شیوع آنفولاآنزای خوکی در گرجستان

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش یکشنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۵
شیوع آنفولاآنزای خوکی در گرجستان

وزارت امور خارجه ایران در توصیه ای مسافرتی از هموطنان ایرانی خواست به دلیل شیوع آنفولاآنزای خوکی از سفر غیرضروری به گرجستان پرهیز کنند.

به دلیل شیوع آنفولاآنزای خوکی در کشور گرجستان، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از هموطنان ایرانی خواست از سفرهای غیرضروری به کشور گرجستان تا اطلاع ثانوی خودداری کنند. در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به اخبار مربوط به شیوع آنفولانزای خوکی در کشور گرجستان، به هموطنان عزیزی که قصد سفر به این کشور را دارند، توصیه می‌شود جز در موارد ضروری، تا اطلاع ثانوی، از سفر به گرجستان خودداری کنند.

پیش از این، به دلیل افزایش روند بازگرداندن و ممانعت از ورود هموطنان ایرانی در ورودی گرجستان، وزارت خارجه ایران در یک اطلاعیه از شهروندان خواسته بود که چنانچه قصد مسافرت به گرجستان را دارند نکاتی را مد نظر قرار دهند. در پی برخوردهای ناپسندی که در ماه اخیر با مسافران ایرانی از سوی کشور گرجستان انجام شد، ایران خواهان عذرخواهی این کشور شد و خاطرنشان کرد که روابط این دو کشور نباید تحت تاثیر این موارد قرار گیرد. با این حال روابط یک سویه را مداوم ندانسته و احترام را اصل و مبنای روابط این دو کشور دانست. به دلیل روابط خوب ایران و گرجستان در سال‌های اخیر سفر ایرانی‌ها از سال ۲۰۱۶ تا کنون در حدود ۶۰۰ درصد رشد داشته است.

در پی این موارد وزارت خارجه ایران خواهان این شد که مسافران این کشور، اطلاعات کامل در خصوص سفر و قوانین آن تا مقررات داخلی گرجستان را از درگاه‌های رسمی کشور گرجستان اخذ کرده و در دام سوئ استفاده کنندگان قرار نگیرند. در حال حاضر به دلیل شیوع آنفولاآنزای خوکی و جهت حفظ سلامت مسافران ایرانی، وزارت خارجه ایران، آنها را از این موضوع مطلع کرده است.

عکس ازpars today

مطالب مرتبط:

منبع farsnews

دیدگاه