اولین دفتر نمایندگی یونسکو در ایران، در یزد افتتاح شد

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش چهار شنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۰
اولین دفتر نمایندگی یونسکو در ایران، در یزد افتتاح شد

اولین دفتر نمایندگی یونسکو در ایران با حضور مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه فعالیت یونسکو در یزد راه‌اندازی و افتتاح شد.

اولین دفتر استانی یونسکو در ایران امروز با حضور«ایوبی» دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، «عباسی» معاون حقوق بشر وزارت دادگستری،«طالبی» استاندار یزد و جمعی از مسئولان استانی و اعضای شورای اسلامی شهر یزد افتتاح شد.

دفتر نمایندگی یونسکو بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر یزد در محل مرکز خلاقیت‌ها و فناوری‌های نوین شهری شهرداری یزد در دی ماه ۹۶ راه‌اندازی شد.

همکاری با شهرداری یزد برای عضویت در شبکه شهرهای خلاق یونسکو، تلاش برای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مدیریت شهری، معرفی بیش از پیش جاذبه‌های گردشگری یزد در یونسکو، همکاری در راستای تدوین شاخص‌های علمی،‌آموزشی و فرهنکی توسعه پایدار شهری، انعکاس فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه فرهنگی یزد و همکاری در تربیت نیروی انسانی متخصص، از جمله رسالت‌های تعیین شده برای دفتر نمایندگی یونسکو در استان یزد است. همکاری در زمینه معرفی و بزرگداشت مفاخر فرهنگی یزد در چارچوب برنامه‌های یونسکو و بهره‌گیری از توانمندی‌های مراکز پژوهشی، ‌آموزشی، ‌فرهنگی از دیگر وظایف دفتر نمایندگی یونسکو در یزد است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در مراسم افتتاح این دفتر، ترویج فرهنگ صلح و دوستی را از مهم‌ترین ملاک‌های سازمان جهانی یونسکو دانسته و یزد را الگویی مناسب برای شهرهای کشور در حوزه فعالیت‌های یونسکو معرفی کرد.

حجت‌الله ایوبی، در مراسم افتتاح اولین دفتر نمایندگی استانی یونسکو در یزد با اشاره به اندیشه پایه‌گذاران یونسکو در زمینه مقابله با جنگ، کارنامه یونسکو را بسیار خوشنام ارزیابی کرد. وی با اشاره به خروج رژیم صهیونیستی از یونسکو، ترویج فرهنگ صلح و دوستی از جمله مهم‌ترین ملاک‌های سازمان جهانی یونسکو دانست.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، جمهوری اسلامی ایران در زمینه پی‌گیری منافع فرهنگی خود از طریق یونسکو توانمند معرفی کرد و مردم ایران را در بحث فرهنگی سرآمد جهان دانست و خاطرنشان کرد که در سال‌های اخیر،اسامی شیخ شهاب‌الدین سهروردی و دانشگاه جندی شاپور در سازمان یونسکو، به‌عنوان کاندیداهای نام سال یونسکو معرفی شدند. ایوبی رسم و رسوم کهن اقوام مختلف ایرانی را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایران در یونسکو دانست و ایران را در زمینه میراث فرهنگی بسیار پیشتاز معرفی کرد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، یزد جزو برجسته‌ترین شهرهای ایران معرفی کرد وقصد خود را ایجاد دفاتر منطقه‌ای ندانست، و اشاره کرد که بر اساس ظرفیت‌های موجود استان‌ها، با تأسیس دفتر نمایندگی، موارد مورد نظر را از همان استان پیگیری خواهد کرد.

عکس کاور از تا گشت

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه