زمان نام‌ نویسی سفر عراق برای اسفند و نوروز

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش شنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
زمان نام‌ نویسی سفر عراق برای اسفند و نوروز

نام نویسی برای سفر عتبات عالیات برای اعزام در اسفند شروع می‌شود، پیش ثبت نام این سفرهای نوروزی از دهه اول بهمن آغاز می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

نام نویسی دور جدید سفر عتبات عالیات عراق برای اعزام در اسفند ماه از فردا آغاز می‌شود. مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت از اعزام این دور کاروان‌ها از اول تا ۲۳ اسفندماه خبر داد. مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت:

متقاضیان برای نام نویسی در کاروان‌های این دوره از شنبه(۲۹دی ماه) می‌توانند به سایت atabatorg.haj.ir یا دفاتر زیارتی سراسر کشور مراجعه کنند.

وی همچنین به اعزام زائران عتبات در اسفند ماه به دو صورت هوایی و زمینی اشاره کرد که در سامانه ثبت نام از ساعت ۱۰صبح روز شنبه، ظرفیت کاروان‌ها برای ثبت نام و اعزام زائران به عتبات در اسفندماه باز می‌شود. آقایی در مورد جزییات سفرهای نوروزی عتبات عالیات توضیحی نداد و تنها به پیش ثبت نام در دهه اول بهمن اشاره کرد.

آب و هوای کشور عراق (به جز شمال) عمدتا صحرایی است و زمستان‌هایی خنک و گاه سرد و تابستان‌هایی خشک، گرم و آفتابی دارد. از آن‌جا که این شهر از شهرهای مقدس شیعیان است، در تمام طول سال زائران برای زیارت به آنجا می‌روند، اما در ایام مقدس و خاص مانند عاشورا و تاسوعا، اعیاد مانند عید قربان و حتی عید نوروز شهر مملو از زائر می‌شود. برای سفر به عتبات عالیات بهتر است به‌شکل کاروان به این کشور سفر کنید چون هم از لحاظ هزینه به‌صرفه‌تر است و هم بیمه و امنیت شما در این کشور تامین می‌شود.

پروازهای ایران در فرودگاه نجف بر زمین می‌نشینند و زائرین ابتدا به زیارت امیرالمومنین (ع) در نجف و سپس به زیارت امام حسین (ع) در کربلا، امام موسی کاظم (ع) و امام محمد تقی (ع) در کاظمین مشرف می‌شوند. سفر زمینی کربلا، معمولا از مرزهای زمینی مهران و خسروی به عتبات عالیات انجام می‌شود.

عکس کاور از:  Alaa Al-Marjani/Reuters

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه