فلای پرشیا؛ ایرلاین جدیدی در صنعت هوانوردی ایران

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
فلای پرشیا؛ ایرلاین جدیدی در صنعت هوانوردی ایران

شرکت هواپیمایی فلای پرشیا به‌عنوان شرکتی تازه تأسیس با مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشور، به‌زودی فعالیت خود را با مرکزیت شهر شیراز شروع خواهد کرد.

شرکت هواپیمایی جدیدی به نام «فلای پرشیا» به‌تازگی اعلام کرده است که به احتمال قوی از آذرماه، فروش بلیط پروازهای داخلی خود را شروع می‌کند. رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، در اظهاراتی عنوان کرده‌اند که شرکت هواپیمایی فلای پرشیا در سال جاری موفق به اخذ مجوزهای لازم از سوی این سازمان شده است. ایشان در ادامه گفتند:

بیس پروازی این شرکت هواپیمایی با مرکزیت شیراز خواهد بود. در واقع سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه دارد زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در بخش هوایی را فراهم کند؛ از همین‌رو این سازمان به‌عنوان متولی صنعت حمل‌ونقل هوایی با رعایت الزامات برای تأسیس شرکت‌های هواپیمایی اقدام می‌کند، چراکه هدف اصلی ما افزایش ظرفیت‌ بخش حمل‌ونقل هوایی کشور است.

رضا جعفرزاده اشاره کردند که صدور مجوز برای ایرلاین مذکور از این قاعده مستثنا نیست و طبق روالی که سازمان هواپیمایی کشوری به این شرکت اعلام کرده، باید وظایف قانونی و مقررات لازم را رعایت کند.

شرایط تأسیس ایرلاین در ایران

فلای پرشیا

سال گذشته انجمن شرکت هواپیمایی، شرایط کفایت سرمایه برای تأسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی را به تفکیک انواع مختلف پروانه‌های بهره‌برداری و فرآیند صدور موافقت اصولی اعلام کرد؛ اما مشخص نیست که در وضعیت فعلی، این شرایط تا چه حد برای تأسیس ایرلاین تغییر کرده است.

سازمان هواپیمایی کشوری، شرایط اخذ صدور موافقت اولیه ایرتاکسی را به این ترتیب اعلام کرده است که برای استفاده از ناوگان تا ۳۰ نفر ظرفیت، ۱۲ میلیارد تومان کفایت سرمایه و برای استفاده از ناوگان ۳۰ تا ۵۰ نفر ظرفیت نیازمند ۳۶ میلیارد تومان سرمایه‌ خواهد بود و برای اخذ پروانه‌ی بهره‌برداری بار هوایی به ۶۰ میلیارد تومان کفایت سرمایه‌ نیاز است.

شرکت‌های هواپیمایی که برای کسب پروانه بهره‌برداری چارتری اقدام کنند، در فعالیت داخلی به ۱۶۸ میلیارد تومان و در بخش بین‌المللی به ۲۱۰ میلیارد تومان کفایت سرمایه‌ نیاز خواهند داشت. شرکت‌های مذکور برای کسب پروانه‌ی بهره‌برداری برنامه‌ی داخلی باید ۲۱۰ میلیارد تومان و در بخش بین‌المللی ۲۴۰ میلیارد تومان کفایت سرمایه داشته باشند و در کلیه‌ی بخش‌های حمل‌ونقل هوایی (Foll AOC)، این رقم به ۴۲۰ میلیارد تومان می‌رسد.

علاوه بر این، برای کسب پروانه‌ی بهره‌برداری در بخش هلیکوپتری AOC، به ۷۲ میلیارد تومان و در بخش SPO، به ۳۰ میلیارد تومان کفایت سرمایه نیاز است.

ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصد خارجی یا داخلی خود را در کمترین زمان در کجارو تهیه کنید. ما با همکاری آژانس‌ های هواپیمایی این امکان را برای شما فراهم کرده‌ایم تا با جستجوی ساده، بلیط هواپیما موردنظرتان را به‌سادگی خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع tinn

دیدگاه