در سفر به جزیره ساردینیا، قید استفاده از گوگل مپ را بزنید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
در سفر به جزیره ساردینیا، قید استفاده از گوگل مپ را بزنید

گردشگران ساردینیا ایتالیا اغلب هنگام استفاده از گوگل مپ، سر از جاده‌هایی درمی‌آورند که به خدمات امدادی محتاج می‌شوند، به همین دلیل مقامات این منطقه از گردشگران می‌خواهند که از این نقشه‌ استفاده نکنند.

سواحل بکر و زیبا در دامنه‌ی صخره‌های شیب‌دار، جاده‌های مارپیچ رمانتیک و تعداد زیادی مناطق کوهستانی دست‌نخورده و طبیعی را می‌توان در جزیره‌ ساردینیا ایتالیا تجربه کرد؛ هرچند برخی از گردشگران به‌خاطر استفاده از گوگل مپ، گم می‌شوند یا خودروی آن‌ها در جاده گیر می‌کند.

جزیره ساردینیا

مقامات بائونی در استان الیاسترا در شرق ساردینیا، از بازدیدکنندگان می‌خواهند که برای سفر در این منطقه به گوگل مپ اعتماد نکنند.

گردشگران اغلب با استفاده از جی‌پی‌اس خودروی‌شان از جاده‌هایی پایین می‌روند که برای خودرو مناسب نیست و به‌منظور رسیدن به سواحل مخفی، از جاده‌ خارج می‌شوند که در نهایت وسیله‌ی نقلیه‌ آن‌ها گیر می‌افتد و چاره‌ای جز کمک خواستن از آتش‌نشانی محلی ندارند.

این موضوع منجر به ۱۴۴ تماس اضطراری برای امداد به خودروها و کوهنوردان طی دو سال گذشته در استان شده است. در آخرین اتفاق، دو گردشگر یک پورشه که در مسیر ناهمواری در رشته کوه سوپرامونت گیر افتاده بودند (جایی که به‌خاطر نماهای صخره‌‌ای عمودی برای کوهنوردان شناخته شده است)، توسط خدمات اورژانس نجات پیدا کردند. آن‌ها در جست‌وجوی غارهای شن سفید در پای صخره‌های غوطه‌ور در آب رفته بودند، همان جاذبه‌ای که استان الیاسترا به آن معروف است.

جزیره ساردینیا

هزینه‌ی خدمات اورژانس برعهده‌ی جامعه‌ی محلی است و هیچ مبلغی برای نجات گردشگران، از آن‌ها دریافت نمی‌شود. سالواتور کوریاس، شهردار بائونی، می‌گوید:

مقامات این منطقه، با نصب علائمی به زبان انگلیسی و ایتالیایی به گردشگران توصیه می‌کنند که از مسیرهای گوگل مپ و همین طور مسیرهایی که فقط به خودروهای همه‌جارو یا ای‌تی‌وی اختصاص دارد، استفاده نکنند. خودروهای سواری و هاچ‌بک زیادی در مسیرهای غیرقابل عبور گیر افتاده‌اند و گاهی اوقات این اتفاق شامل حال خودروهای آ‌فرود نیز شده است. همه‌ی این ماجراها در اثر استفاده از گوگل مپ رخ داده که در جاده‌های ما اغلب گمراه‌کننده است. با گوگل مپ تماس گرفته‌ایم و آن‌ها قول پیگیری موضوع را داده‌اند. ما منتظر و امیدوار هستیم که آن‌ها اقدام مؤثری انجام دهند. با این حال، تاکنون هیچ اقدام عملی‌ای صورت نگرفته است و به همین دلیل نصب علائم در ورودی جاده‌های پررفت‌وآمد را آغاز کرده‌ایم.

جزیره ساردینیا

سالواتور کوریاس پیشنهاد کرده است که در این مدت، گردشگران از علائم یا همان نقشه‌های قدیمی و مطمئن جاده‌ها استفاده کنند. گزینه‌ی بهتری هم وجود دارد که شامل استفاده از راهنماهای محلی متخصص می‌شود که هیچ‌کدام گردشگران را در معرض خطر قرار نمی‌دهند. او می‌گوید:

ما از مشکلات گوگل مپ در ساردینیا مطلع هستیم و می‌دانیم برخی گردشگران به پایین جاده‌هایی رانندگی می‌کنند که امکان رفت‌وآمد در آن‌ها به‌خاطر مسیرشان، دشوار است. در حال حاضر مشغول بررسی روش‌هایی هستیم تا بهتر بتوانیم در زمینه‌ی این نوع جاده‌ها به گردشگران اطلاع رسانی کنیم.

اگر تمایل دارید که سفری برنامه‌ریزی شده و راحت به ایتالیا و بازدید از ساردینیا داشته باشید، می‌توانید از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر در کجارو، قیمت انواع تورها به مقصد دلخواه‌تان را مقایسه کنید و از طریق آژانس‌های همکار کجارو، تور ارزان ایتالیا را بخرید.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه