جشنواره ای جدید برای گرما بخشیدن به شب های ملبورن در زمستان

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
جشنواره ای جدید برای گرما بخشیدن به شب های ملبورن در زمستان

جشنواره‌ی «شب سفید» ملبورن یکی موفق‌ترین جشنواره‌های استرالیا است که شبی را سرشار از نور و رنگ و موسیقی و فیلم و غذا برای مخاطبانش رقم می‌زند و اکنون مسئولان این شهر، ابتکار عمل دیگری را برای تکمیل آن تدارک دیده‌اند. 

به زودی یک جشنواره‌ی زمستانی جدید در سال ۲۰۱۹ در ملبورن شروع به کار خواهد کرد و طی آن، برنامه‌های بی‌نظیر موسیقی و فرهنگی زیادی در این رویداد مهم که مانند آن هرگز در ویکتوریا مشاهده نشده است، به اجرا در خواهند آمد.

ابتکار جدید دولت وابسته به «حزب کار» اندورز، با جان بخشیدن به تجربه‌های نمادین شبانه، تلاشی است همگام با جشنواره‌ی بسیار موفق وایت نایت ملبورن که طبق جدول زمانی خود، در ماه فوریه جاری برگزار می‌شود. نکته‌ای که از همه مهم‌تر است آن است که این رویداد متشکل از یک برنامه‌ی چند روزه‌ی متنوع است که شهرت ملبورن را به‌عنوان شهری جهانی با زندگی ۲۴ ساعته، خلاق و پر جنب و جوش، بیش از پیش ترقی می‌بخشد.

بهترین بخش جشنواره امسال ملبورن، نمایش موزیکالی است که در اواسط سال و در شب‌های طولانی زمستان برگزار می‌شود تا هنرمندان فرصت بیشتری برای الهام گرفتن از شب داشته باشند؛ همچنین، جلوتر آمدن ساعت‌های شروع نمایش باعث می‌شود که خانواده‌های بیشتری بتوانند از این رویداد بهره ببرند.

موسیقی، یکی از ارکان مهم این رویداد است که با پشتیبانی برنامه‌های نوآورانه‌ای در زمینه‌های طراحی، پخش فیلم، غذا، نمایش و هنرهای خیابانی از طرف گروه‌های استرالیایی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

این رویداد به یادماندنی زمستانی با اتکا بر موفقیت‌های جشنواره‌ی وایت نایت ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است که شامل اجرای زنده‌ی نمایش و موسیقی و تجربیات فرهنگی و غذایی بود و موفق‌ترین رویداد یک ‌شبه‌ی فرهنگی در تقویم رویدادهای فرهنگی رشک‌برانگیز ملبورن به شمار می‌آید.

اولین برنامه از این رویداد سه روزه در آگوست سال ۲۰۱۹ برگزار می‌شود. جزئیات زمان‌بندی و برنامه‌های این رویداد در روزهای پیش از برگزاری منتشر خواهد شد.

نقل قول‌های منتسب به جان ارین، وزیر گردشگری و رویدادهای مهم:

این جشنواره‌ی همه جانبه‌ی زمستانی جدید باعث رونق کسب و کارهای محلی، حمایت از مشاغل و تثبیت شهرت ما به‌عنوان مرکز رویدادهای مهم و فرهنگی استرالیا می‌شود.

این جشنواره، ملبورن را مزین به موسیقی، رقص، فیلم و غذا خواهد کرد و روش جدیدی که برای برگزاری آن انتخاب شده است به خانواده‌ها فرصت بیشتری برای لذت بردن از همه‌ی بخش‌های جشنواره می‌بخشد.

نقل قول‌های منتسب به دیوید اتکینز OAM، مدیر هنری وایت نایت:

این رویداد موجب می‌شود که ملبورن تبدیل به صحنه‌ای بزرگ‌تر برای جلب نظر مخاطبان و به رخ کشیدن ویژگی‌های فرهنگی غنی ویکتوریا شود؛ ملبورن همیشه پایتخت فرهنگی استرالیا بوده است و این ابتکار عمل جدید، حفظ این جایگاه را تضمین می‌کند.

این رویداد که با طراحی جدیدی عرضه شده است، فرصت‌های منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیزی را برای هنرمندان، فعالان فرهنگی و موسسات فراهم می‌کند تا برنامه‌های گسترده‌تری را در شب‌هایی طولانی‌تر تجربه کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه