شهرهای برگزیده جهان در سال 2019

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش چهار شنبه، ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
شهرهای برگزیده جهان در سال 2019

سایت تریپ ادوایزر فهرستی از ۲۵ کشور زیبای جهان که در صدر زیباترین شهرها قرار دارند ارائه داده است.

در فهرستی که تریپ ادوایزر از شهرهای مقاصد برتر توریستی ۲۰۱۸، ارائه داده است پاریس با وجود ناآرامی‌های اخیر در صدر ایستاده است. در این میان، استانبول مثل سال‌های گذشته جایگاه خود را حفظ کرده است، اما همچنان نامی از شهرهای ایرانی برده نشده است. با توجه به محبوبیتی که این سایت نزد گردشگران بین‌المللی دارد فهرست ارائه شده می‌تواند تاثیر فراوانی در انتخاب مقصد گردشگران در سال ۲۰۱۹ میلادی داشته باشد.

پاریس در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۸ ناآرامی‌های بسیاری به خود دید اما جایگاه خود نزد گردشگران را از دست نداد. این شهر رتبه اول شهرهای جهان را از سوی کاربران تریپ ادوازر به خود اختصاص داد. پاریس در سال ۲۰۱۸ میزبان نزدیک به ۱۷.۵میلیون گردشگر بوده و مقصدی ایدئال با جاذبه‌هایی متعدد بود.

لندن شهری است که محل تلاقی تاریخ و هنر، مد و غذاها بود. سپری کردن یک روز در لندن برای گردشگران یک تجربه متفاوت رقم می‌زند که دوست‌داران فرهنگ می‌توانند از موزه تیت مادرن و اوپرای رویال هاوس دیدن کرده و برای طرفداران مد و لباس، خیابان آکسفور یک مکان خاص است که طرفداران کتاب و موسیقی می‌توانند از آن دیدن کنند.

شهر رم مهد تمدن و تاریخ است. این شهر کلاژی رنگارگ از میدان‌ها، بازارهای روباز و محوطه‌های تاریخی چشمگیر است که در مورد آن‌ها می‌توان به فواره تروی، کلوسئوم و پانتئون اشاره کرد.

بالی چهارمین شهر این فهرست است که در اندونزی قرار دارد. این شهر که عنوان بهشت اندونزی را با خود همراه دارد حسی رویایی به بازدیدکنندگان القا می‌کند. سواحل زیبا، جنگل‌های انبوه، فستیوال‌های شاد این شهر از جذاب‌ترین دیدنی‌های این شهر هستند.

کرت بزرگترین جزیره یونان است زادگاه پادشاه خدایان المپ‌نشین است و از آن به‌عنوان یک خاستگاه مدرن در اروپا یاد می‌شود. این جواهر مدیترانه‌ای غنی از تاریخ باستانی و اسطوره‌ای در بقایای کهن و جاذبه‌های فرهنگی آن است.

بارسلون شهری سورئال است. این شهر جایگاه سالوادور دالی نقاش بزرگ اسپانیایی است که مدت زیادی در آن زندگی کرده است. آنتونی گائودی معمار کاتالونیایی و بزرگترین معماران قرون اخیر، بسیاری از ساختمان‌های باشکوه را طراحی کرده‌اند.

شهر زیبای پراگ در کشور چک برای کسانی جذاب است که خود را در فرهنگ غرق کنند. برای دیدن قلعه تاریخی پراگ نیاز زمان نیاز خواهید داشت.

شهر سرخ، شهری است که پیش از این در فهرست مقاصد گردشگری نبوده است. این شهر به سبب قرمز بوده همه ساختمان‌ها و بناها به این نام نامیده شده است. این شهر جادویی با بازارهای خود، باغ‌ها، کاخ‌ها، مساجد چشم‌نواز منطقه تاریخی مدینا و باغ‌های ماجوریل که دارای موزه هنرهای اسلامی است از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر رنگارنگ و زنده است.

جاذبه‌های تاریخی استانبول مقاصدی هستند که می‌توانند بسیار جذاب باشند. معماری چشمگیر استانبول در بناهایی مثل مسجد سلطان احمد (مسجد آبی) تجلی یافته است. این مسجد از بسیاری نقاط شهر قابل‌مشاهده است.

بازدید از دیدنی‌های نیویورک در یک سفر غیرممکن است که به‌جای آن می‌توان از مهم‌ترین جاذبه‌های آن شامل ساختمان امپایر استیت، مجسمه آزادی، سنترال پارک و موزه هنر متروپولیتن و کتابخانه‌های شهر دیدن کنید.

در این فهرست پوکت در تایلند، هانوی در ویتنام، سیم ریپ در کامبوج، جامائیکا، شهر پلایا دل کارمن در کشور مکزیک، لیسبون پرتغال، دوبی در امارات، توکیو پایتخت ژاپن، کاتماندو در نپال، هنگ کنگ در چین، غردقه مصر، دهلی نو در هند، شهر تاریخی کاسکو در پرو، ریودوژانیروی برزیل و سیدنی استرالیا در رتبه‌های ۱۱ تا ۲۵ جای گرفته‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه