ایران و اکوادور با بیشترین رشد گردشگری، صدرنشین سال ۲۰۱۹ شدند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
ایران و اکوادور با بیشترین رشد گردشگری، صدرنشین سال ۲۰۱۹ شدند

طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران و اکوادور در صدر کشورهایی قرار گرفته‌اند که بیشترین رشد گردشگری را در سال ۲۰۱۸ داشته‌اند.

بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند از شهرهای یا کشورهایی دیدن کنند که بازدیدکنندگان خارجی آن‌ها هر سال روبه افزایش است. سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل، با انتشار گزارش سال ۲۰۱۹ از برجسته‌ترین مقاصد گردشگری بین‌المللی، کار را برای این دسته از مسافران بسیار آسان کرده است و کشورهایی را که با افزایش و همین طور کاهش گردشگر مواجه بوده‌اند، مشخص کرده است.

گردشگری

اکوادور با ۲٫۴۲ میلیون بازدیدکننده، بیشترین رشد گردشگر را داشته، به‌طوری که در مقایسه با ۱٫۶ میلیون بازدیدکننده‌ی سال گذشته، شاهد رشدی ۵۱درصدی بوده است.

جزایر تاریخی گالاپاگوس نقش مهمی در جذب گردشگر به اکوادور داشته‌ است؛ به‌طوری که ۲۷۶ هزار گردشگر در سال ۲۰۱۸ از آن دیدن کرده‌اند. دیگر کشورهایی که شاهد افزایش تعداد گردشگر بوده‌اند، عبارت‌اند از ایران (۴۹٫۹ درصد)، مصر (۳۶٫۶ درصد) و اوگاندا (۳۱٫۹ درصد).

کشور گرجستان نیز با جمعیت چهار میلیون نفری، حدود پنج میلیون گردشگر داشته است. در کمال تعجب، انگلستان کاهش ۳٫۵ درصدی گردشگران را تجربه کرده؛ هرچند، بر اساس گزارش مؤسسه‌ی گلوبال دیتا (GlobalData)، منطقه‌ی لندن بزرگ در سال ۲۰۱۸ پذیرای ۱۹٫۰۹ میلیون گردشگر بوده است. شهر بانکوک در تایلند نیز با ۲۲٫۴۳ میلیون گردشگر در همین سال، در صدر پربازدیدترین شهرهای دنیا قرار گرفت.

گردشگری

تعداد گردشگرانی که در سال ۲۰۱۸ از سئول دیدن کرده بودند نیز به ۱۲٫۴۱ میلیون نفر می‌رسید. کره‌ جنوبی هم اعلام کرده بود که گردشگری این کشور ۱۵٫۱ درصد رشد داشته است. در این میان فرانسه با ۸۹٫۴ میلیون گردشگر در سال گذشته توانست رتبه‌ی نخست پربازدیدترین کشور دنیا را از آن خود کند. رتبه‌های دوم و سوم به ترتیب به اسپانیا با حدود ۸۲ میلیون و آمریکا با ۷۹٫۶ میلیون گردشگر تعلق گرفت. انگلستان نیز با ۳۷٫۷ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۸ جایگاه هفتم را به دست آورد، هرچند که ظاهراً این روند سیر نزولی پیدا کرده است.

فهرست ارائه‌شده از سوی سازمان جهانی گردشگری به کشورهای بزرگ‌تر، تاریخی و پرجمعیت پرداخته است و جای تعجب ندارد که در صدر گردشگری جهان قرار دارند.

اگر قصد سفر دارید، همیشه می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جست‌وجوی پرواز کجارو پایین‌ترین قیمت بلیط‌ها را از بین فروشنده‌های معتبر مشاهده کرده و بلیط سفر خود را ارزان‌تر از همه جا تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع thetravel

دیدگاه