از بهترین ایرلاین‌های دنیا بیشتر بدانید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
از بهترین ایرلاین‌های دنیا بیشتر بدانید

جمعی از متخصصان صنعت هوایی و مسافران، برترین ایرلاین‌های دنیا را بر اساس یک سری دسته‌بندی خاص مشخص کرده‌اند که این رتبه‌بندی‌ها می‌تواند در نوع خود جالب و متفاوت باشد.

ایرلاین‌ها اغلب توسط سازمان‌های صنعتی نظیر مؤسسه‌ی اسکای‌ ترکس (Skytrax) رتبه‌بندی می‌شوند، هرچند که این رتبه‌بندی‌ها همیشه در حال تغییر بوده‌اند.

اسکای ترکس در سال ۲۰۱۸، سنگاپور ایرلاینز، قطر و آل نیپون ایرویز را به‌عنوان ایرلاین‌های برتر سال معرفی کرد. این مؤسسه‌ی آمریکایی بر اساس نظرسنجی‌های بیش از ۲۰ میلیون مسافر، همه خطوط هوایی جهان را به‌طور کلی و همچنین منطقه‌ای رتبه‌بندی می‌کند. این رتبه‌ها هیچ سالی یکسان نیستند و از آنجا که با همان هیاهوی جوایز اسکار اعلام می‌شوند، صنعت هوایی دنیا این رتبه‌بندی‌ها را با دقت پیگیری می‌کند. بسیاری از ایرلاین‌ها، از رتبه‌بندی‌شان در امور بازاریابی‌ استفاده می‌کنند. 

با این حال، در رویکردی کاملا غیرعلمی از عوامل صنعت هوایی، اینفلوئنسرها و مسافرانی که به کرات سفر می‌کنند، نظرسنجی شده است تا راجع به دسته‌بندی خاصی از بهترین‌ها نظیر بهترین ایرلاین ارزان یا بهترین بسته‌ی رفاهی در هواپیما، نظر بدهند. با کجارو همراه باشید تا شما را بیشتر در جریان نتایج این نظرسنجی قرار دهیم.

عوامل برتری یک ایرلاین 

سنگاپور ایرلاینز

ششنک نیگام (Shashank Nigam)،‌ متخصص صنعت ایرلاین و نویسنده‌ی کتاب «Soar» که به رابطه‌ی بین برندهای ایرلاین و مسافران آن‌ها پرداخته است، می‌گوید:

یک ایرلاین برای اینکه در نوآوری خدمات و تغییرات بهترین باشد، باید تمام تلاش خود را به کار ببندد. این خدمات هستند که باعث تمایز می‌شوند. اکثر رقبا می‌توانند یک محصول را کپی کنند، اما تقلید خدمات واقعی نظیر خدمات معتبر ساوت‌وست ایرلاینز و سنگاپور ایرلاینز، کار دشواری است؛ چراکه ساوت‌وست ایرلاینز، تجربه‌ای واقعی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد، به‌طوری که شخصیت هر یک از کارکنان پرواز در معرض نمایش است. به‌عنوان مثال یک بار یک مهماندار هواپیما در پروازی شبانه شروع به خواندن لالایی کرد. در واقع هر پرواز این ایرلاین منحصربه‌فرد است. سنگاپور ایرلاینز نیز بار فوق‌العاده خاصی دارد و تقریبا همیشه فراتر از استانداردها عمل می‌کند و مهمانداران آن نیز خدمات را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌کنند.

برترین ایرلاین داخلی آمریکا

ایرلاین های آمریکا

وقتی صحبت از برترین ایرلاین داخلی در ایالات متحده‌ آمریکا می‌شود، می‌توان به ۱۰ ایرلاین اصلی این کشور اشاره کرد: از اپراتورهای بسیار کم‌هزینه نظیر اسپیریت ایرلاینز و فرانتیر ایرلاینز تا ایرلاین‌هایی که توجه ویژه‌ای به مسافران تفریحی دارند مانند الیجنت ایر و همچنین ایرلاین‌های مطرحی نظیر دلتا، یونایتد ایرلاینز و امریکن ایرلاینز. با این اوصاف، برترین ایرلاین آمریکا کدام است؟

بنجامین گرنت (Benjamin Grant)، مؤسس حساب اینستاگرامی Daily Overview، می‌گوید:

شرکت هواپیمایی جت‌بلو، بهترین است. ساده، متفکرانه و قابل‌اعتماد. دیگر چه چیز بیشتری نیاز است؟

لی اَبامنت (Lee Abbamonte)، جهانگردی که به ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل، قطب شمال و قطب جنوب سفر کرده است، می‌گوید:

به نظرم همه ایرلاین‌های آمریکا افتضاح هستند، هرچند جت‌بلو به‌خاطر تلویزیون رایگان، فضایی سرگرم‌کننده، میان‌وعده‌های مناسب یک سروگردن بالاتر از بقیه می‌ایستد و بهترین ایرلاین داخلی فرست کلاسی است که در آمریکا سوار شده‌ام. جت‌بلو، گزینه‌ای راحت با قیمتی خوب است.

برترین ایرلاین ارزان

ارزان ترین ایرلاین ها

ایرلاین‌های ارزان‌قیمت اغلب شهرت خوبی در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات ندارند. هنگام پرواز با چنین ایرلاین‌هایی، اگر قوانین مربوط به چمدان، تغییر بلیط و صندلی هر ایرلاین را رعایت کنید، می‌بینید که چندان هم بد نیستند.

ایرلاین‌های ارزان‌قیمت اغلب شهرت خوبی در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات ندارند

نیگام می‌گوید:

از نظر من، ایرآسیا و ایزی‌جت بهترین ایرلاین‌های ارزان به حساب می‌آیند. هر دو کارآمد هستند، با مسافران رفتار خوبی دارند و همچنین از کادر پروازی شادمانی برخوردارند.

مایک آرنوت (Mike Arnot) که راجع به صنعت هوایی می‌نویسد، شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت ایرلندی رایان‌ایر را بهترین می‌داند. او می‌گوید:

فکر نمی‌کنم که هیچ ایرلاینی مثل رایان‌ایر بتواند از مکانی به مکانی دیگر در اروپا با کمترین هزینه پرواز کند. این ایرلاین بلیط‌های خود را کمتر از هزینه‌ی هر مسافر می‌فروشد، اما این ارزانی را با هزینه‌ی چمدان و سایر هزینه‌های فرعی جبران می‌کند. هیچ‌یک از ایرلاین‌های آمریکایی چنین کاری را انجام نمی‌دهند و حتی ایزی‌جت که نزدیک‌ترین رقیب رایان‌ایر به حساب می‌آید نیز هدفش کسب سود از تک‌تک صندلی‌ها است.

اسپیریت ایرلاینز در آمریکا نیز علاوه بر پایین‌ترین کرایه‌ی پایه، بهترین عملکرد پرواز سروقت را بین رقبایش دارد. در صورتی که قوانین پرواز با این ایرلاین نظیر محدودیت وزن برای چمدان را رعایت کنید، تجربه‌ی خوشایندی خواهید داشت.

برترین ایرلاین در زمینه پروازهای طولانی

هواپیمایی امارات

زاک هونیگ (Zach Honig) اغلب مسافر فرست کلاس است و سردبیری Points Guy را بر عهده دارد. او کابین‌های فرست کلاس و بیزینس کلاس همه ایرلاین‌های بین‌المللی را امتحان کرده است. وقتی صحبت از ایرلاین‌های مسیرهای طولانی می‌شود، هونینگ به هواپیمایی امارات رأی می‌دهد. او می‌گوید:

من معتقدم که هواپیمایی امارات در جایگاه نخست قرار می‌گیرد، هرچند رقبای آن نظیر کاتای پاسیفیک، اتحاد، لوفت‌هانزا و سنگاپور نیز عالی هستند.

ماریا فاگرستروم (Maria Fagerstrom)، خلبان هواپیماهای تجاری اروپا و اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی، می‌گوید:

از نظر من که خلبان هستم، کانتاس به‌عنوان برترین ایرلاین در زمینه‌ی پروازهای طولانی به حساب می‌آید. آن‌ها یکی از قدیمی‌ترین ایرلاین‌های دنیا هستند که از اعتباری عالی و رکورد ایمنی فوق‌العاده‌ای برخوردارند. بی‌صبرانه در انتظار روزی هستم که پذیرای خلبانانی از سوئد باشند و بتوانم به تیم خلبان‌های حرفه‌ای آن‌ها ملحق شوم.

برترین ایرلاین از نظر بسته‌های رفاهی

بسته های رفاهی هواپیما

بابی براون (Bobbi Brown)، کارآفرین زیبایی و هتلداری ثروتمند است که به‌عنوان یک فرد واجد شرایط راجع به بسته‌های رفاهی گفته است:

بهترین بسته‌ی رفاهی که دریافت کرده‌ام، از یونایتد ایرلاینز با برند Cowshed بوده است.

بسته‌های رفاهی، همان کیف‌های کوچک آرایشی یا اصلاح صورت هستند که شامل محصولات زیبایی، ماسک‌های چشم، جوراب مخصوص مسافران فرست کلاس و بیزینس کلاس می‌شود. جالب است بدانید که محصولات برند Cowshed همگی طبیعی هستند و این برند اکنون در هتل‌های سوهو هاوس سراسر دنیا، اسپاهایی را راه‌اندازی کرده است.

برترین ایرلاین به‌لحاظ غذا

برترین ایرلاین ها

خلبان ماریا فاگرستروم می‌گوید:

من واقعا عاشق غذاهای گیاهی‌ای هستم که هواپیمایی اسکاندیناوی برای مسافران گیاه‌خوار سرو می‌کند.

از نظر مایک آرنوت نیز هواپیمایی سنگاپور از نظر غذا،‌ بهترین است. او ادامه می‌دهد:

چندین گزینه پیش روی مسافران قرار می‌گیرد. من عاشق غذاهای آسیایی هستم و معمولا هنگام پرواز با این ایرلاین، فکر می‌کنم که غذاها عالی هستند. به اعتقاد من، اکثر ایرلاین‌های آسیایی غذاهای خوبی دارند.

بابی براون، ایر فرانس را به‌عنوان ایرلاین برتر در زمینه‌ی غذا می‌داند، در عینِ حال که غذاهای ویرجین آتلانتیک و بریتیش ایرویز را نیز می‌پسندد.

برترین ایرلاین برای سفرهای خانوادگی

سفر خانوادگی

سفر هوایی به‌همراه فرزندان همیشه مشکلات خود را دارد. مایک آرنوت می‌گوید که با کودکانش به سفرهای طولانی رفته و پرواز اتصالی نیز داشته است. او توضیح می‌دهد که حمل مقدار زیادی وسایل و در عینِ حال سرگرم نگه‌داشتن بچه‌های کوچک‌ مطمئناً کار ساده‌ای نیست.

سامر هال (Summer Hull) به‌عنوان کارشناس سفرهای خانوادگی، می‌گوید:

بهترین ایرلاین برای خانواده‌ها، ایرلانی است که با قیمتی مناسب، در مدت‌زمانی قابل‌قبول و با کمترین تعداد اتصال (ترجیحاً بدون هیچ اتصالی)، آن‌ها را به مقصد برساند.

با اینکه پیشنهاد سامر هال برای هر پروازی صدق می‌کند، اما وقتی با یک کودک دو ساله سفر می‌کنید، اهمیتی دوچندان می‌یابد. او ادامه می‌دهد:

من عاشق هواپیماهایی هستم که مجهز به سرگرمی‌های مطمئن و معرکه هستند، علاوه بر تخصیص صندلی رایگان، غذاها یا میان‌وعده‌های موردعلاقه‌ی کودکان را سرو می‌کنند و زودتر سوارشدن خانواده‌های دارای کودک به داخل هواپیما بلامانع است. در آمریکا بهترین ایرلاین‌ها برای خانواده‌ها، جت‌بلو و ساوت‌وست ایرلاینز و سپس دلتا، هاوایین و آلاسکا هستند.

برترین ایرلاین بر اساس حساب اینستاگرام

بهترین هواپیمایی های دنیا

خلبان ماریا فاگرستروم می‌گوید:

من واقعا از روش هواپیمایی اتحاد در حساب اینستاگرامش، خوشم می‌آید. پست‌های آن بسیار چشم‌نواز هستند و با ارائه‌ی تعداد زیادی ویدئو درباره‌ی نحوه‌ی زندگی در ابوظبی، به این پست‌ها رنگ‌وبوی واقعی و جذابی می‌دهند.

مایک آرنوت نیز نظرش را دراین‌باره مطرح کرده است و می‌گوید، هواپیمایی موردعلاقه‌ی من، ترکیش ایرلاینز است. حساب اینستاگرامی این هواپیمایی از نظر بصری بسیار هنرمندانه است، با تصاویری که همیشه به یکدیگر مرتبط هستند: سه پست از غروب خورشید پشت سر هم یا سه تصویر که تِم اصلی آن‌ها، آبی است. ترکیش ایرلاینز از نظر بصری همیشه جذاب‌ترین و باکلاس‌ترین حساب اینستاگرام را دارد. کانتاس و ایر کانادا نیز هر یک محتواهای سفر انگیزشی و زیبایی ارائه می‌کنند.

برترین ایرلاین از نظر چشم‌انداز

برترین ایرلاین دنیا

مسافران خوش‌شانس صندلی کنار پنجره‌ی هواپیما می‌توانند شاهد مناظری خارق‌العاده باشند، هرچند برخی ایرلاین‌ها به فکر مسافران صندلی وسط و صندلی کنار راهرو نیز بوده‌اند. بنجامین گرنت می‌گوید:

من آن‌قدر خوش‌شانس بوده‌ام که توانسته‌ام چندین بار با ایرباس A380 هواپیمایی امارات سفر کنم. در این هواپیماها علاوه بر دوربین‌هایی که به‌طرف جلو تنظیم شده‌اند، یک دوربین نیز در زیر هواپیما نصب شده است که فضای پایین آن را نشان می‌دهد. مطمئناً پرسپکتیو چشم پرنده، قدرت زیادی دارد و این واقعیت که همه مسافران هواپیما، فارغ از اینکه کنار پنجره نشسته‌اند یا خیر، می‌توانند به تماشای چنین مناظری بنشینند، واقعا خارق‌العاده است.

با این حال، مایک آرنوت معتقد است که بهترین چشم‌انداز متعلق به پرواز بسیار طولانی نیویورک به ژاپن است. در وسط سفر که همه خواب هستند و احتمالاً بر فراز نواحی شمال غرب یا یوکان کانادا پرواز می‌کنید، اگر نگاهی به بیرون بیندازید، می‌توانید شاهد کوهستان، برف، یخ، رودخانه‌های مواج و سرزمینی غیرعادی و فوق‌العاده زیبا باشید.

همواره می‌توانید از طریق موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو، ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خرید کنید.

مطالب مرتبط:

منبع afar

دیدگاه