طرح آزمایشی فرودگاه گاتویک لندن برای سریع‌تر سوارشدن مسافران

زینب موحدی
زینب موحدی یکشنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
طرح آزمایشی فرودگاه گاتویک لندن برای سریع‌تر سوارشدن مسافران

فرودگاه گاتویک لندن و شرکت هواپیمایی ایزی جت، برای کاستن از انتظار مسافران در زمان سوار شدن و نشستن روی صندلی‌های خود، طرح جدیدی را آزمایش می‌کنند. 

در صورت موفقیت طرح آزمایشی جدیدی که قرار است در یکی از فرودگاه‌های اصلی انگلستان به مرحله‌ی اجرا در بیاید، مسافران شاهد کاهش ۱۰ درصدی زمان سوارشدن به هواپیماها خواهند بود. انتظار کشیدن در سه ردیف شلوغ و طولانی در حالی که مسافران جلویی کیف‌های خود را با زور در محفظه‌های بالای سر خود می‌چپانند یا پا گذاشتن روی پای فردی که روی صندلی کنار راهرو نشسته است، برای نشستن روی صندلی کنار پنجره، تنها برخی از واقعیت‌های کوچک و بی‌اهمیتی هستند که حین سفر با یک هواپیمای مدرن تجربه خواهید کرد؛ اما طرح آزمایشی جدیدی که در فرودگاه گاتویک لندن، دومین فرودگاه بزرگ بریتانیا، در حال اجرا است، شاید بتواند تا حدی از این مشکلات بکاهد.

فرودگاه گاتویک لندن

فرودگاه گاتویک روز چهارشنبه‌ی پیش اعلام کرد که طی طرحی آزمایشی که هفته‌ی پیش آغاز شد و دو هفته به طول خواهد انجامید، آن‌ها با همکاری شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت ایزی‌جت، روش‌های مختلف برای سوارشدن مسافران را می‌آزمایند. آن‌ها امیدوار هستند تا روند سوار شدن مسافران را سریع‌تر و کم‌دردسرتر سازند. در بیانیه‌ای که توسط مسئولان فرودگاه گاتویک منتشر شده، آمده است که روش‌های جدید می‌توانند زمان سوارشدن را تا ۱۰ درصد کاهش بدهند. طرح آزمایشی مذکور شامل سوار کردن مسافران از ردیف عقب به جلو است و ابتدا، مسافران صندلی‌های کنار پنجره و سپس مسافران صندلی‌های میانی و صندلی‌های کنار راهرو سوار می‌شوند.

نمایشگرهای دیجیتالی در گیت ۱۰۱ فرودگاه که محل انجام طرح است، به چشم می‌خورند. این نمایشگرها، نحوه‌ی سوارشدن را به مسافران نشان می‌دهند. یکی از سخنگویان گاتویک به CNN گفت در هفته‌ی اول اجرای این طرح، ۱۵۸ مسافر یک پرواز در عرض ۱۴ دقیقه سوار شدند؛ این زمان دو تا سه دقیقه سریع‌تر از زمان نرمال است. او گفت که مسافران از سیستم جدید راضی بودند.

فرودگاه گاتویک لندن

مسافرانی که دارای بلیط‌های دارای اولویت بودند، افرادی که نیازمند کمک‌های ویژه بودند و نیز افرادی که به همراه کودک سفر می‌کنند، همچنان در سیستم جدید این اجازه را دارند که زودتر از دیگران سوار شوند.

ابی چاکو، رئیس بخش فناوری‌های توانمندساز و نوآوری‌های دیجیتال در فرودگاه گاتویک، در بیانیه‌ای اعلام کرد:

نشانه‌های اولیه حاکی از آن است که این روش جدید، ظرفیت کاهش زمان کل سوارشدن را دارد.

انتظار داریم که از طریق برقراری بهتر ارتباط با مسافران و سوار کردن آن‌ها براساس شماره‌ی صندلی، کل تجربه‌ی سوار هواپیما شدن را [برای آن‌ها] تجربه‌ای آرامش‌بخش‌تر بسازیم و در نتیجه، از ازدحام تعداد زیادی از مسافران در هر مرحله جلوگیری کنیم.

فرودگاه گاتویک لندن

یکی از سخنگویان ایزی‌جت نیز به CNN گفته است که تنها در برخی از پروازهای خود با این طرح همکاری خواهند کرد:

نمی‌خواهیم این کار را در همه‌ی شبکه‌ی خود اجرا کنیم؛ اما با گاتویک همکاری خواهیم کرد تا نتیجه‌ی طرح آن‌ها را در پایان کار مورد بررسی قرار بدهیم.

همیشه می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو، پایین‌ترین قیمت بلیط‌ها را از بین فروشنده‌های معتبر مشاهده کنید و بلیط سفر خود را ارزان‌تر از هر جای دیگر تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه