پادشاه و ملکه اسپانیا میهمان غرفه ایران در نمایشگاه فیتور

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش پنجشنبه، ۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
پادشاه و ملکه اسپانیا میهمان غرفه ایران در نمایشگاه فیتور

نمایشگاه فیتور از سوم بهمن ماه آغاز به کار کرد و فلیپ ششم پادشاه اسپانیا به همراه ملکه خود و ريئس کنگره این کشور از غرفه ایران بازدید کردند.

فیلیپ ششم پادشاه اسپانیا در نخستین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری مادرید (فیتور) که با حضور کارآفرینان و تورگردانان فعال در حوزه گردشگری در سوم بهمن ماه افتتاح شد، به همراه لتیسیا ملکه اسپانیا، آنا پاستور، رئیس کنگره نمایندگان این کشور به همراه دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و برخی از مقامات گردشگری اسپانیا از غرفه ایران در محل نمایشگاه بازدید کردند.

پادشاه اسپانیا در این بازدید، با مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان گردشگری و قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا دیدار و گفتگو کرد. وی خوشحالی خود را از حضور در غرفه ایران ابراز کرد و به سابقه تاریخی، تمدنی و فرهنگی ایران به عنوان کشوری بزرگ و تاریخی اشاره کرد. در هنگام ورود وی به غرفه ایران، موسیقی زنده محلی اجرا می‌شد که پادشاه اسپانیا نسبت به آن ابراز علاقه کرد.

در این بازدید مونسان، ضمن خوش‌آمدگویی به پادشاه و تشکر از حضور وی و همراهان در غرفه ایران، در خصوص جاذبه‌های گردشگری ایران توضیحاتی ارائه کرد. در این بازدید، به رسم یادبود یک تخته تابلو فرش منقش به تصویر پادشاه و ملکه به پادشاه تقدیم شد.

نمایشگاه فیتور یکی از معتبرترین و مهم‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری در دنیاست. شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه را آژانس‌های مسافرتی، عمده فروشان تورگردان، دارندگان هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و فعالان حوزه گردشگری هستند که در نمایشگاه، به موضوعاتی چون موضوعات مرتبط با حوزه گردشگری از جمله گردشگری سلامت، جشنواره‌ها، استفاده از تکنولوژی در حوزه گردشگری، نحوه انتقال دانش و فناوری از کشورهای لیدر حوزه گردشگری و فیلم‌ها و مدیاها در جذب گردشگر پرداخته می‌شود.

با توجه به اینکه امسال بخش خاورمیانه جدا شده و اولین سالن نمایشگاه که سالن ۲ است به این حوزه اختصاص یافته است، غرفه ایران با ۵۳ متر افزایش، اولین غرفه در سالن شماره ۲ است که در ابعاد ۲۱*۱۷ مترمربع برپا شده است، غرفه امسال ایران در نمایشگاه فیتور از لحاظ مکان و موقعیت ارتقا یافته است.

عکس از خبرگزاری ایلنا

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه