تحصیل در جمهوری چک

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
تحصیل در جمهوری چک

جمهوری چک از جمله مقاصد بسیار مناسب برای تحصیل و مهاجرت در اروپا است که می‌توانید به برنامه‌ریزی با خدمات گروه آسپیان در چک به تحصیل بپردازید.

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومجی بازنشر شده است.

امروزه اروپا به‌عنوان محبوب‌ترین مقصد دانشجویان برای ادامه تحصیل و کار است. ادامه تحصیل در جمهوری چک به‌خصوص برای دانشجویان خارجی موقعیتی ویژه است بدین صورت که هم‌اکنون دانشگاه‌های جمهوری چک به‌تنهایی سالانه پذیرای ۳۹.۰۰۰ دانشجوی خارجی از سراسر دنیا هستند. دلایل متعددی دانشجویان و افراد جویای کار را به جمهوری چک جذب می‌کند. ‌

هزینه‌های پایین معیشتی، دانشگاه‌هایی با رنکینگ‌های بالا و جغرافیای خاص از جمله دلایلی است که جمهوری چک را مقصدی ایدئال برای ادامه تحصیل یا کار تبدیل کرده است. از طرف دیگر جمهوری چک عضو اتحادیه اروپا بوده و ازاین‌رو امکان جابه‌جایی دانشجویان برای تغییر رشته و دانشگاه در دیگر کشورهای حوزه اتحادیه اروپا ممکن شده است. علاوه بر این جمهوری چک با آگاهی از نیازهای دانشجویان خارجی، بسیاری از رشته‌های دانشگاهی را به زبان‌های خارجی دیگر مانند انگلیسی و آلمانی نیز ارائه می‌کند.

از سال ۲۰۱۵ مؤسسه آسپیان به‌صورت انحصاری در زمینه اعزام دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در جمهوری چک فعالیت می‌کند. ازاین‌رو تمامی مراحل مهاجرت تحصیلی دانشجویان به جمهوری چک به عهده وکلای ایرانی و چکی تیم مؤسسه آسپیان است و بنابراین روند ادامه تحصیل در جمهوری چک برای دانشجویان ایرانی بسیار تسهیل شده است. با ما همراه باشید تا با به روزترین اطلاعات در خصوص تحصیل در جمهوری چک آشنا شوید.

تحصیل در جمهوری چک به‌صورت رایگان

زمانی که از موقعیت ویژه ادامه تحصیل در جمهوری چک صحبت می‌کنیم، در واقع می‌خواهیم بر امکان ادامه تحصیل در جمهوری چک به‌صورت رایگان تمرکز کنیم. در واقع تحصیل به زبان چکی در دانشگاه‌های دولتی جمهوری چک مانند دانشگاه مطرح چارلز برای تمامی دانشجویان فارغ از ملیت آنان کاملا رایگان است. همان طور که می‌توانید تصور کنید امکان تحصیل رایگان در اروپا موقعیتی استثنایی است که در دیگر کشورهای اروپایی غیرممکن است! تنها شرط دانشگاه‌های دولتی جمهوری چک برای تحصیل رایگان دانش کافی دانشجویان به زبان چکی است. با این وجود تمامی دانشگاه‌های دولتی دوره‌های رایگان تقویتی زبان چکی را نیز برای دانشجویان برگزار می‌کنند.

Czech

تحصیل در جمهوری چک به زبان انگلیسی

همان طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، هم‌اکنون به‌دلیل روند سریع جهانی شدن به‌خصوص در امور تحصیلی بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی دروس خود را به زبان‌هایی غیر از زبان رسمی کشورشان ارائه می‌دهند. معمولا زبان دوم در نظر گرفته شده برای اکثر رشته‌ها زبان انگلیسی است. جمهوری چک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به دانشجویان امکان تحصیل به زبان انگلیسی را تمامی مقاطع دانشگاهی می‌دهد. برای مثال دانشگاه چارلز با قدمتی بیش از ۶۰۰ سال، اکثر رشته‌ها مانند رشته‌ی داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. اگرچه تحصیل در جمهوری چک به زبان انگلیسی رایگان نبوده و دانشجویان موظف به پرداخت شهریه‌ی درخواستی هر دانشگاه یا مؤسسه آموزشی هستند. شهریه رشته‌های ارائه شده به زبان انگلیسی مبلغی حدود ۲ تا ۱۰ هزار یورو برای هر سال تحصیلی تعیین شده است.

برای تحصیل در جمهوری چک و در رشته‌ی داروسازی دانشگاه چارلز که پیش‌تر به آن اشاره کردیم شهریه‌ای به مبلغ ۷۶۰۰ یورو برای هر سال تحصیلی در نظر گرفته است. گرچه ممکن است دو دانشگاه برای یک رشته شهریه‌های متفاوتی را تعیین کنند. بنابراین دانشجویان عزیز بهتر است قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود از اطلاعات و جزییات دقیق هر رشته و دانشگاه آگاه باشند. لازم به ذکر است که آسپیان نماینده رسمی دانشگاه چارلز در طی جلسات مشاوره رایگان، به روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات در خصوص رشته‌ها و دانشگاه‌‌های جمهوری چک را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

تحصیل در چک

هزینه‌های زندگی و تحصیل در جمهوری چک

همان طور که می‌دانید جمهوری چک کشوری است که در قلب اروپا واقع شده و با کشورهایی چون آلمان، اتریش و لهستان هم‌مرز است و البته در سال ۲۰۰۴ عضو اتحادیه اروپا شده است. با این وجود جمهوری چک واحد پولی مخصوص خود یعنی کرونا را حفظ کرده و برخلاف اکثر دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به یورو تبدیل نکرده است. این امر به‌صورت ویژه بر هزینه‌های پایین تحصیل در جمهوری چک و البته زندگی در این کشور بسیار تاثیر گزار بوده است. بدین صورت که هزینه یک زندگی دانشجویی قابل‌قبول شامل هزینه اجاره، خوراک، رفت‌و‌آمد با وسایل نقلیه و تفریح و غیره با حدود ۴۰۰ یورو در ماه کاملا امکان‌پذیر است و می‌توان گفت با هزینه‌های زندگی در دیگر کشورهای اروپایی مانند آلمان اصلا قابل مقایسه نیست. البته نباید تلاش‌های دولت جمهوری چک را به‌منظور پایین آوردن هزینه‌های تحصیل در جمهوری چک برای دانشجویان خارجی را نادیده گرفت.

تحصیل در جمهوری چک با آسپیان

لازم به ذکر است که مؤسسه‌ی آسپیان به درخواست رئیس دانشگاه چارلز و البته با آگاهی از شرایط ویژه تحصیل در جمهوری چک از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را در هر دو کشور جمهوری چک و ایران آغاز کرده است. آسپیان به‌صورت انحصاری در زمینه اعزام دانشجویان ایرانی و دیگر دانشجویان از سراسر خاورمیانه فعالیت می‌کند. ازاین‌رو تمامی مراحل مهاجرت تحصیلی دانشجویان به جمهوری چک به عهده وکلای ایرانی و چکی تیم آسپیان است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ادامه تحصیل در جمهوری چک به وب‌سایت مؤسسه آسپیان مراجعه کنید.

وب‌سایت ما :

aspiyangroup.com

شماره های تماس:

☎:021-26644001

☎:021-26644002

همراه  : 09309999591

مطالب مرتبط:

منبع aspiyangroup

دیدگاه