افزایش ۲۷ درصدی سفر آمریکایی ها به ایران

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش پنجشنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
افزایش ۲۷ درصدی سفر آمریکایی ها به ایران

در حدود یک هزار و ۶۶۵ گردشگر آمریکایی در هفت ماه نخست امسال به ایران سفر کرده‌اند و از این جهت ایران، ۲۷ درصد رشد داشته است.

نگاهی به آمار سفر گردشگران خارجی به ایران در ماه‌های گذشته، نشان می‌دهد که سفر گردشگران آمریکایی به ایران افزایش یافته است. ولی تیموری، معاون گردشگری تعداد گردشگران آمریکایی به ایران در هفت ماه نخست امسال را هزار و ۶۶۵ گردشگر نفر دانست، که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است. تنها در ماه آبان امسال، ۲۱۴ گردشگر آمریکایی به ایران سفر کردند که در مجموع شمار گردشگران ایالات متحده آمریکا در ایران از ابتدای سال ۹۷ تا پایان ماه آبان به ۱۸۷۹ نفر رسیده است.

تیموری رشد سفر این گردشگران به ایران را با توجه به خروج آمریکا از برجام و تهدیدها و تحریم‌های اخیر قابل توجه دانست و گفت:

با وجود فشارهایی که در ماه‌های گذشته وارد شده اما کنجکاوی گردشگران خارجی برای دیدن ایران و آشنایی با مردم و جامعه بیشتر شده است.

به این ترتیب معاون گردشگری، سفر گردشگران آمریکایی به ایران را دارای ۲۷ درصد رشد دانست و تصریح کرد، با رایزنی‌هایی صورت گرفته با مراجع ذی‌ربط، فرایند صدور ویزای اتباع آمریکایی نیز تسهیل می‌شود. به گفته وی، تعداد کل گردشگران ورودی به ایران در سال ۹۶ حدود ۵ میلیون و ۱۱۳ هزار نفر بود، درحالی‌که جمعیت گردشگران ورودی به ایران در هشت‌ماه نخست امسال متجاوز از آن عدد شده و با ۵۷ درصد رشد به ۵ میلیون و ۵۲۰ هزار نفر رسیده است.

تیموری درباره تاثیر نرخ ارز در رشد گردشگر خارجی، هزینه‌ها و قیمت تمام شده بسته‌ی سفر را یکی از عوامل رقابت‌پذیری مقاصد گردشگری دانست. وی افزایش نرخ ارز در ورود گردشگران خارجی به کشور را در این زمینه، بی‌تاثیر ندانست و از اقدامات و برنامه‌های خوبی برای جذب گردشگران خارجی خبر داد.

معاون گردشگری، میهمان‌نوازی و تعامل ایرانی‌ها را از دلایل و ابزارهای مؤثر در جذب گردشگر دانست و گفت:

گردشگری عامل بسیار مهمی در معرفی و ارائه تصویر واقعی از ایران به مردم جهان است، گردشگران بسیاری از کشورهای آمریکایی و اروپایی پس از سفر به ایران و در بازگشت به کشور خودشان از واقعیت‌هایی که در ایران دیده‌اند در فضای مجازی سخن می‌گویند.

منبع عکس: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه