تقویت احتمال از سرگیری سفر به سوریه

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش یکشنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
تقویت احتمال از سرگیری سفر به سوریه

احتمال از سرگیری سفر به سوریه برای مسافران و زائران ایرانی به این کشور تقویت شده است.

سفر رسمی زائران ایرانی به سوریه با تشدید جنگ در این کشور، از سوی دولت ایران متوقف شده بود. در سال ۱۳۹۴ بعد از آزاد شدن بخش‌هایی از سوریه، وزارت گردشگری این کشور از ایران خواست اعزام زائران به سوریه را از سر بگیرد. ایران در پاسخ به این خواسته را به ارائه طرح پیش نویس امنیتی از سوی روسیه منوط کرد. با این حال تا به امروز دولت روسیه، طرح مورد نظر ایران را ارائه نکرده است، اما از همان زمان و تقریبا هر ساله پرونده سوریه در سازمان حج و زیارت ایران باز شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ريئس پیشین سازمان حج و زیارت در تابستان گذشته در یک نشست خبری به برگزاری دوباره سفرهای سوریه اشاره کرد و آن را مترصد فرصت معرفی کرد و در این زمینه امنیت و اطمینان کامل از تامین آن را مهم‌ترین شرط ورود به این مقوله دانست. در حال حاضر نیز رشیدیان ریئس کنونی این سازمان در روزهای اخیر از بررسی سازوکارها برای اعزام دوباره زائران ایرانی سخن گفته است.

سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جلسه هم‌اندیشی مسئولان مناطق ۱۹گانه بعثه مقام رهبری که در ۲۲ دی ماه در قم برگزار شد از قوی شدن احتمال از سرگیری زائران به سوریه خبر داد. وی در این زمینه گفت:

هیأتی ازسوی سازمان حج وزیارت و بعثه مقام معظم رهبری در آینده نزدیک برای بررسی شرایط به سوریه خواهند رفت و در صورتی که شرایط اعزام فراهم باشد و مراجع رسمی مجوز لازم را صادر کنند این اقدام انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگر از سحنانش به موضوع حج در سال ۹۸ نیز اشاره کرد و اقدامات انجام شده در این زمینه را موثر دانسته و بر دقت و نظارت بیشتر برای دنبال کردن کارها در این زمینه تاکید کرد.

عکس از ک.شاهرخ

 

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه