با گران‌فروشی بلیط هواپیما در تعطیلات بهمن برخورد می‌شود

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش پنجشنبه، ۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
با گران‌فروشی بلیط هواپیما در تعطیلات بهمن برخورد می‌شود

با شرکت‌های هواپیمایی که در تعطیلات ۲۲بهمن بلیط خود را با نرخ بالاتر از حد تعیین شده به فروش برسانند برخورد می‌شود.

برخی شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیط پروازهای خود را در تعطیلات بهمن افزایش داده‌اند. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از بازرسی و برخورد با این شرکت‌های هواپیمایی خبر داد. رضا جعفرزاده در ارتباط با افزایش قیمت بلیط هواپیما در تعطیلات ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری توسط برخی شرکت‌های هواپیمایی، گفت:

ملاک قیمت بلیط هواپیما نرخی است که شرکت‌های هواپیمایی روی پرتال خود ابلاغ و اعلام می‌کنند و ارقام بیشتر از نرخ تعیین شده تخلف به شمار می‌آید.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، تعیین نرخ بلیط شرکت‌های هواپیمایی را بر اساس هزینه‌های تمام شده یک ساعت صندلی پرواز دانست و آنچه تخلف محسوب می‌شود را تفاوت نرخی دانست که شرکت‌های هواپیمایی روی پرتال خود اعلام کردند و نرخی که توسط واسطه‌ها تغییر می‌کند.

وی در باره برخورد با گران‌فروشی بلیط هواپیما اشاره کرد که نرخ بلیط هواپیما بر اساس عرضه و تقاضا و ملاک و معیارهای موجود تعیین می‌شود و بازرسی دفتر سازمان هواپیمایی قیمت‌ها را رصد می‌کند. علاوه بر این بازرسان به‌شکل حضوری در ایام خاصی مانند تعطیلات ۲۲ بهمن‌ماه در دفاتر خدمات هواپیمایی حضور پیدا کرده و گزارش‌های مردمی به سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی می‌تواند بازرسان را نسبت به این مسئله آگاه کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ بخشنامه الزام شرکت‌های هواپیمایی به فروش بلیط هواپیما به‌صورت سیستمی از اول بهمن ماه خبر داد و تاکید کرد که شرکت‌های هواپیمایی، مجاز به فروش بلیط چارتری بدون لحاظ بسته سفر نیستند و ارائه بلیط هواپیما باید شامل کنسل شدن و تغییر باشد.

جعفرزاده همچنین اشاره کرد که در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی مبنی بر فروش بلیط پروازهای چارتری به‌صورت سیستمی و با توجه به پایش بازار و بررسی‌های صورت گرفته پیش از این شاهد فروش بلیط پروازهای برنامه‌ای به‌صورت چارتری بوده‌ایم که مغایر با بخشنامه‌های ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری بوده است و بر اساس این بخشنامه انجام پروازهای چارتری در قالب بسته‌های سفر و ترکیب هتل و پرواز به‌طور خاص در مسیرهای گردشگری با رعایت مقررات، مستلزم اخذ مجوز پرواز چارتری از سازمان است. با توجه به افزایش میزان تقاضا برای سفر در ایام تعطیلات بهمن ماه، برخی شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیط پرواز مقاصد پر تقاضا را افزایش داده‌اند و همین امر سبب اعتراض متقاضیان شده است.

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه