۱۰ روش برای تبدیل شدن به گردشگری هوشیار و کم هزینه

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
۱۰ روش برای تبدیل شدن به گردشگری هوشیار و کم هزینه

با اعمال این تغییرات کوچک در سبک زندگیتان می‌توانید در آینده به گردشگری خوشحال‌تر و باهوش‌تر تبدیل شوید.

چگونه می‌توان در سال ۲۰۱۹ سفری موفق داشت؟ با توجه‌به فراگیرشدن رسانه‌های اجتماعی می‌توان گفت سفری خوب تلقی می‌شود که لایک‌های بیشتری جمع کند. در حالی که استفاده از مقصد سفر مورد توجه در اینستاگرام چیز چندان بدی نیست؛ ولی سفر بی‌نهایت عالی قطعا چیزی فراتر از این‌ها است. برای آنکه نهایت لذت را از سفر خود ببرید باید چیزهایی را تجربه کنید که تابه‌حال با آن مواجه نشده‌اید. برای همین هم باید بتوانید خود را در فرهنگی جدید غوطه‌ور کنید و از مکان‌های جدید بازدید داشته باشید. 

همچنین باید برای لذت از سفر، پیشاپیش آمادگی‌های لازم، مانند رزرو هتل را انجام دهید. بهترین سایت رزرو آنلاین هتل سایت iranhotelonline.com (ایران هتل آنلاین) است که با تضمین کمترین قیمت و پشتیبانی ۲۴ ساعته می‌توانید هتل مورد نظر خود را رزرو کنید. ممکن است هتل های کیش یا هتل های شیراز به‌خصوص آن‌هایی که به‌صرفه‌اند و ایران هتل آنلاین، تخفیف‌های بالایی برای رزرو آن‌ها داده است را انتخاب کنید.

بالا بردن درآمد و پس‌انداز کردن یکی از راه‌های آمادگی برای سفر است. خرج کردن پولی که پس‌انداز کرده‌اید به‌نسبت استفاده از صورت‌حساب و کارت‌های اعتباری آسان‌تر و کم دردسرتر است. همین آرامش به شما کمک می‌کند نهایت لذت را از سفر خود ببرید و در انتها دوست دارید از تمامی لحظات سفر خود لذت ببرید و شاید این مهم‌ترین نکته در طول سفر شما باشد.

جدا شدن از کار و نگران پول و کار نبودن، به شما برای رسیدن به این هدف کمک می‌کند. در ادامه ۱۰ روش برای افزایش سطح درآمد و آگاهی در جهت لذت از سفر آورده شده است:

آهسته سفر کنید تا از تمامی دیدنی‌های یک نقطه نهایت لذت را ببرید

الکس رینولد، نویسنده بلاگ سفری lost with purpose معتقد است به‌جای آنکه بعد از بازدید کوتاه از یک شهر، سریع سوار قطار و هواپیما شوید و به جاهای دیگر بروید، بهتر است بیشتر وقت خود را در یک یا چند جای محدود صرف کنید. از اینکه چهار یا پنج روز در یک منطقه بمانید نترسید. هزینه‌های جابه‌جایی به سرعت افزایش می‌یابد، بنابراین ماندن در یک‌جا به‌طرز غیرقابل باوری از هزینه‌های شما می‌کاهد.

الکساندرا تالتی در حال حاضر در بیروت زندگی می‌کند. وی مقاله‌ای تحت عنوان «چگونه سفر اقتصادی داشته باشیم» نوشته است. الکساندرا در طول سفر خود از بودجه ATM استفاده می‌کند تا از خرج کردن غیرضروری از روی کارت اعتباری خود خودداری کند. وی در این رابطه افزود: «در مورد مقدار هزینه هفتگی خود تصمیم‌گیری کرده و آن را نقدی پرداخت می‌کنم. من با استفاده از این تاکتیتک توانستم ۱۵۰۰ دلار برای رفتن به بیروت پس‌انداز کنم.»

- تمام وقت، با گوشی لحظات را ثبت نکنید

گردشگری

رینولد یک عکاس است ولی معتقد است نیاز نیست از همه چیز و همه لحظات عکس گرفته شود. رینولد در این مورد ادامه داد: «گاهی اوقات دوربین خود را کنار می‌گذارم و اگر بتوانم از آن لحظه ناب پیشرو لذت می‌برم. نیازی نیست از همه چشم اندازهای زیبا عکس گرفته شود و همه بشقاب‌های غذا در صفحات مجازی ثبت شوند. در سفر باید با چشمان خودمان و نه با صفحه دوربین، از دیدنی‌ها لذت ببریم.»

- در سفر با منعطف بودن احساس راحتی بیشتری می‌کنید

برنامه‌ریزها نوع الف (دقیق) به‌سختی می‌توانند از دست برنامه‌های روزانه خود خلاص شوند؛ اما با جریان پیش رفتن، سفر را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند. رینولد معتقد است «اگر برنامه سفر دقیقی دارید مطمئنا نمی‌توانید از فرصت‌ها و اتفاقات بدون برنامه پیش آمده لذت ببرید. بسیاری از بهترین خاطرات من در طول سفر بدون برنامه اتفاق افتادند. شروع این تجربه‌ها به‌خاطر آشنایی با یک نفر در خیابان و همراه شدن با گروهی از افراد اتفاق افتاد.» از به‌هم زدن برنامه سفرتان نترسید، نتیجه این کار برایتان جالب و هیجان‌آور خواهد بود.

- کمتر از متوسط درآمد خود خرج کنید در این صورت در طول سفر نگران پول نخواهید بود

گردشگری

دیوید راسل یک برنامه‌ریز مالی و نویسنده است و تا‌به‌حال به ۶۵ کشور سفر کرده است. با افزایش پس‌اندازتان می‌توانید سفری بدون اضطراب داشته باشید. راسل معتقد است بهتر است سرمایه‌گذاری و پس‌انداز عاقلانه‌ای داشته باشید تا بتوانید سفر بهتری داشته باشید. وی ادامه داد «به‌جای آنکه برای پول کار کنید، بگذارید پولتان در خدمت شما باشد و برای رسیدن به این هدف، کمتر از متوسط درآمدتان خرج کنید و مابه‌التفاوت آن را برای سفر آینده‌تان پس‌انداز کنید.

- خریدهای غیرضروری را هم در خانه و هم در سفر حذف کنید

گردشگری

خریدهای غیرضروری زیادی وجود دارد که انجام می‌دهیم. برای مثال سفارش چیزی غیرضروری برای ناهار یا خریدن سوغاتی غیرضروری در یک کشور خارجی. برای آنکه بتوانیم زیر سطح متوسط درآمدتان خرج کنید، باید این نوع خریدها را از زندگی خود حذف کنید. اگر این کار را انجام دهید مطمئنا چیزی از دست نمی دهید. اوسل معتقد است با این کار می‌توانیم روزانه 10 دلار پس‌انداز کنیم. اگر بتوانیم در روز 10 دلار پس‌انداز کنید یعنی 300 دلار در ماه، با این پول کجا سفر می‌کنید؟

امروز قهوه نخورید تا فردا بتوانید در مقصد سفرتان قهوه بخرید!

برای تشویق خودتان به حذف خریدهای غیرضروری، به نتیجه کارتان فکر کنید تا تسلیم نشوید. راسل معتقد است اگر بتوانید برای مثال نوشیدن قهوه را از زندگی خود حذف کنید می‌توانید در نهایت با کسب آزادی مالی نه‌تنها نوشیدن قهوه را در مواقع خاص در زندگی روزمره خود بگنجانید بلکه می‌توانید اسپرسو خود را در شهرهایی چون ونیز، بارسلونا، آمستردام یا هر جایی که دوست داشته باشید، نوش جان کنید

هفته‌ای از سال خارج از دسترس باشید تا از سفرتان لذت بیشتری ببرید

زمانی که از هواپیما خارج می‌شوید مسلما دیگر نمی‌توانید همه‌جا حاضر و آنلاین باشید. باید این مهارت را در زندگی روزمرتان یاد بگیرید؛ در این‌صورت می‌توانید در طول سفر از این مهارت‌ها بیشتر استفاده کنید. تالتی می‌گوید«کاری که هر سال انجام می‌دهم این است که حداقل دو هفته در سال از اینترنت و گوشی خود به‌طور کامل فاصله می‌گیرم. این یعنی با هیچ کسی در ارتباط نخواهم بود. هر زمان این کار را انجام دادم وقت بیشتری برای تفریح و انرژی بیشتری برای سرگرمی‌های خلاقانه داشتم.»

به جایی سفر کنید که چشمانتان را باز کرده و سطح آگاهی شما را بالاتر می‌برد

گردشگری

وقت خود را در داخل دیوارهای یک تفرجگاه تلف نکنید. به میان ساکنان منطقه بروید و با فرهنگ بومی آن‌ها آشنا شوید. راسل بچه‌های خود را به کوبا برد؛ بچه‌ها نه‌تنها عاشق کوبا شدند بلکه چیزهای باارزش زیادی هم یاد گرفتند. راسل ادامه داد «آن‌ها به‌جای تمرکز بر خود سفر، به کسب تجربه‌های جدید و یادگرفتن مهارت‌های تازه توجه پیدا کردند.»

سفر خود را به سفری شاد و موفق تبدیل کنید

راسل معتقد است تجربه کردن سفری خوب منوط به قرار دادن خود در جوی شاد و موفق است. خوش شانسی به اتفاقات ربطی ندارد و بیشتر به‌طرز فکر و رفتار شما مربوط است. زمانی که خود را خوش شانس می‌دانید، در طول سفر خود را در چه موقعیتی قرار می‌دهید؟ اینجا است که ترک خانه و سفری آرام مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین هوشمندانه سفر کنید و خود را برای همه نوع شرایطی آماده کنید تا نهایت لذت را از سفر خود ببرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه