پرتره های شگفت انگیزی که فرهنگ قبایل ناپدید شده ویتنام را زنده نگه داشته‌اند

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی شنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
پرتره های شگفت انگیزی که فرهنگ قبایل ناپدید شده ویتنام را زنده نگه داشته‌اند

عکاسی یکی از راه‌های زنده نگه‌داشتن تاریخ و به نمایش درآوردن فرهنگ و آداب و رسوم ملت‌ها است. عکاس فرانسوی، Réhahn بیش از ۱۰ سال از زندگی خود را در ویتنام و خانه‌های مردم آن سپری کرد و پرتره‌های خارق‌العاده‌ای ثبت کرده است.

Réhahn، عکاس فرانسوی است که قبایل و فرهنگ ویتنام را در پرتره‌هایش ثبت کرده و عکس‌های او تا ابد به‌عنوان شاهکار هنری در تاریخ این کشور ثبت می‌شود. Réhahn ده سال از زندگی‌اش را در ویتنام و در میان مردم ویتنام سپری کرده و با دیدن عکس‌های شگفت‌انگیز او خواهید دید چه داستان‌هایی در این تصاویر روایت شده است.

ریحان

آن فوک از قبیله چام، دختر چشم‌گربه‌ای در روستای محل زندگی‌اش، عکس از Réhahn

Réhahn فرانسوی تا امروز به بیش از ۳۵ کشور سفر کرده و در سال‌های اخیر در «هوی آن» مستقر شده است. Réhahn در مدت زندگی‌اش در ویتنام با بیش از ۵۰ قبیله از ویتنام برخورد داشته و تصاویر آن‌ها را ثبت کرده است. پرتره‌های Réhahn روستاییانی هستند که اغلب در روستاهای بسیار دورافتاده‌ای زندگی می‌کنند و زندگی‌های منحصربه‌فردی دارند.

ویتنام

زنی از قبایل ویتنام در حال ژست گرفتن برای عکاس Réhahn

Réhahn در رابطه باتجربه‌اش در طی سال‌های زندگی در ویتنام می‌گوید:

گوش دادن به افسانه‌های قبایل و صحبت کردن با مردم بسیار لذت‌بخش است و افراد را تا حدودی با فرهنگ ویتنام آشنا می‌کند، اما زمانی که افراد لباس محلی‌شان را بر تن می‌کنند، چشمان آن‌ها داستان‌های زیادی برای گفتن دارند و همین لباس غرور و فرهنگ آن‌ها را به نمایش می‌گذارد.

ویتنام

مردی ۷۶ ساله از قبیله درا، عکاس Réhahn

Réhahn در بسیاری از مصاحبه‌های خود به این نکته اشاره کرده که جاذبه مردم ویتنام بسیار زیاد بوده و او علاقه زیادی به عکاسی از آن‌ها داشته است. عکس‌های او به‌تازگی در گالری در موزه هوی آن به نمایش درآمده و اطلاعات این نمایشگاه به سه زبان انگلیسی، ویتنامی و فرانسوی وجود دارد.

ویتنام

موزه هوی آن

Réhahn در خاطرات خود به نکاتی اشاره می‌کند:

در طول پروژه روزهای زیادی را در کنار قبایل سپری کردم، حتی مدتی در خانه آن‌ها زندگی کردم. هر زمانی که آن‌ها را در روستا یا عکس‌های آن‌ها را در گالری مشاهده می‌کردم، همیشه چیزی برای دیدن به من نشان می‌دادند. یکی از ارزشمندترین هدایایی که یکی از روستاییان برای بازدید از موزه به من اهدا کرد، یکی از لباس‌های محلی خود بود.

ویتنام

جیای یا گیای یکی از اقوام کوچک در ویتنام است که حدود ۲۰۰ سال پیش از چین به شمال ویتنام مهاجرت کردند، عکاس Réhahn

مطالب مرتبط:

دیدگاه