برگزاری بزرگترین رویداد غذایی کشور در تابستان ۹۷ در زنجان

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر یکشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵
برگزاری بزرگترین رویداد غذایی کشور در تابستان ۹۷ در زنجان

جشنواره آش که به‌نوعی بزرگ‌ترین رویداد غذایی کشور محسوب می‌شود، در تابستان امسال در شهر زنجان برپا شد.

شهر زنجان در تابستان امسال میزبان برگزاری جشنواره آش بود، این جشنواره به‌نوعی بزرگ‌ترین رویداد غذایی کشور محسوب می‌شود که بسیاری از مردم و گردشگران از آن استقبال کردند.

جمعیت عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی از این جشنواره دیدن کردند، همچنین نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور هنرمندان و فعالان این حوزه از سراسر کشور در بیش از ۲۰۰ غرفه برگزار شد که در این نمایشگاه بیشترین فروش صنایع دستی پس از نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران انجام گرفت. ۴ میلیارد تومان هزینه‌ای است که بابت فروش صنایع دستی در نمایشگاه تابستانی صنایع دستی زنجان کسب شد.

در این جشنواره روزانه برای ۵۰ هزار نفر آش طبخ و سرو شد، به عبارت دیگر این جشنواره موفق به کسب بیشترین رکورد مراجعه‌کننده در بین جشنواره‌های گردشگری شد.

جشنواره توت در طارم و جشن آخرین برداشت گندم در شهرستان خدابنده اجرا شد، همچنین جشنواره و استارت‌آپ مشاغل گردشگری در دومین فصل از سال ۹۷ به‌منظور توانمندسازی جوامع محلی برگزار شد.

یحیی رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت:

در آستانه ورود به ماه محرم هستیم و استان زنجان محل برگزاری بزرگترین تجمع عزاداری شیعی در کل کشور خواهد بود، حسینیه و زینبیه زنجان که خصوصیات بسیار منحصربفردی در حوزه عزاداری دارند در این دهه اول محرم میزبان عاشقان و علاقه‌مندان به اهل بیت و امام حسین (ع) از سراسر ایران و جهان خواهند بود.

وی افزود:

استفاده از اشعار سنتی در مداحی‌ها و ضرب آهنگ‌های قدیمی رواج دارد که این موضوع یکی از مهم‌ترین عوامل جذب افراد به مراسم حسینیه و زینبیه زنجان است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه