۵۰۰ هزار نفر بازدید کننده از کاخ موزه سعدآباد در پاییز امسال

آزاده یوسف نژاد
آزاده یوسف نژاد شنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
۵۰۰ هزار نفر بازدید کننده از کاخ موزه سعدآباد در پاییز امسال

 پاییز ۱۳۹۷، ۵۰۰ هزار نفر از کاخ موزه سعدآباد بازدید کردند. آمار این بازدید نسبت به سال‌های گذشته بسیار چشمگیر بوده است .

رشد ۴۰ درصدی بازدید از کاخ موزه سعد آباد در پاییز ۱۳۹۷، امسال  حدود ۵۰۰ هزار نفر بازدید از موزه ها و کاخ موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد صورت گرفت که نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته، رشد ۴۰ درصدی و نسبت به پاییز ۱۳۹۵ رشد ۵۰ درصدی داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه از روابط عمومی سعدآباد، کاخ موزه سبز با نزدیک به ۷۰ هزار بازدید، موزه اتومبیل های سلطنتی با بیش از ۵۰ هزار و موزه پوشاک سلطنتی با ۳۳ هزار بازدید به‌ترتیب پربازدیدترین موزه‌های این مجموعه در پاییز امسال بودند و کاخ موزه ملت در مهرماه پذیرای ۲۰ هزار بازدیدکننده بود و از آبان ماه تاکنون در دست مرمت است.

از مجموع بازدیدهای به ثبت رسیده از مجموعه سعدآباد در پاییز امسال، ۲۰ هزار مورد توسط بازدیدکنندگان خارجی صورت پذیرفته است.

همه ساله در پاییز، زیبایی خاص فضای کاخ موزه با درختان چنار و بلوط و تنوع رنگ در این فصل، مجموعه سعدآباد پذیرای گردشگران و هنرمندان بسیاری است که برای دیدن طبیعت کم نظیر، شاهکارهای معماری، تاریخ و هنر معاصر به این مجموعه فرهنگی تاریخی مراجعه می‌کنند.

 مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد شامل مجموعه عمارت‌ها و کاخ‌هایی است که در دربند، شمالی‌ترین و خوش آب و هواترین منطقه تهران در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار بنا شده ‌است.

مجموعه سعدآباد، چهار دوره تاریخی قاجاریه، پهلوی اول و پهلوی دوم و پس از انقلاب ایران را سپری کرده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مجموعه به‌شکل موزه درآمد ولی با این وجود، یکی از کاخ های فعلی ریاست جمهوری برای ملاقات های رسمی در این مجموعه قرار دارد.

 عکس کاور از: خبرگزاری نسیم 

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه