اعتصابات در فرانسه: سفر بیش از ۳۰ هزار مسافر لغو شد

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی سه شنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
اعتصابات در فرانسه: سفر بیش از ۳۰ هزار مسافر لغو شد

فرانسه چند روزی است که به‌خاطر طرح جدید مربوط به بازنشستگی در اعتصاب بسر می‌برد. حال این اعتراضات باعث اختلال در سیستم حمل‌ونقل ملی و بین‌المللی شده است.

سفر به فرانسه، از آن و در داخل آن، به‌خاطر اعتصاب ملی که چهار هفته پیش آغاز شد، تا چهار روز با اختلال روبه‌رو است. توقف در اعتصاب علیه اصلاحات مربوط به بازنشستگی باعث لغو صدها پرواز و هزاران قطار – شامل ۸۰ سرویس Eurostar بین لندن و فرانسه، بلژیک و هلند - شده است. بیش از ۵۰ هزار مسافر مجبور به تغییر برنامه سفرشان شده‌اند. در ادامه با کجارو به دیگر تاثیرات و اختلالات این اعتراضات خواهیم پرداخت.

اعتصاب در فرانسه

یورواستار هشدار داده که سرویس‌هایش طی چهار روز آینده، از ۹ تا ۱۲ دسامبر، به‌کلی مختل خواهند بود که بر سفر ۳۰ هزار مسافر تاثیر می‌گذارد. این تغییر بر تورهای فرانسه نیز بی‌تاثیر نمی‌تواند باشد.

در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، حداقل ۱۴ قطار بین لندن و پاریس و برخی سرویس‌ها به بروکسل، روتردام و آمستردام لغو شده‌اند. در حال حاضر هشت قطار لندن - پاریس برای روز چهارشنبه و پنج قطار برای پنجشنبه لغو شده‌اند.

مسافرانی که قطارهایشان کنسل شده است، می‌توانند طی ۶۰ روز آینده بلیط‌هایشان را تعویض کنند یا پس بدهند.

اعتصاب واحدهای مراقبت‌های پرواز، صدها پرواز را از روز سه‌شنبه تا شنبه لغو کرده است و اعتصاب دیگری از روز دوشنبه ساعت ۷ غروب تا چهارشنبه ۶ صبح به وقت محلی برپا خواهد شد.

بریتیش ایرویز (British Airways) چهار پرواز فرانسوی را – پروازهای رفت و برگشت از فرودگاه هیتروی لندن به پاریس و تولوز ـ برای غروب دوشنبه لغو کرده است.

تعطیلی اضطراری همچنان بر حمل‌ونقل‌های ریلی و جاده‌ای تاثیر می‌گذارد.

وزارت امور خارجه بریتانیا درباره لغو و تاخیر در سرویس‌ها قطار، مترو، اتوبوس و تراموا هشدار می‌دهد.

آخرین هشدار FCO چنین بوده است:

سرویس‌های ریلی بین‌المللی مانند آن‌ها که مقصدشان هلند، بلژیک، ایتالیا و آلمان است، احتمالا تغییر می‌کنند. اقدامات صنعتی در لنگرگاه‌ها ممکن است باعث ایجاد تاخیر و لغو در برخی سرویس‌های گذرگاهی کانال‌ها شود.

تنها اختلالی که در شرکت کشتیرانی DFDS رخ داد مربوط به وزش بادهای شدید در سفر بین نیوهاون - دیئپ و یک نقص فنی مربوط به قایق‌های بین دوور و کاله بود.

وزارت خارجه همچنین هشدار داد که اقدامات صنعتی توسط حمل‌کنندگان در راه‌های اصلی نیز ممکن است با تاخیر یا توقف روبه‌رو شوند.

مطالب مرتبط:

منبع independent

دیدگاه