های مجلل به سرقت می‌روند، اما مهمانان تلاش خود را برای دزدی اقلام بزرگ‌تر یا گران‌تر نظیر تبلت و تلویزیون نیز به کار بسته‌اند. این نتایج از نظرسنجی هتلدارهای اروپایی و آسیایی به دست آمده است.

دزدی از هتل

تاسیلو کیلمان می‌گوید:

چنین گزارشی واقعاً برایم تعجب‌آور بود، به‌خصوص که عوامل یک هتل می‌توانند به‌راحتی فرد سارق را شناسایی کنند؛ در واقع پس از تحویل اتاق، خدمتکار به وضعیت اتاق سرکشی می‌کند و خیلی ساده می‌تواند بگوید که کدام مهمان، سارق تلویزیون یا تشک است. در حالی که بسیاری از هتل‌های چهار ستاره تلاش کرده‌اند تا برچسبی را روی کالای اتاق هتل بزنند تا زمان سرقت، زنگ خطر به صدا درآید، اما بعید به نظر می‌رسد که هتل‌های پنج ستاره، با سارق رودررو شوند یا موضوع را به پلیس گزارش دهند. در بسیاری از موارد، این هتل‌ها اقدام به گزارش سرقت نمی‌کنند، چراکه نمی‌خواهند اسم‌شان با هیچ جرمی در ارتباط باشد.

سایت Wellness Heaven از ۶۳۴ هتل چهار ستاره و ۵۲۳ هتل پنج ستاره نظرسنجی کرده و شاهد تفاوت چشمگیری بین مهمانان بوده است؛ به‌طوری که از هتل‌های پنج ستاره بیشتر تلویزیون، تبلت و تشک به سرقت می‌رود؛ در حالی که مهمانان هتل‌های چهار ستاره بیشتر به باتری و کنترل‌های از راه دور علاقه‌مند هستند. یکی از شگفت‌انگیزترین دزدی‌ها، سر تاکسیدرمی یک گزار از هتلی در فرانسه بود. یک مهمان نیز در هتلی در انگلیس، شماره‌ی اتاقش را دزدید، سرقتی که کسی متوجه آن نشده بود تا اینکه مهمان بعدی نتوانست اتاقش را پیدا کند.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه