اخذ ویزا شنگن در آژانس مسافرتی قصران گشت

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
اخذ ویزا شنگن در آژانس مسافرتی قصران گشت

ویزای شنگن، نوعی ویزای کوتاه مدت است که به صاحب آن اجازه می‌دهد که به هر یک از مناطق شینگن، تا ۹۰ روز برای اهداف گردشگری و تفریح اقامت داشته باشد.

آژانس مسافرتی قصران گشت به مدیریت آقای مهندس رسول بابایی در طول سال‌های فعالیت خود، با هدف جلب رضایت مشتریان خود و دیگر سازمان‌های همکار با ارائه عالی‌ترین خدمات واجد شرایط و مدرن بوده و در این راستا، اقدام به برگزاری و اجرای مستقیم تورهای لوکس به مقاصد مختلف گردشگری کرده است.

به‌دلیل تقاضای بالای مشتریان، مسیرهای خطوط هوایی طوری توسعه یافته‌اند که ما بالاترین ظرفیت را دربسیاری از مسیرهای اصلی دارا می‌باشیم.

درباره ی ویزا شنگن

ویزای شنگن، نوعی از ویزای کوتاه مدت است که به صاحب آن اجازه می‌دهد که به هر یک از مناطق شینگن، تا ۹۰ روز برای اهداف گردشگری و تفریح اقامت داشته باشد. ویزای شینگن، رایج‌ترین ویزای اروپائی است. این نوع ویزا به شما اجازه می‌دهد که وارد کشورهای حوزه شینگن شوید تا در این کشورها آزادانه سفر کنید و از یکی از کشورهای شینگن خارج شوید. این مهم به این معنی است که هیچ‌گونه کنترل مرزی در منطقه شینگن وجود ندارد. بیش از ۱۴ میلیون نفر از ویزای شینگن در سال ۲۰۱۷ برای سفر به اروپا استفاده کرده‌اند.

با داشتن ویزای شینگن می‌توان به تمامی کشورهای عضو پیمان اروپا سفر کرد. اخذ ویزای اروپا برای ایرانیان به سه بخش شنگن، بریتانیا، کشورهای اتحادیه و اروپای شرقی تقسیم می‌شود. منطقه شنگن شامل کشورهای آلمان، نروژ، اتریش، فرانسه، ایسلند، ایتالیا، بلژیک، پرتغال، اسپانیا، دانمارک، سوئد، فنلاند، لوکزامبورگ، یونان و هلند است. مسافران با داشتن ویزا شنگن می‌توانند در زمان و شرایط مشخصی به هر یک از کشورهای عضو پیمان اروپا سفر کنند.

ازاین‌رو در این مقاله شما را با نحوه گرفتن ویزا شینگن آشنا می‌کنیم تا پیش از اقدام برای دریافت آن، از نحوه اخذ ویزا اطلاعات کافی داشته باشید.

مراحل اخذ ویزا شنگن

مرحله اول:

باید بدانید به چه نوع ویزایی نیاز دارید. بسته به هدف شما از سفر به منطقه شینگن، ویزاهای متفاوتی ارائه می‌شود. برای مثال، ویزای توریستی شینگن، ویزای تجاری یا ویزای کاری، ویزای فعالیت‌های ورزشی یا فرهنگی، ویزای رسمی، ویزای علمی، ویزای تحصیلی شنگن و ویزای ملاقات با خانواده یا دوستان. پس برای سرعت بخشیدن به روند کارتان اول از همه هدف از سفر و نوع ویزای درخواستی را مشخص کنید.

مرحله دوم:

مشخص کردن کشور مقصد است. بعد از اینکه مقصد شما مشخص شد باید از طریق سفارت کشور مقصد یا یکی از کنسولگری‌های کشور مقصد یا یک مرکز ویزا که وابسته به سفارت کشور مقصد است، برای اخذ ویزا شنگن اقدام کنید. اگر تنها قصد سفر به یک کشور عضو شنگن را دارید باید از طریق سفارت یا مرکز ویزای آن کشور برای اخذ ویزا شینگن اقدام کنید. اما در صورتی‌که شما قصد سفر به بیش از دو کشور عضو پیمان شنگن را دارید، باید درخواست خود را به سفارت کشوری ارائه دهید که بیشتر روزهای سفرتان را آنجا سپری می‌کنید. در صورتی‌که مدت اقامت شما در هر یک از کشورها مشخص نیست یا اینکه برابر نیست، می‌توانید درخواست اخذ ویزا شنگن را به سفارت یا مرکز ویزای کشوری ارائه بدهید که مقصد اول‌تان است یعنی اولین کشور عضو شینگن که شما وارد آن خواهید شد.

مرحله سوم:

پیدا کردن مناسب‌ترین زمان برای ارائه درخواست اخذ ویزا است. با توجه به اینکه فرایند اخذ ویزا از سفارت یا کنسول‎گری‌های شینگن زمان‌بر است شما باید در فرصت مناسبی برای اخذ ویزا اقدام کنید. طبیعتا هرچه زودتر برای اخذ ویزا اقدام کنید بهتر است. بهترین و زودترین زمان برای ارائه درخواست سه ماه قبل از شروع سفر است. همچنین، دیرترین زمان ۱۵ روز قبل از شروع سفر است. توصیه ما این است که حداقل سه هفته قبل از سفرتان برای اخذ ویزا اقدام کنید.

رپورتاژ قصران گشت

مرحله چهارم:

یکی از مراحل اخذ ویزا شنگن، گرفتن وقت از سفارت کشور مقصد است. برای طی کردن پروسه اخذ ویزای شنگن از سفارت کشوری که می‌خواهید به آن سفر کنید وقت بگیرید. برخی از سفارت‌ها این امکان را به شما می‌دهند که به‌صورت آنلاین برای گرفتن وقت اقدام کنید، اما برخی از سفارت‌ها هنوز هم از طریق مراجعه حضوری شما را پذیرش می‌کنند.

مرحله پنجم:

بعد از طی کردن مراحل گفته شده باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید. فرم درخواست ویزا را دانلود کنید و آن را با صداقت کامل پر کنید. آخرین فرم ارائه شده توسط سفارت را باید دانلود کنید یا از سفارت بگیرید. تمامی قسمت‌های فرم را باید کامل پر کنید. توجه داشته باشید که باید فرم را در دو نسخه چاپ کنید و هر دو نسخه را امضا کنید.

مرحله ششم:

جمع‌آوری مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا شنگن است. برخی از مدارک لازم عبارت‌اند از: مدارک شناسایی، فرم درخواست ویزا، پاسپورت معتبر، دو عکس رنگی، بیمه سفر، روز بلیط رفت و برگشت، اثبات محل اقامت و اثبات پشتوانه مالی در طول سفر. سایر مدارک اضافی که هر یک از سفارت‌ها از متقاضیان می‌خواهند را باید از سفارت کشور مقصد بپرسید و به سفارت ارائه دهید.

مرحله هفتم:

بعد از گرفتن وقت از سفارت کشور مقصد، برای شما وقت مصاحبه مشخص می‌شود. شما باید در تاریخ تعیین شده به سفارت مدنظرتان مراجعه کنید. روز مصاحبه شما باید مدارک لازم را به‌همراه داشته باشید و به افسر کنسولی که با شما مصاحبه می‌کند، تحویل دهید. در طول مصاحبه از شما سوالاتی در مورد محل اقامت‌تان در طول سفر، هدف از سفر و سایر جزئیات پرسیده خواهد شد. سعی کنید که در نهایت صداقت پاسخ‌های درستی را ارائه بدهید که با پاسخ‌های فرم درخواست‌تان هم‌خوانی داشته باشد.

رپورتاژ قصران گشت

مرحله هشتم:

پرداخت هزینه اخذ ویزا است. هنگام درخواست اخذ ویزا شینگن شما باید هزینه‌ لازم را پرداخت کنید. هزینه اخذ ویزا توسط کشورهای عضو شینگن تصویب شده است و غیر قابل تغییر است. این هزینه با توجه به سن و وضعیت فرد متقاضی متفاوت است.

مرحله آخر:

در آخر شما باید منتظر پاسخ درخواست اخذ ویزای خود بمانید. بررسی درخواست شما توسط سفارت معمولا ۱۵ روز طول می‌کشد. البته با توجه به هر فرد این زمان متغیر است و ممکن است طولانی‌تر شود. نهایتا طی یک دوره ۱۵ تا ۳۰ روزه نتیجه درخواست شما اعلام خواهد شد.

طی مراحل اخذ ویزا شنگن توجه داشته باشید که تمامی مدارک ترجمه شده شما باید مهر دادگستری داشته باشند. در غیر این صورت مدارک شما فاقد اعتبار خواهند بود. معمولا دارالترجمه‌ها پس از ترجمه مدرک متقاضی برای گرفتن این مهر اقدام می‌کنند. در صورت موافقت با درخواست شما، پاسپورت شما دارای برچسب ویزا خواهد بود و یک تاریخ اعتبار برای ویزای شما مشخص می‌شود. مدت اعتبار ویزا شنگن تا ۹۰ روز طی بازه زمانی ۶ ماهه است. همچنین، یک کد برای مشخص کردن تعداد دفعات مجاز ورود به کشورهای عضو شنگن برای شما تعریف می‌شود که می‌تواند از یک تا نامحدود متغیر باشد.

شرکت قصران گشت تلاش می‌کند تا بهترین خدمات را با استفاده از قوی‌ترین زیرساخت‌ها و بالاترین استانداردها و کامل‌ترین شبکه توزیع ارائه دهد و گام‌هایی را به سوی هدف نهایی با توجه به نظرات سازنده اعضا و همچنین، ایجاد ارتباط اساسی جدید با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان تور بردارد.

ما به هر چالش به‌عنوان یک فرصت نگاه می‌کنیم و معتقدیم که جایگاه ما به‌خوبی به‌عنوان شناخته شده‌ترین پیشگام در صنعت گردشگری تثبیت شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه