زادگاه بابانوئل در فنلاند مهمترین دلیل جذب گردشگر

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش چهار شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۰
زادگاه بابانوئل در فنلاند مهمترین دلیل جذب گردشگر

دهکده سانتاکلاز، که یکی از دهکده‌های پرگردشگر فنلاند است سال‌ها است که به‌عنوان زادگاه  جادویی بابانوئل شناخته می‌شود. این دهکده رویایی، سالانه بیش از ۳۰۰ هزار بازدیدکننده دارد.

زمستان که با تمام سردی و سفیدی‌اش گاهی به زندگی انسان رنگ سردی و سکوت می‌زند، برای برخی از ساکنان این کره خاکی چنان ملاحتی را مجسم می‌کند که ناگزیر است برای تنفس در این فضا، فرسنگ‌ها رنج را برای رسیدن به این گنج سرد و سفید، بپیماید.

دروازه ورود به منطقه لاپلند، رووانیمی فنلاند است. این مکان زیبا از جمله مناطق سرد با جذب گردشگر بالا شناخته می‌شود. این سرزمین که اعتقاد بر این است که بابانوئل در آن متولد شده، در کنار رودخانه‌های کمیجوکی و اوناسجوکی در نزدیکی قطب شمال قرار گرفته و بزرگ‌ترین شهر مسکونی در نزدیکی مدار قطب شمال است. منطقه رووانیمی فنلاند از پرگردشگرترین مکان‌ها و رویایی‌ترین جاهایی است که در فصل زمستان مورد توجه قرار می‌گیرد، این منطقه زیبا در تعطیلات کریسمس بسیار شلوغ است.

زمانی ‌که در این سرزمین، زمستان دمای زیر صفر را تجربه می‌کند، دهکده سانتاکلاز در رووانیمیِ فنلاند، مژده ملاقات کودکان با بابانوئل و گوزن‌های جادویی‌اش را به‌همراه دارد که بر این اساس بسیاری از خانواده‌ها در نظر دارند که تعطیلات کریسمس خود را در این سرزمین سرد و افسون‌زده سپری کنند.

اداره پست رووانیمی سالانه بیش از نیم میلیون نامه کریسمس را از نقاط مختلف دنیا دریافت می‌کند و هر سال بابانوئل سوار بر سورتمه‌اش این دهکده را برای تحویل هدیه کودکان، ترک می‌کند که مراسم بدرقه‌ او در روز ۲۳ دسامبر به‌ صورت بین‌المللی در تلویزیون نشان داده می‌شود.

این دهکده که در رووانیمی قرار دارد، در حال حاضر به یکی از پربازدیدترین نقاط فنلاند تبدیل شده زیرا هر سال بیش از ۳۰۰ هزار بازدیدکننده را برای خود در نظر گرفته است.

طبق شواهد موجود رووانیمی زمستان‌های طولانی و سرد را برای ساکنانش به‌همراه دارد و این منطقه مقصدی رویایی برای گذراندن تعطیلات است، زیرا ساختمان‌های زیبا، مناطق دیدنی و بکر، گروه‌های سافاری و طبیعت‌گردی، سورتمه‌سواری با هاسکی، دیدن شفق قطبی و تماشای گوزن‌های شمالی از جمله اتفاقات جذاب هستند که رووانیمی را برای گردشگران دلپذیر کرده است.

ایران نیز بر طبق جغرافیای متنوع خود می‌تواند از شرایط زمستانی برای جذب گردشگر، بهره ببرد. طبق شرایط جغرافیایی، فصول خاصی مانند زمستان که گمان می‌رود به‌دلیل سردی هوا و نابسامان بودن مسیرها، توریست‌های کمتری مسافرت کنند، می‌توان از طریق برنامه‌ریزی و مدیریت جاذبه‌های زمستانی، جذب گردشگر کرده و در راستای آن درآمد را افزایش داد.

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه