بهترین مقصدها برای تجربه سفری بی‌نظیر در آسیا

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
بهترین مقصدها برای تجربه سفری بی‌نظیر در آسیا

آسیا پهناورترین قاره دنیا است. در این قاره بزرگ و زیبا، مقصدهای گردشگری متنوعی برای همه سلیقه‌ها وجود دارد. بهترین مقصدهای گردشگری آسیایی را بشناسید.

دو قرن پیش، سفر به آسیا فقط مخصوص تاجران ثروتمند، سفیران، نخبگان و اشراف استعماری بود. کسانی که می‌توانستند از پس هزینه‌های سنگین این سفرهای طولانی و گران بربیایند. ولی این روزها دنیای سفر و گردشگری تغییرات زیادی کرده است.

با افزایش پروازهای ارزان، انواع هتل با قیمت‌های متفاوت، قطارهای پرسرعت و افزایش ارتباطات بین‌المللی، این روزها سفر به کشورهای مختلف آسیا برای بسیاری از مردم دنیا راحت و امکان‌پذیر شده است.

اما چرا آسیا مقصد خوبی برای سفر است؟

آسیا پهناورترین قاره دنیا است و مدت‌ها است که مسافران سراسر دنیا را جذب زیبایی‌ها و شگفتی‌های طبیعی خود کرده است. سنت‌های فرهنگی متمایز، معماری‌های باستانی و غذاهای بی‌نظیر و لذیذ، چند دلیل دیگر برای این است که آسیا را به‌عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب کنید.

در ادامه، ۱۷ مقصد گردشگری برتر در آسیا را معرفی می‌کنیم. این مقصدها مجموعه‌ای از شهرها، جزیره‌ها یا کشورهای کوچک و بزرگ هستند که می‌توانید برای ماجراجویی بعدی خود، یکی از آن‌ها را به‌عنوان مقصد سفر انتخاب کنید.

بوتان

بهترین مقصدهای سفر برای یک تجربه بی نظیر آسیایی

بوتان در انتهای شرقی هیمالیا قرار دارد و هر آنچه که از جذابیت‌ها و شگفتی طبیعت انتظار دارید، در بوتان پیدا می‌شود. جنگل‌های انبوه و سرسبز، دره‌های عمیق و قله‌های سر به فلک کشیده تنها گوشه‌ای از دیدنی‌های بوتان است.

صومعه آشیانه ببر یکی از مشهورترین جاهای دیدنی بوتان است. بیشتر مسافران بوتان معمولا در پارو اقامت می‌کنند که محل قرار گرفتن تنها فرودگاه بین‌المللی این کشور است. این شهر تاریخی در یک دره سرسبز واقع شده است. این شهر دیدنی را معبدها و صومعه‌های باستانی بودایی احاطه کرده‌اند.

همان‌طور که اشاره کردیم، قابل‌توجه‌ترین جاذبه فرهنگی این منطقه، صومعه آشیانه ببر است که روی صخره‌ها بالای دره پارو قرار گرفته است. این صومعه علاوه بر نمای سفید و گنبد طلایی، جذابیت‌های دیگری هم دارد. این معبد قرن هفدهمی در کنار شبکه‌ای از چند غار قرار گرفته است که به‌عنوان مکان‌های مقدسی برای مراقبه شناخته می‌شوند.

مسیر شیب‌دار و دو ساعته برای رسیدن به این مکان مقدس، معمولا چالش برانگیز است، ولی آنچه که در انتهای این مسیر پرفراز و نشیب در انتظار شما است، ارزش زحمت کشیدن دارد و یکی از به‌یادماندنی‌ترین مناظری است که خواهید دید.

پنانگ، مالزی

مرکز پنانگ هر آنچه که فکر کنید برای گردشگران دارد؛ تاریخ و فرهنگ و غذاهای لذیذ. پنانگ در نزدیکی سواحل غربی مالزی واقع شده است. جزیره پنانگ بهشتی برای دوستداران غذا و برای علاقه‌مندان به معماری است. جرج تاون، شهر اصلی این جزیره است. بهترین جا برای اینکه در آن اقامت کنید و حال و هوای جذاب پرشور و هیجان جزیره را تجربه کنید. نشانه‌هایی از معماری استعماری بریتانیایی را می‌توانید در پنانگ ببینید. این آثار معاری را به معبدهای بودایی و عمارت‌های قدیمی چینی اضافه کنید.

این شهر ساحلی را بیشتر از هر چیز به‌عنوان مقصدی عالی گردشگری غذایی در دنیا می‌شناسند. در این شهر انواع غذاهای ترکیبی با آشپزی‌های بین‌المللی و مالایی، چینی و هندی را می‌توانید پیدا کنید و طعم متفاوت آن‌ها را تجربه کنید. مطمئنا تا مدت‌ها بعد از سفر، به یاد غذاهای لذیذی می‌افتید که در پنانگ مالزی خورده‌اید. غذاهای چینی، انواع نودل، غذاهای هندی مشهور و غذاهای محلی.

ال نیدو، فیلیپین

بهترین مقصدهای سفر برای یک تجربه بی نظیر آسیایی

ال نیدو در استان پالاوان فیلیپین قرار دارد و میزبان تعدادی از زیباترین سواحل دنیا است.  اگر در جست‌وجوی یک بهشت استوایی برای گذراندن تعطیلات خود هستید، مطمئنا مقصد مورد نظر خود را در ال نیدو پیدا می‌کنید. ال نیدو در شمالی‌ترین نقطه جزیره‌ی پلاوان قرار گرفته است و در جنوب غربی فیلیپین قرار دارد. این مجمع‌الجزایر میزبان آب‌های فیروزه‌ای، تالاب‌های سحرآمیز و سواحل بی‌نظیر و غارهای مخفی فراوانی است. هر آنچه که از شگفتی‌های طبیعی انتظار دارید در ال نیدو پیدا می‌شود.

اینجا یک خلیج زیبا دارد که با صخره‌های سنگ آهکی احاطه شده و مانند نگین تاج است. با قایق می‌توانید در آن به گشت‌و‌گذار مشغول شوید و از تالاب‌های مرموز دیدن کنید. گردشگران در این منطقه معمولا روز خود را با تفریحاتی مثل غواصی می‌گذرانند. یا اینکه به گشت‌وگذار در سواحل بکر و دورافتاده در سراسر این مجمع‌الجزایر مشغول می‌شوند.

بسیاری از اپراتورهای تورهای گردشگری در این منطقه، تورهای ماجراجویی با کشتی دارند که این تورها معمولا با تفریحات جذابی چون خوردن غذای دریایی لذیذ که در کشتی سرو می‌شود، پایان می‌یابند.

بالی، اندونزی

بهترین مقصدهای سفر برای یک تجربه بی نظیر آسیایی

بالی یکی از حدود ۱۸ هزار جزیره اندونزی و بدون تردید مشهورترین جزیره این کشور است. سالانه بیش از ۵.۶ میلیون نفر به این جزیره دیدنی سفر می‌کنند. بالی علاوه بر سواحل زیبا و دیدنی، پر از جاذبه‌های فرهنگی متعدد از جمله معبدهای باشکوه و قدیمی است.

سواحل بالی، باریکه‌هایی از شن‌های طلایی و سفید هستند با صخره‌های پوشیده از پوشش گیاهی جنگلی احاطه شده‌اند، اقیانوس بی‌کران و آبی و علفزارهای سرسبز، مزین‌کننده گوشه و کنار سرزمین هزار رنگ بالی است.

بالی با تمام زیبایی و شکوه خود، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای تفریحی در آسیا است. در مرکز مجمع‌الجزایر پهناور اندونزی قرار دارد. این جزیره همان‌طور که اشاره کردیم فقط یکی از ۱۸ هزار جزیره کوچک و بزرگی است که در اندونزی قرار دارند. 

با وجود محبوبیت فراوان و شلوغ بودن بالی، باز هم آرامش و استراحت را می‌توانید به راحتی در بالی تجربه کنید. غیر از تفریحات ساحلی آرام، تفریحات پرشور و هیجان هم در بالی پیدا می‌شود. معبدهای قدیمی بخش دیگری از جذابیت بالی را تشکیل می‌دهند.

برای کسانی که به ماجراجویی علاقه‌مند باشند، بالی مسیرهای کوهستانی متعددی برای پیاده‌گردی و کوه‌پیمایی دارد. غارهای مخفی، دریچه‌ای به مناطق خلوت‌تر و بکرتر بالی است. در جزیره‌ای که بیشتر جاهای آن محل رفت‌و‌آمد و تجمع گردشگران است. 

گذشته از همه این‌ها، یکی دیگر از مهم‌ترین جذابیت‌های بالی برای گردشگران، غذا است. از آب‌میوه‌های تازه و سالم استوایی گرفته تا غذاهای دریایی لذیذی که در رستوران‌های ساحلی سرو می‌شوند، از نظر تنوع غذا و رستوران در بالی هیچ کم و کسری وجود ندارد.

سئول، کره جنوبی

بهترین مقصدهای سفر برای یک تجربه بی نظیر آسیایی

سئول پر از معبدهای بودایی جذاب و شگفت‌انگیز است. سئول را احتمالا بیش از هرچیز به‌عنوان یک شهر مدرن آسیایی می‌شناسند، ولی پایتخت کره جنوبی از نظر جاذبه‌های باستانی و فرهنگی و تاریخی نیز بسیار غنی است. با دیدن این معبدهای قدیمی می‌توانید سفری به گذشته‌ی کره را تجربه کنید. کاخ‌های باشکوه و قدیمی و هانوک یا خانه‌های سنتی چوبی تنها چند نمونه از دیدنی‌های سئول است که از جنبه‌های مدرن این شهر فاصله دارد.

بعد از گشت‌و‌گذار در گذشته‌ی سلطنتی این شهر می‌توانید سئول مدرن را در مناطقی مثل Hongdae تجربه کنید. این منطقه پر از فروشگاه‌های محصولات زیبایی کره‌ای، رستوران و کافه، نوازنده‌ها و اجرا‌کننده‌های خیابانی، کارائوکه و بی‌نهایت تفریح و سرگرمی جذاب دیگر است.

راجستان، هند

بهترین مقصدهای سفر برای یک تجربه بی نظیر آسیایی

در تصویر نمای هوا محل یا کاخ بادها را می‌بینید که در شهر قلعه‌ای جیپور قرار دارد. این منطقه بیابانی در شمل غربی هند قرار دارد. راجستان را به‌عنوان سرزمین پادشاهان و رنگ‌ها می‌شناسند. بیشتر مسافرانی که برای اولین‌بار به راجستان سفر می‌کنند، گشت‌و‌گذار در این منطقه را با شهر جیپور مشهور به شهر صورتی، شروع می‌کنند. این نام‌گذاری به این دلیل است که بناهای قدیمی شهر در محله قدیمی رنگ صورتی ملایمی دارند. این خانه‌ها راجستان را در بهترین حالت خود یادآوری می‌کند؛ کاخ‌های باشکوه و مزین، بازارهای شلوغ و پرشور و هیجان و قلعه‌ای تاریخی که در فهرست میراث جهانی یونسو به ثبت رسیده است.

سفر در راجستان را می‌توانید در جوداپور ادامه دهید که آن را شهر آبی می‌نامند و مقصد بعدی‌تان اودی‌پور یا شهر طلایی خواهد بود.

سیم ریپ، کامبوج

بهترین مقصدهای سفر برای یک تجربه بی نظیر آسیایی

آنگکور وات در کامبوج یکی از مقصدهای جذابی است که در فهرست علاقه‌مندی‌های همه عاشقان سفر در گوشه و کنار دنیا قرار دارد. سالانه بیش از ۲.۵ میلیون نفر به شهر سیم ریپ کامبوج سفر می‌کند. هدف اصلی همه آن‌ها بازدید از معبد باستانی آنگکور وات است. این معبد خمر که قدمت آن به قرن دوازدهم برمی‌گردد، یکی از آثار فهرست میراث جهانی یونسکو است. این معبد بخشی از یک مجموعه باستانی بزرگتر است که بازدید از آن در فهرست علاقه‌مندی‌های اکثر عاشقان سفر وجود دارد.

این معماری شگفت‌انگیز شامل برج‌های متمایز، حکاکی‌های دقیق و زیبا و راهروهای سنگی است که بازدید از آن‌ها و قدم زدن در آن‌ها، حس خوبی دارد. در مجموعه باستانی آنگکور، چند معبد بزرگ وجود دارد که همه آن‌ها با جنگل‌های انبوهی احاطه شده‌اند.

بعد از دیدن این منطقه باستانی و جذابیت‌های بی‌نظیر آن، گردشگران معمولا مسیر خود را به سمت رستوران‌های شیک ادامه می‌دهند یا به طرف معبدهایی می‌روند که کمتر بازدید می‌شوند. اگر دوست دارید جاذبه‌های کمتر شناخته شده را ببینید، حتما برای دیدن این معبدها برنامه‌ریزی کنید ولی اگر دوست دارید در میان شلوغی جمعیت گردشگران باشید، جنبه‌های مدرن این شهر تاریخی، منتظر حضور شما است.

هنگ کنگ

هنگ کنگ یکی از مستعمره‌های سابق بریتانیا بود که ریشه‌های کانتونی دارد. تجمع آثار معماری، خیابان‌های باریک، آسمان‌‌خراش‌های سر به فلک کشیده و سبک زندگی پرسرعت، از جمله ویژگی‌های هنگ کنگ است که علاقه‌مندان خاص خود را دارد. بندر ویکتوریا از میان آن می‌گذرد. استار فری، یکی از وسایل حمل‌و‌نقل در این قسمت از شهر است که از آن می‌توانید برای عبور از آب‌های زمردین استفاده کنید. در این مقصد مدرن گردشگری هر آنچه که از جاذبه‌های مدرن در نظر داشته باشید پیدا می‌شود. از رستوران‌های شیک و کافه‌های متنوع گرفته تا گالری‌های هنری فراوان.

اسیا

موزه‌ها و مگامال‌ها از دیگری دیدنی‌های هنگ کنگ هستند که نباید فرصت بازدید از آن‌ها را از دست بدهید. البته هنگ کنگ محله‌های سنتی‌تر هم دارد. در این محله‌ها بازارچه‌های خیابانی جذابی وجود دارد.

فرقی نمی‌کند که کدام محله هنگ کنگ را برای گشت‌و‌گذار خود انتخاب کنید. همیشه چیز جدیدی برای کشف کردن در هنگ کنگ وجود دارد. یا در گوشه و کنار کوچه‌ها و خیابان‌های باریک یا بر فراز بلندترین و لوکس‌ترین برج‌های آسیا. 

هانوی و فو کوک، ویتنام

هانوی به‌عنوان پایتخت ویتنام، مرکز تاریخی و فرهنگی این کشور محسوب می‌شود و پر از انرژی و شور و هیجان بی‌نهایت است. برای کسانی که برای اولین‌بار به هانوی سفر می‌کنند، محله قدیمی شهر بهترین جا برای شروع گشت‌و‌گذار است. این هزارتوی خیابان‌ها و کوچه‌های باریک، دیدنی‌های جذابی چون آثار معماری فرانسوی به جامانده از دوران استعمار دارد. در این هزارتو، فروشنده‌های دوره‌گرد و پرتلاش را خواهید دید و فروشگاه‌های هنری و صنایع دستی. هیچ کم و کسری از نظر تعداد و تنوع رستوران در این شهر وجود ندارد.

آسیا

این شهر، شلوغ و پررفت‌و‌آمد است ولی گشت‌و‌گذار در خیابان‌های شلوغ آن، جایی که موتورسیکلت‌ها حکومت می‌کنند، نیمی از جذابیت سفر به هانوی است.

بعد از دیدن تاریخ بی‌نظیر شهر هانوی، گردشگران در جست‌وجوی آفتاب می‌توانند سفر به فو کوک را در نظر بگیرند. این جزیره در نزدیکی سواحل کامبوج قرار دارد ولی بخشی از ویتنام است. تعدادی از زیباترین سواحل جنوب شرقی آسیا در فو کوک واقع شده‌اند. لازم به ذکر است که طولانی‌ترین ماشین کابلی روی دریا نیز در فو کوک قرار دارد.

هر کجای این جزیره که اقامت کنید، فرقی نمی‌کند که در مناطق شلوغ و توریستی آن باشد یا در نواحی دوردست‌تر، در هر صورت از تفریحاتی چون گشت‌وگذار در جزیره، غواصی و تفریح در سواحل شنی لذت می‌برید.

آسیا

دیوار بزرگ و شی‌آن، چین

دیوار بزرگ چین، شاهکاری در زمینه مهندسی است. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا است که در سفر به چین، فرصت بازدید از آن را نباید از دست بدهید. این دیوار تا حدود ۲۱ هزار کیلومتر ادامه دارد. این سازه‌ی تدافعی و نظامی در شمال غربی چین، مثل یک ستون فقرات سنگی قرار گرفته است.

بعضی از قسمت‌های آن به دقت بازسازی و مرمت شده است و مسیرهای راحتی برای رفت‌و‌آمد و بازدید دارد، ولی بعضی قسمت‌های دیگر، شیب‌دار است و طی کردن آن کار هر کسی نیست. به همین دلیل برای کسانی مناسب است که تجربه بیشتری در پیاده‌گردی دارند.

در سفر به چین، یکی دیگر از مقصدهای جذابی که می‌توانید از حضور در آن لذت ببرید، شی‌آن است. این شهر قدیمی و باستانی در جنوب غربی پکن قرار دارد و زمانی میزبان تاجران، شاعران و جنگجویانی از گوه و کنار دنیا در زمان اوج شکوه خود در جاده ابریشم بوده است.

اسیا

دیواره‌های دفاعی اطراف شهر در زمان امپراتوری مینگ ساخته شده‌اند. در محله مسلمانان می‌توانید از خیابان‌های سرسبزی بازدید کنید و از دیگر دیدنی های این شهر که هرگز نباید فرصت بازدید از آن را از دست بدهید، ارتش سفالین چین است.

ارتش سفالین چین، یکی از  مهم‌ترین سایت‌های باستان‌شناسی دنیا است. ارتشی از تندیس‌های سنگی در اندازه‌های واقعی از جنگجویان چینی در اینجا نگه‌داری می‌شوند که محافظان مقبره پادشاه هستند. ارتش سفالین چین شامل بیش از هفت هزار مجسمه‌ از سربازان گارد پادشاهی چین به‌همراه ۱۳۰ کالسکه نظامی و ۵۲۰ اسب در فضایی معادل ۱۶ هزار و ۳۰۰ متر مربع می‌شود. اندام و اندازه این سربازها واقعی و برابر با اندازه و ابعاد یک انسان عادی است و هیچ‌کدام به دیگری شباهت کامل ندارند. این پیکره‌ها بیش از دو هزار سال پیش در دل خاک مدفون‌ شده بودند و به‌صورت کاملا اتفاقی در سال ۱۹۷۴ توسط افراد محلی کشف می‌شوند. این محوطه در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

چیانگ رای، تایلند

بهترین مقصدهای سفر برای یک تجربه بی نظیر آسیایی

چیانگ رای تایلند را بیش از هر چیز به معبد سفید و مشهورش می‌شناسند. چیانگ رای در مثلث طلایی قرار گرفته است یعنی جایی که کشورهای تایلند، میانمار و لائوس به هم می‌پیوندند. چیانگ رای در شمال تایلند قرار دارد و با وجود جاذبه‌های فراوانی که دارد، معمولا زیر سایه شهرت و محبوبیت همسایه خود یعنی چیانگ مای قرار می‌گیرد.

ولی برای کسانی که دوست دارند زیبایی‌های طبیعی را در بکرترین حالت خود تجربه کنند و سبک زندگی آرام‌تری را می‌پسندند، چیانگ‌ رای جایگزین بهتری به‌عنوان مقصد سفر است. در این منطقه می‌توانید از دیدن معبدهای قدیمی قرن چهاردهمی با سبک خاص معماری آن زمان لذت ببرید. یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های چیانگ رای معبد سفید یا وات رونگ خون است که به‌عنوان یک جواهر گران بهای مدرن، در چیانگ رای خودنمایی می‌کند. این بنای مدرن چه از نظر نمای بیرونی و چه از نظر نمای داخلی، بسیار دیدنی و چشمگیر است.

چیانگ رای جذابیت‌های دیگری هم برای مسافران دارد. در این منطقه می‌توانید غذاهایی به سبک شمال تایلند را امتحان کنید. همچنین می‌توانید در بازارها و رستوران‌های محلی، بهترین و لذیذترین غذاهای سنتی را نوش جان کنید و اوقات فراغت خود را با اهالی بومی بگذرانید.

انواع نودل کاری با ادویه‌های متنوع و خاص از جمله غذاهایی است که می‌توانید در چیانگ رای امتحان کنید. البته تنوع غذایی در چیانگ رای فقط به همین‌جا محدود نمی‌شود و انتخاب‌های بی‌شماری دارید.

لوانگ پرابانگ، لائوس

لوانگ پرابانگ پایتخت سابق لائوس، بسیار زیبا و چشم‌نواز است. خانه معبدهای رنگارنگ و زیبا و میزبان منظره‌های طبیعی رویایی است. سخت است که به لوانگ پرابانگ سفر کنید و عاشق زیبای‌های بی‌نظیر آن نشوید. این شهر با کوهستان احاطه شده است و یکی از آثار تاریخی ثبت شده در فهرست میرث جهانی یونسکو است.

اسیا

در لوانگ پرابانگ با رودخانه‌های مقدس و معبدهای طلایی احاطه می‌شوید. راهبانی که لباس مخصوص پوشیده‌اند و سکوت و آرامشی که مرقبه‌کنندگان دارند باعث شده اینجا مقصد خوبی برای کسانی باشد که دوست دارند از زندگی مادی و شلوغ همیشگی فاصله بگیرند و کمی معنویت و آرامش را تجربه کنند.

از دیگر جذابیت‌های این شهر برای گردشگران می‌توان به غذا اشاره کرد. آشپزی مشهور لائوسی را می‌توانید در این شهر امتحان کنید. غذاهایی تازه و لذیذ که همگی با تازه‌ترین و بهترین مواد غذایی محلی و محصولات بومی تهیه می‌شوند. از محبوب‌ترین غذاهای این شهر می‌توان به سالاد گوشت پرادویه اشاره کرد. انواع ساندویچ‌های محلی شبیه بان‌می، گوشت اردک پرادویه و سرخ شده، انواع سوسیس‌های لذیذ از جمله خوراکی‌های لذیذی است که در سفر به این شهر می‌توانید از خوردن آن‌ها لذت ببرید.

کاتماندو، نپال

بهترین مقصدهای سفر برای یک تجربه بی نظیر آسیایی

کاتماندو نقطه شروعی برای ماجراجویی در نپال است. هزار توی خیابان‌ها و کوچه‌های باریک، بازارهای رنگارنگ، ریکشاهایی که با سرعت از بین ماشین‌ها می‌گذرند و بوی ادویه‌هایی که در کوچه و خیابان پیچیده است، تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های کاتماندو برای گردشگران است. در کاتماندو تجربه‌هایی خاص و متفاوت خواهید دشت که با هیچ مقصد دیگری در دنیا شباهت ندارد.

میدان دوربار، میدان مرکزی شهر است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این مجموعه تاریخی قلب منطقه قدیمی شهر را نشان می‌دهد و یکی از بهترین نمونه‌های معماری سنتی نپالی است. گذشته از همه اینها، تصاویری از هیمالیای باشکوه را می‌توانید از دور تماشا کنید.

اگر کاتماندو را به‌عنوان مبدا خود انتخاب کنید می‌توانید مسیرهای متعددی را طی کنید و سفرهای کوتاه یک روزه به اطراف برنامه‌ریزی کنید. مصلا یک مسیر پیاده‌روی که لز بین جنگل‌های کاج می‌گذرد؛ یا پارک‌ها و مناطقی که در آن‌ها چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از هیمالیا قابل مشاهده است. بعضی از این مسیرهای پیاده‌گردی، یک روزه نیستند و طی کردن آن‌ها چند روز طول می‌کشد.

یوگیاکارتا، اندونزی

بهترین مقصدهای سفر برای یک تجربه بی نظیر آسیایی

در حالی که بالی، یکی از مقصدهای برتر اندونزی برای دوستداران تفریحات ساحلی است، یوگیاکارتا از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار جذاب است و گردشگران مشتاق تاریخ و فرهنگ را از سراسر دنیا به سوی خود می‌کشد. این شهر در جزیره جاوه قرار دارد. شهری باستانی  که به‌عنوان پایتخت فرهنگی اندونزی شناخته می‌شود. این انتخاب بیشتر از هر چیز به خاطر هنر پویا و جذاب، بوتیک‌های فروش محصولات بومی و صنایع دستی، آداب و رسوم سنتی که ریشه در تاریخچه‌ای طولانی دارد و اماکن مذهبی متعدد است.

دو مورد از مهم‌ترین جاذبه‌های اندونزی که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند در یوگیاکارتا قرار دارند. از جمله معبد بروبودور که یکی از دیدنی‌ترین و بزرگ‌ترین اماکن مذهبی کل دنیا است.

بروبودور زیبا و باشکوه در قرن نهم میلادی ساخته شده است و می‌گویند که بزرگ‌ترین معبد بودایی دنیا است. این معبد به‌خصوص هنگام طلوع آفتاب بسیار دیدنی و باشکوه است. در دیگر معابد یوگیاکارتا می‌توانید معماری بی‌نظیر هندو و مناره‌های مخروطی مزین‌کننده آن‌ها را ببینید.

در این معبدها مراسم و آیین‌های سنتی اجرا می‌شود که ریشه عمیقی در فرهنگ منطقه جاوه دارند. دیدن این آیین‌های سنتی بدون شک مهم‌ترین تجربه شما در سفر به اندونزی خواهد بود.

کیوتو، ژاپن

بهترین مقصدهای سفر برای یک تجربه بی نظیر آسیایی

توکیو مرکز تجاری ژاپن است، ولی اگر می‌خواهید فرهنگ و تاریخ ژاپن را ببینید به کیوتو سفر کنید. این شهر میزبان بیش از ۱۶۰۰ معبد و ۱۷ اثر ثبت شده در یونسکو است. از منظره‌های زیبا و چشم‌نوازی که در همه جای شهر دیده می‌شود، ساده نگذرید. در محله‌های سنتی و قدیمی شهر می‌توانید زنانی که کیمونو پوشیده‌اند ببینید. در حالی که آشپزها غذاهای خاص سنتی تهیه می‌کنند و در غرفه‌ها و رستوران‌های محلی آماده پذیرایی از مهمانان این شهر هستند. مناظری که می‌بینید صحنه‌هایی از یک فیلم سینمایی نیستند بلکه دنیای واقعی است که جلوی چشمان شما، زیباتر از فیلم‌ها، به نمایش در می‌آید.

گشت‌و‌گذار در معابد متعدد این شهر ممکن است هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها طول بکشد. به همین دلیل باید تعدادی از آن‌ها را که مهم‌تر و مشهورتر از بقیه هستند ببینید. برای نمونه، معبد فوشیمی ایناری یا سایر معابد قدیمی که همه‌ی آن‌ها دارای معماری زیبا و باغ‌های دیدنی هستند. معبد فوشیمی ایناری یک معبد قرن هشتمی است که بالای کوه ایناری قرار دارد. این معبد را به خاطر دروازه نارنجی‌رنگ و مشهورش می‌شناسند که حتما تصاویر آن را دیده‌اید.

سری لانکا

بهترین مقصدهای سفر برای یک تجربه بی نظیر آسیایی

سری لانکا جزیره‌ای است که شبیه قطره اشک در نزدیکی سواحل جنوب شرقی هند قرار دارد. با وجود اینکه توسعه شهری قابل توجهی داشته است ولی کلمبو پایتخت این کشور، سبک زندگی نسبتا آرامی دارد. به خاطر معماری استعماری موجود در شهر، خیابان‌های وسیع و معبدهای بودایی آرام و دنج، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای آسیایی برای علاقه‌مندان به سفر و گردشگری است. در سری لانکا می‌توانید دیوارهای دفاعی و قلعه‌های اطراف شهر را ببینید. در سواحل جنوبی آن، فرصت تماشای وال‌ها برای گردشگران وجود دارد.

سواحل شنی شفید از دیگر جذابیت‌های سفر به سری لانکا است. فیل‌سواری در پارک‌های ملی یکی دیگر از تفریحاتی است که ورد توجه گردشگران قرار دارد. اگر تفریحات متنوع‌تری را دوست دارید، راهی ارتفاعات شوید. جایی که جاده‌های پرپیچ‌وخم از میان مزارع سرسبز چای می‌گذرد. هر آنچه که از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی در نظر داشته باشید در سری لانکا پیدا می‌شود. به همین دلیل، این کشور زیبا و دیدنی از همه لحاظ برای همه گردشگران با سلیقه‌های مختلف، مناسب است.

مالدیو

مالدیو دورافتاده و رمانتیک است. اگر برای سفر ماه عسل خود دنبال یک مقصد عالی هستید، بدون شک و تردید مالدیو را انتخاب کنید. این کشور کوچک در اقیانوس هند قرار دارد. مالدیو در واقع مجمع‌الجزایری متشکل از از ۱۹۲۹ جزیره مرجانی است که آب و هوای استوایی دارند و دمای آن‌ها به‌طور میانگین در تمام طول سال ۳۰ درجه سلسیوس است. برای سفر به مالدیو بهتر است که فصل بارندگی یا مانسون را انتخاب نکنید که از ژوئن تا اوت ادامه دارد.

اسیا

در مالدیو می‌توانید از آرامش ساحل لذت ببرید و هر چقدر که می‌خواهید از دنیا فاصله بگیرید. یا اینکه می‌توانید غواصی و موج‌سواری را تجربه کنید که ماجراجویی‌های جذابی در سفر به این بهشت ساحلی است. انتخاب نوع تفریحات در مالدیو کاملا به میل و اشتیاق خودتان بستگی دارد.

ولی اگر زندگی دریایی متنوع و بی‌نظیر مالدیو را از دست بدهید، خجالت‌آور است. به‌خصوص مناطقی مثل خلیج هانیفارو و گودال آبی به خاطر آب‌های زلال و زندگی دریایی رنگارنگ‌شان شهرت دارند. انواع ماهیان زیبا، لاک‌پشت‌های دریایی، نهنگ‌ها و سفره‌ماهی‌ها را می‌‌توانید در این منطقه ببینید و لذت برید.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه