حمایت میراث فرهنگی از انجمن‌های فعال حوزه گردشگری

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش جمعه، ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
حمایت میراث فرهنگی از انجمن‌های فعال حوزه گردشگری

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از انجمن های فعال در حوزه این سازمان، حمایت می‌کند.

انجمن‌های گردشگری نقش موثری در حوزه گردشگری و ملموس کردن آن در بین مردم دارند. حسین اربابی، عصر چهارشنبه در دیدار با برخی از بانوان مدیر انجمن‌های فعال در حوزه گردشگری و صنایع دستی به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در بانوان اشاره کرد و گفت:

جامعه بانوان ما در حال حاضر توانمندتر از هر زمان دیگری است.

وی بر نقش فعال بانوان در حوزه فعالیت‌های تخصصی سازمان میراث فرهنگی بویژه در عرصه صنایع دستی تاکید کرده و بانوان را جزو۷۰ درصد فعالان این حوزه به شمار آورد. همچنین اربابی عدم وابستگی سازمان‌های مردم نهاد به کمک‌های دولتی را نقطه قوت آنها دانسته و بروکراسی اداری را سبب کند پیش رفتن کارها دانست. از این رو فعالیت انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بدون وابستگی به کمک‌های دولتی و به صورت داوطلبانه، را از روی عشق و علاقه معرفی کرد و همین امر را سبب توفیق آنها دانست.

معاون سازمان میراث فرهنگی گفت:

به جرات می‌توان گفت که تمام فعالیت های مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی توسط بخش خصوصی انجام می شود از این رو این یک فرصت برای انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد است که می‌توانند نقش پل ارتباطی بین بخش دولتی و بخش خصوصی را ایفا کنند.

وی با بیان این که دولت نقش سیاستگذاری و حمایتی دارد بر حمایت دولت از فعالیت انجمن‌های فعال در حوزه صنایع دستی و گردشگری از سوی سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد. اربابی در ادامه به نقش انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در فعالیت‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: فعالیت انجمن‌ها مصداق کامل تحقق جامعه مدنی است. اربابی با اشاره به برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حمایت از انجمن‌های مردم نهاد گفت:

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قصد داریم انجمن‌های مردم نهاد مادر را شناسایی کنیم ضمن این که در فراخوانی که به زودی اعلام خواهد شد.

اربابی به اعتقاد خود به سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرده و بر حمایت همه جانبه آنها  در جهت مسیر تکامل تاکید کرد.

عکس کاور از محمد حسن زاده

مطالب مرتبط:

منبع irna

دیدگاه