راهنمای کامل تحصیل در آلمان، کانادا و ترکیه

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
راهنمای کامل تحصیل در آلمان، کانادا و ترکیه

اگر به‌دنبال تحصیل در دانشگاه‌های خارج از ایران هستید، لازم است چند نکته مهم درباره شرایط تحصیل در کشورهای دیگر را بدانید.

تابه‌حال فکر کرده‌اید چرا روزبه‌روز بر تعداد متقاضیان تحصیل در آلمان، کانادا و ترکیه اضافه می‌شود؟ چه دلیلی باعث شده است تا همه متقاضیان تحصیل در خارج از کشور به‌سمت سفارت‌خانه های این سه کشور سرازیر شوند؟!

تحصیل در آلمان، گزینه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان به صنعت و فن‌آوری

آلمان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که آلمان در جذب دانشجو چهارمین رتبه را در جهان دارد! از کارشناسی گرفته، تا دکتری و حتی پسا دکتری. اما چه چیز آلمان را به یکی از ممتازترین کشورهای اروپایی برای تحصیل تبدیل کرده است؟

ادامه تحصیل در آلمان دو مزیت بسیار مهم دارد که اکثر کشورهای خارجی در بهترین حالت تنها یکی از این مزیت‌ها را دارند:

  • مناسب بودن هزینۀ تحصیل و شهریه پایین دانشگاهی: از سال 2014 بسیاری از دانشگاه‌های آلمان از امکان تحصیل رایگان برخوردار شده‌اند و از دانشجویان و مهاجران خود هزینه دریافت نمی‌کنند. تحصیل رایگان در آلمان در مقایسه با هزینه‌های تحصیل در انگلیس، آمریکا و استرالیا بسیار مناسب‌تر است.
  • آلمان یکی از مهمترین قطبهای صنعتی جهان است: آلمان صنعت بسیار پیشرفته‌ای دارد و بزرگترین قطب اقتصادی اروپا محسوب می‌شود. این کشور در بسیاری از صنعت‌ها (مانند خودروسازی) حرف اول را می‌زند. دقیقا به همین دلیل است که آلمان بیشترین متقاضی را در رشته‌های مهندسی پس از کرۀ جنوبی دارد. این نکته را در نظر بگیرید که 53 شرکت از 2000 شرکت پردرآمد جهان در آلمان مستقر هستند. به همین دلیل پیدا کردن کار در آلمان نمی‌تواند کار سختی باشد!

تحصیل در آلمان

اطلاعات بیشتر و کاملتر در مورد آلمان را در بخش شرایط تحصیل در آلمان در سایت مستراپلای بخوانید.

و اما حالا برویم سراغ کانادا

چند نکته درباره تحصیل در کانادا که باید بدانید

کانادا یکی از امن‌ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل و زندگی است؛ به‌خصوص برای مهاجران. چراکه کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است و  سالانه 300 هزار مهاجر جدید را پذیرش می‌کند. هیچ کشوری به‌اندازه کانادا ظرفیت پذیرش مهاجرهای جدید را ندارد. علاوه بر این بیش از 50% درصد جمعیت آن دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و باسوادترین کشور دنیاست. بنابراین اگر تصمیم به تحصیل در کانادا گرفته‌اید، جای کاملا درستی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اید.

شرایط تحصیل در کانادا چگونه است؟

در این بخش مهم‌ترین شرایط تحصیل در کانادا را برای شما تشریح می‌کنم.

نمرات و معدل: شرایط تحصیل در کانادا بسته به سطح تحصیل شما متفاوت است، اما مهم‌ترین شرط تحصیل در کانادا، نمرات و معدل بالا در سال آخر دوره متوسطه است.

مدرک زبان: برای تحصیل در کانادا شما حتما باید مدرک آیلتس (IELTS) داشته باشید

برای اطلاعات بیشتر به صفحۀ شرایط تحصیل در کانادا در سایت مستر اپلای (masterapply.ir) مراجعه کنید و شرایط کامل تحصیل در کانادا را مطالعه کنید.

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه، کشوری با فرهنگ نزدیک و امکانات اروپایی

ترکیه یکی از محبوب‌ترین کشورها برای اقامت و تحصیل در میان ایرانیان است؛ چراکه هم فرهنگ ترکیه به ایران نزدیک است، از نظر فرهنگی با ایران مشترکات زیادی دارد، امکانات بسیار متنوعی برای تحصیل و زندگی دارد و به فرهنگ اروپا نزدیک است. از طرف دیگر ترکیه از نظر تحصیلی به‌عنوان یکی از کشورهای طراز اول خاورمیانه محسوب می‌شود و بسیاری از مدارک تحصیل در ترکیه اعتبار بسیار بالایی دارد. و اما اگر بخواهیم مختصری از شرایط تحصیل در ترکیه بگوییم، باید این‌طور بگوییم:

شرایط تحصیل در ترکیه

شرایط تحصیل در ترکیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری کاملا متفاوت است. من به‌صورت مختصر شرایط تحصیل در مقاطع مختلف را به شما توضیح می‌دهم.

در مقطع کارشناسی باید حتما باید مدرک دیپلم و نمرۀ قبولی در آزمون ورودی دانشگاه (آزمون یوس) را کسب کنید. البته شرایط دانشگاه‌های مختلف متفاوت است، اما آزمون YOS یکی از مهم‌ترین معیارهای جذب دانشجویان بین‌المللی است. البته این را هم بدانید که برخی از دانشگاه‌ها علاوه بر یوس نیاز به آیلتس و تافل دارند.

در مقطع ارشد و دکتری، شرایط کمی سخت‌تر از کارشناسی است، در این مقاطع پذیرش به عهدۀ خود دانشگاه است و متقاضیان تحصیل در ترکیه در مقطع ارشد و دکتری باید مدارک و رزومه‌های خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنند. علاوه بر این مدرک TOMER (دیپلم زبان ترکی) در کنار آیلتس یا تافل یکی از مهم‌ترین مدارک لازم برای تحصیل در مقطع ارشد و دکتری است و هرچه نمرۀ بهتری در این آزمون‌ها داشته باشید شانس موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

و در نهایت

واقع‌بین باشید، رویای خود را جدی دنبال کنید

شما رویاهای زیادی دارید. رویاها فقط در خواب و خیال وجود ندارند، ما در مستر اپلای هستیم که به شما کمک کنیم، به شما کمک کنیم که رویای خود را محقق سازید. پس بیدار شوید و راهی برای محقق کردن رویاهایتان بیابید. همیشه می‌توانید روی ما حساب کنید. ما به تمام سوالات شما در زمینه تحصیل در آلمان، کانادا و ترکیه پاسخ خواهیم داد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه