اقدامات انجام‌شده برای مرمت سرای ایکی قاپیلی تبریز شایسته تقدیر است

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان سه شنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۵
اقدامات انجام‌شده برای مرمت سرای ایکی قاپیلی تبریز شایسته تقدیر است

فرماندار تبریز اقداماتی را که برای مرمت سرای ایکی قاپیلی بازار تبریز انجام شده، شایسته تقدیر دانست.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، بهروز مهدوی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تبریز ضمن تاکید بر اینکه حفظ میراث فرهنگی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید به آن توجه داشت، گفت:

در حادثه آتش‌سوزی که اردیبهشت‌ماه سال جاری در سرای ایکی قاپیلی بازار تبریز، سه عنصر اصلی این سرای به‌طور کامل دچار حریق و متحمل خسارات سنگینی شد، اداره‌کل استان برای مرمت هرچه سریع‌تر این مجموعه تاریخی تمام تلاش خود را کرد به‌طوری‌که شاهد پیشرفت چشمگیری در این امر هستیم.

مهدوی از اقداماتی که اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر تابستان در راستای فراهم کردن امکانات برای گردشگران در تابستان امسال انجام داده است، قدردانی کرد و در ادامه گفت:

شهرستان تاریخی تبریز به‌واسطه ظرفیت‌های بالا در جذب گردشگر، تابستان امسال میزبان گردشگران فراوانی بود که به همت برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته توسط اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر تابستان، زمینه بهره‌مندی گردشگران از قابلیت‌های شهرستان فراهم شد و رضایت گردشگران از خدمات در سطح بالایی قرار داشت.

فرماندار تبریز از اعضای ستاد خواست که برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز برای سفرهای سال آینده، به‌خصوص سفرهای نوروزی را در کمترین زمان ممکن انجام دهند تا بتوانند بیش از پیش میزبان گردشران باشند.

علیرضا قوچی، معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به اقداماتی که در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری انجام شده اشاره کرد و گفت:

اداره‌کل استان همواره در تلاش است تا زمینه بهره‌مندی حداکثری گردشگران از ظرفیت‌های استان را فراهم کند، همچنین این اداره آمادگی دارد در صورت همکاری ارگان‌های مربوطه، در حداقل زمان ممکن، مقدمات صدور مجوز برای احداث مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی را برای اشخاص صادر کند.

به گفته وی اداره کل استان با جذب حداکثری اعتبارات در سال مالی ۹۷ تلاش خوبی برای مرمت و احیای اماکن و خانه‌های تاریخی انجام داده است. در این راستا، ۱۸ خانه تاریخی در سطح شهرستان در حال مرمت است و چندین خانه تاریخی برای واگذاری به صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور، معرفی شده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع chtn

دیدگاه