در زمان خرید بلیط هواپیما، کدام قسمت هواپیما را برای نشستن انتخاب کنیم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
در زمان خرید بلیط هواپیما، کدام قسمت هواپیما را برای نشستن انتخاب کنیم؟

سفرهای بلند و طولانی یا حتی کوتاه با هواپیما همیشه یک لازمه ی اصلی و مهم دارند. فرض کنید که در پرواز هستید و قرار است مدت زیادی را در سفر باشید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

به ما بگویید که ترجیح می دهید که در قسمتی آرام بنشینید یا جایی که صدای موتور هواپیما به گوشتان می‌رسد؟ به هر حال هر کسی با خرید بلیط هواپیما برای سفرش انتظار یک جای خوب و یک سفر راحت را دارد اما، باید روراست به شما بگوییم که انتخابتان در زمینه ی جایی که برای نشستن در هواپیما انتخاب می‌کنید؛ بسیار موثر است.

به‌طور مثال تصور کنید که بلیط هواپیما استانبول یا بلیط هواپیما تهران را دارید و می‌خواهید به سفر بروید، جدا از اینکه چه سالنی را برای سفرتان انتخاب کرده‌اید؛ باید از لحاظ جانمایی صندلیتان در جای خوبی قرار بگیرد. اگر پروازتان ساده و از نوع کلاس اکونومی است پیشنهاد می‌کنیم که در کنار پنجره بنشینید و صندلی هایی را انتخاب کنید که مشرف به راهرو باشند و در این صورت پرواز راحت تری را در اختیار شما می‌گذارند. صندلی های انتهای راهرو با اینکه منظره‌ای خوب و جالب دارند اما در عوض صندلی های جلویی بال های هواپیما را در معرض دید شما قرار می‌دهند. البته به‌جز اینکه هواپیمایتان در کجا قرار گرفته، نکته ی مهم دیگر این است که صندلی که شما روی آن نشسته اید آیا دارای تکانه های پرواز است یا نه؟

جبر جغرافیایی

کارشناسان هواپیمایی می گویند که مهم ترین عاملی که در هنگام خرید بلیط هواپیما تاثیر گذار هست این است که معمولا با ایرلاین هایی پرواز کنید که هواپیماهای بزرگی دارند و مسیری که برای پرواز انتخاب می‌کنند، در ارتفاعات بالاتر باشد. طبق همین نکات، بهترین جایگاه ها برای نشستن در این هواپیماها در بین جایگاه های ۱۰ تا ۳۰ یک هواپیما است که درست روی بال های یک هواپیما قرار گرفته‌اند و به همین خاطر لرزش کمتری نسبت به دیگر صندلی ها حس خواهند کرد.

بریم سفر

این نکات را در زمان خرید بلیط هواپیما و انتخاب صندلی فراموش نکنید!

اگر پروازتان طولانی است و تمایل به خوابیدن دارید، روی صندلی آخر به هیچ عنوان نخوابید زیرا امکان انعطاف ان به‌سمت عقب وجود ندارد و در مقابل اگر فضای بیشتری می‌خواهید، صندلی های انتهایی را برای داشتن جای بیشتر انتخاب کنید.

اگر هم که روی بو و صدا حساس هستید، در کنار آشپزخانه، سرویس بهداشتی یا کابین خلبان ننشینید زیرا هم بو و هم سر و صدای زیادی به گوشتان خواهد رسید که آرامشتان را قطعا سلب خواهد کرد. در ضمن اگر هم که دوست دارید در جایی امن در هواپیما بنشینید، همیشه در نظر بگیرید که دماغه هواپیما نسبت به دیگر قسمت ها امن تر است و همچنین درهای خروج و درهای اضطراری در قسمت انتهایی هواپیما قرار گرفته‌اند و در صورت بروز حادثه ای، می‌توانید زودتر از هواپیما خارج شوید.

مطالب مرتبط:

منبع virlan eligasht

دیدگاه