شهرهای آسیا، صدرنشین مقصدهای گردشگری روبه رشد جهان

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
شهرهای آسیا، صدرنشین مقصدهای گردشگری روبه رشد جهان

وب‌سایت تراول‌ سوپرمارکت، فهرستی منتشر کرده است که طبق آن، از ۲۵ مقصد برتری که سریع‌ترین رشد گردشگری را در آینده تجربه خواهند کرد، ۲۴ مورد در آسیا قرار دارند.

اگر به‌دنبال سفر به مقصدی الهام‌بخش برای تعطیلات خود هستید، شاید اطلاعات جدیدی که توسط وب‌سایت «تراول‌ سوپرمارکت» (TravelSupermarket) منتشر شده است، برای شما جالب باشد. این سایت مقصدهای را معرفی کرده است که انتظار می‌رود از نظر تعداد بازدیدکنندگان، سریع‌ترین رشد را داشته باشند. بر این اساس، دوحه با ۲.۲۱ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۸ سریع‌ترین رشد گردشگری را خواهد داشت، به‌طوری که تعداد گردشگران آن تا سال ۲۰۲۵ دو برابر می‌شود و به رقم ۴.۵۱ میلیون نفر می‌رسد.

گردشگری آسیا

پوکت با فاصله‌ای بسیار کم، در جایگاه دوم مقاصد پیش‌بینی‌شده با سریع‌ترین رشد گردشگری قرار می‌گیرد و مقاصد بعدی تا جایگاه دهم به ترتیب عبارت‌اند از جاکارتا، هو شی مین، پکن، دنپاسار، سئول، بانکوک، کلکته و جیپور.

کشور هند، بیشترین تعداد شهرهای با سریع‌ترین رشد گردشگری را در خود جای داده است که همگی جزو ۲۵ شهر پیش‌بینی‌شده برتر هستند و انتظار می‌رود در آینده شاهد افزایش گردشگر باشند.

 از ۲۵ مقصدی که سریع‌ترین رشد گردشگری را تجربه خواهند کرد، ۲۴ مقصد در آسیا واقع شده‌اند و فقط سان فرانسیسکو از قاره‌ی آمریکا در جایگاه چهاردهم قرار دارد. جوی تایسون، سردبیر تراول سوپرمارکت، می‌گوید:

پیداکردن جایی جدید برای تعطیلات گاهی اوقات کار دشواری می‌شود. با این حال، همانطور که پژوهش ما نشان می‌دهد، شهرهای زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که مقاصد گردشگری فوق‌العاده‌ای هستند و شاید تا پیش از این هیچ‌گاه سفر به آن‌ها به فکرتان خطور نکرده است.

گردشگری آسیا

با وجود پیش‌بینی پیشرفت گردشگری در برخی از شهرهای دنیا، به‌خصوص آسیا، این شهرها شاید باید خود را برای مقابله با اثرات اورتوریسم آماده کنند؛ درست همان اتفاقی که برای ونیز رخ داده است و اکنون با پیامدهای ورود بیش از حد گردشگر دست‌وپنجه نرم می‌کند.

اگر شما هم مشتاق سفر به تایلند و بازدید از جاهای دیدنی تایلند هستید، می‌توانید به کمک کجارو قیمت تور تایلند آژانس‌های مسافرتی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و تور موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از آژانس‌های همکار کجارو بخرید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه