چه عواملی باعث رضایت مسافران پروازهای بین المللی هستند؟

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی سه شنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
چه عواملی باعث رضایت مسافران پروازهای بین المللی هستند؟

در یک سفر هوایی چه چیزی در اولویت قرار دارد؟ هزینه یا سرویس‌های حین پرواز؟ یک تحقیق نشان داده که چه عواملی بر رضایت مسافران موثر هستند.

با اینکه گمان می‌کنید هزینه مهم‌ترین عامل برای مسافران پروازهای بین‌المللی است، طبق یک گزارش جدید، دریافته‌اند که عامل دیگری باعث رضایت مسافران می‌شود. برای گرفتن پاسخ این سوال و دیگر اطلاعات مربوط به پرواز با کجارو همراه باشید.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از ایرلاین‌های داخلی یا خارجی را دارید، می‌توانید از طریق موتور جستجوی پرواز کجارو بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید. استفاده از کجارو باعث می‌شود تا نیازی نباشد برای پیدا کردن بهترین قیمت پروازهای داخلی یا خارجی، چندین سایت را بررسی کنید و آخرین قیمت‌ها از آژانس‌های سرشناس را یکجا مشاهده کنید.

رضایت مسافران پرواز

بر اساس تحقیق J.D. Power 2019 Airline International Destination Satisfaction، غذای خوب، سرویس مشتری عالی و یک پیشینه مثبت انگیزه‌های اصلی برای رضایت مسافران پروازهای بین‌المللی هستند. محققان پی برده‌اند که در بحث رضایت مسافران، هزینه و پول نسبت به سرویس‌هایی که حین پرواز ارائه می‌شوند، اهمیت کمتری دارند. این مطالعه میزان رضایت‌مندی مسافران آمریکای شمالی به اروپا و آمریکای شمالی به آسیا را بررسی کرده است. این مطالعه بر اساس ۹ عامل، سرویس‌های پروازی، هزینه و دستمزد، هواپیما، خدمه هواپیما، چک-این، سوار شدن، مهاجرت، چمدان‌ها و رزرو انجام شده است.

با اینکه سرویس‌های حین پرواز (به‌خصوص غذا و نوشیدنی) و سرگرمی برای مسافران بسیار مهم هستند؛ اما اهمیتی که آن‌ها به غذا و نوشیدنی‌ها می‌دهند کمتر از اهمیتی است که به سرگرمی‌های حین پرواز می‌دهند. پیام دیگری که از این تحقیق دریافت شد، این بود که هرچه غذا ادویه‌دارتر باشد، بهتر است؛ احتمالا به این خاطر که سفرهای موقت هوایی در بدن تغییراتی ایجاد می‌کند و ذائقه را عوض می‌کند. نوشابه‌ها طعم ملایمی به خود می‌گیرند.

مایکل تیلور، رهبر پروژه می‌گوید:

هزینه پایین می‌تواند بهترین راه برای جذب مسافرانی باشد که برای اولین بار از پروازهای بین‌المللی استفاده می‌کنند. اما نگه داشتن مسافرانی که به اروپا و آسیا سفر می‌کنند منوط به رضایت آن‌ها از تجربه‌های حین پرواز است. یکی از بهترین راه‌ها برای کسب رضایت مسافران، غذا و نوشیدنی‌ است. این‌ها باید بی‌نظیر و متناسب با ذائقه افراد در ارتفاعات باشند؛ چراکه ثابت شده حساسیت جوانه‌های چشایی بسیار کم می‌شوند.

خدمات بلیط هواپیمای کجارو این امکان را فراهم کرده است تا در هر زمانی بتوانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصدهای خارجی و داخلی شامل بلیط سیستمی، بلیط چارتری، بلیط لحظه آخری و... را از میان ده‌ها فروشنده و آژانس معتبر بلیط هواپیما جستجو و تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه