در پی اقدام آلمان، پرواز مستقیم به اروپا متوقف خواهد شد

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش سه شنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵
در پی اقدام آلمان، پرواز مستقیم به اروپا متوقف خواهد شد

با شکل‌گیری تحریم‌ها و ممنوعیت ایجاد شده از سوی آلمان برای ماهان‌ایر، پرواز مستقیم به اروپا دچار مشکل خواهد شد.

کشور آلمان به‌دلیل تحریم‌های ایجاد شده و نداشتن ناوگان هوایی قوی، برای ماهان ایر، ممنوعیت پرواز ایجاد کرده است. رئیس انجمن دفاتر مسافرتی ممنوعیت ایجاد شده برای ماهان‌ایر را مانع سفر مردم به اروپا ندانست، اما سفر مستقیم به این کشور را با مشکل مواجه کرده و سبب خروج ارز بیشتری از کشور خواهد شد. حرمت‌الله رفیعی درباره ممنوعیت ایجاد شده از سوی کشور آلمان برای «ماهان‌ایر» گفت:

هشدار این موضوع از قبل داده شده بود و حالا عملی شده است. این ممنوعیت به خاطر تحریم‌ها ایجاد شده و با توجه به اینکه ما ناوگان هوایی خیلی قوی نداریم که به اروپا سفر کند، این موضوع قطعا تاثیر مهمی در سفر مردم خواهد گذاشت و صددرصد لطمه زیادی به آن می‌زند.

وی اشاره کرد با توجه به اینکه ایرلاین‌های ایرانی دیگر این میزان ظرفیت برای پرواز را ندارند و برخی ایرلاین‌های خارجی هم بازار ایران را ترک کردند، با اقدام اخیر دولت آلمان درباره ماهان‌ایر، مسیر مستقیم به اروپا در حال مسدود شدن یا به اصطلاح در حال فیلتر شدن است. رفیعی با اشاره به اینکه نمی‌توان مانع سفر مردم به اروپا شد. بر اینکه از این به بعد می‌توانیم به عمان یا قطر برویم و از آنجا برای سفر به اروپا اقدام کنیم تاکید کرد و این اقدام مسیر را در دورتر و سخت‌تر کردن سفر و افزایش هزینه‌ها موثر دانست.

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام با توجه به اینکه برخی از سفرهای خارجی به‌صورت ثابت انجام می‌شود، سبب خروج ارز بیشتر از کشور خواهد شد، مسیر اروپا را مسیری ندانست که مردم در طول سال فقط برای تفریح به آن سفر می‌کنند، زیرا در ۷ تا ۸ ماه سال این مناطق سرد است و سفرها بیشتر به قصد کار صورت می‌گیرد.

وی اشاره کرد که تعدادی از مردم باید به سفرهای کاری خود بروند و این موضوع سبب می‌شود که آن‌ها هزینه بیشتری برای سفرشان داشته باشند و به‌نوعی ارز بیشتری از کشور خارج شود. رفیعی همچنین تاکید کرد که به‌طور معمول اروپا از آلمان تبعیت می‌کند و با این اقدام، آلمان یک مسیر پروازی برای ماهان را بسته است. نمی‌توان به‌جای آلمان در فرودگاه بلژیک مستقر شد. در نهایت با این تصمیم سفر به اروپا برای ماهان به مشکل جدی می‌خورد.

اول دی ۱۳۹۷، روزنامه آلمانی بیلد مدعی شد که پروازهای ماهان‌ایر به دوسلدورف و مونیخ از اول ژانویه متوقف می‌شوند. پس‌ از این ادعا، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ممنوع‌شدن پرواز هواپیماهای ماهان به آلمان را تکذیب کرد. اما اکنون این ادعا واقعیت یافته است.

عکس از خبرگزاری ایلنا

مطالب مرتبط:

منبع ilna

دیدگاه