افتتاح یک موزه هنری در داخل صومعه قرون وسطایی سوئیس

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
افتتاح یک موزه هنری در داخل صومعه قرون وسطایی سوئیس

موزه هنری زوش که در ژانویه سال ۲۰۱۹ در آلپ سوئیس افتتاح خواهد شد، در واقع یک صومعه قرون وسطایی بوده که طی بیش از یک سال کار حفاری برای فضای موزه آماده شده است.

به زودی یک موزه هنری در فضای منحصر به فرد زیرزمینی در آلپ سوئیس افتتاح می‌شود که در گذشته به‌عنوان صومعه قرون وسطایی استفاده می‌شد. این موزه در دره رودخانه این (River Inn) قرار دارد و منظره کوهستان در پشت آن خودنمایی می‌کند. از این موزه به‌عنوان فضای اصلی نمایش و همچنین برای نمایشگاه‌های هنر تجربی معاصر استفاده خواهد شد. از آنجا که موزه زوش (Muzeum Susch) در ژانویه ۲۰۱۹ افتتاح می‌شود، آثار هنری که از موقعیت مکانی موزه در امتداد این رشته‌کوه نمادین الهام گرفته‌ شده است را به نمایش می‌گذارد.

موزه هنری سوئیس

فضای خود موزه به شکلی متمایز و جذاب طراحی شده است و سازه‌های موجود در آن بازسازی و گسترش یافته‌اند. عناصر طبیعی سنگ‌های کوهستان در همه فضای داخل و خارج آن مشهود هستند و یک جریان آب طبیعی نیز به چشم می‌خورد. این موزه شامل سه ساختمان به هم پیوسته است و یک رستوران و فضایی برای اسکان هنرمندان نیز به آن اضافه خواهد شد. برای این پروژه، بیش از یک سال کار حفاری انجام و ۹۰۰۰ تن سنگ جابه‌جا شد تا بازدیدکنندگان بتوانند از طریق یک پیاده‌رو از یک طرف موزه به طرف دیگر آن بروند.

این موزه شامل فضایی بیش از ۱۵۰۰ متر مربع برای گالری است که به نمایش آثار هنری دائمی و برنامه منظم برای نمایشگاه‌های موقت اختصاص دارد. از رویدادهای برنامه‌ریزی شده برای موزه می‌توان به نشست استدلالی در مورد مسئله جنسیت در هنر و علم اشاره کرد. البته برنامه‌های دیگری نظیر دعوت از هنرمندان، موزه‌دارها، نویسندگان و محققان نیز در دستور کار است تا ضمن سکونت در موزه بتوانند در منطقه آلپ، به خلق آثار هنری خود بپردازند.

موزه هنری سوئیس

نمایشگاه افتتاحیه به موضوع زنانگی اختصاص دارد و آثار بیش از ۳۰ هنرمند بین‌المللی را به نمایش می‌گذارد. مدیر موزه زوش گفته است:

موزه زوش با ایجاد فضایی منحصر به فرد، به تبلور ایده‌های غیرمنتظره کمک خواهد کرد. موقعیت آرام و روستایی موزه منجر به تفکر و تعمق می‌شود و استقلال فکر و ایده را به همراه دارد. جالب است بدانید واکنش جامعه محلی به این موزه تاکنون بسیار مثبت بوده است. در طول بازسازی و فرایند ساخت‌و‌ساز موزه نیز از اهالی این منطقه مشورت گرفته‌ایم.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه