اولین شعبه کافی‌شاپ استارباکس در ایتالیا افتتاح شد

پویا جوانمرد
پویا جوانمرد یکشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۵
اولین شعبه کافی‌شاپ استارباکس در ایتالیا افتتاح شد

جدیدترین شعبه کافی‌شاپ‌های استارباکس، این هفته در میلان ایتالیا افتتاح شد.

کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای «استارباکس» (Starbucks) برای اولین بار سر از ایتالیا نیز درآوردند. این کافی‌شاپ که از نوع «رزرو روستری» (reserve roastery) هست، به تازگی در محل اداره پست سابق شهر میلان و در میدان «کوردوسیو» (Cordusio) افتتاح شده است. این کافی‌شاپ مساحتی حدود ۲۵۰۰۰ فوت مربع دارد و علاوه بر نوشیدنی، خوراکی‌های پخته شده‌ای را نیز به مشتریانش ارائه خواهد داد. استارباکس این شعبه خود را این‌گونه توصیف کرده‌ است:

این کافی‌شاپ هم نشانه تجلیلی از شهر میلان به حساب می‌آید و هم جشنواره‌ای از تمام تجربیات استارباکس در مورد قهوه در طی تاریخ ۴۷ ساله آن است.

افتتاح این شعبه از استارباکس در ایتالیا، در واقع از سال ۱۹۹۸ در اهداف این مجموعه بود، ولی دو دهه طول کشید تا بالاخره این اتفاق رخ دهد. «هاوارد شولتز» (Howard schultz)، مدیرعامل استارباکس، در بیاناتی چنین گفته است:

در جریان اولین سفرم به شهر میلان در سال ۱۹۸۳، حس تعامل عالی در کافی‌شاپ‌ها مجذوبم کرد. ارتباطات و تعاملات انسانی حقیقی و آزاد بین صاحبان کافی‌شاپ‌ها و مشتریانش وجود داشت.

این شعبه جدید استارباکس ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) امسال افتتاح شد. در حال حاضر تنها شعب مجلل دیگر این مجموعه در شهرهای سیاتل و شانگهای قرار دارند، ولی برنامه‌هایی برای افتتاح شعب دیگری در شهرهای شیکاگو، نیویورک و توکیو در آینده وجود دارند.

منبع عکس کاور: shutterstock

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه