هواپیمایی ایجین پروازهای خود به ایران را متوقف می‌کند

سیامک احدی
سیامک احدی چهار شنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳
هواپیمایی ایجین پروازهای خود به ایران را متوقف می‌کند

هواپیمایی ایجین یونان از تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) پروازهای خود به ایران را متوقف می‌کند.

ایرلاین ایجین (Aegean) تصمیم گرفته به دلیل مشکلات اقتصادی، فعالیت خود را در ایران به صورت موقت متوقف کند. این هواپیمایی که در هفته ۳ پرواز مستقیم از تهران به آتن و بالعکس داشت، از تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه ۹۷) پروازهای خود را موقتا متوقف می‌کند.

ایجین که عضو اتحادیه ایرلاین‌های Star Alliance بود یکی از راه‌های مناسب برای سفر ایرانیان به اروپا بود. فرید دالایی، مدیر اجرایی شرکت فراز پرواز غرب ایرانیان (نماینده رسمی ایجین در ایران) ضمن تایید این خبر به خبرنگار کجارو گفت:

به دلیل مشکلات اقتصادی شرکت هواپیمایی ایجین تصمیم گرفته موقتا فعالیت خود را در ایران از تاریخ ۱۸ مهر متوقف کند.

وی همچنین اعلام کرد که ممکن است در صورت مساعد شدن شرایط دوباره این فعالیت از سر گرفته شود؛ اما فعلا تصمیم این است که پروازهای این شرکت در مسیر تهران-آتن متوقف شود.

ایرلاین ایجین

ایجین از سال ۱۹۹۹ فعالیت خود را در یونان و مسیرهای کوتاه‌برد و میان‌برد اروپا آغاز کرد. این هواپیمایی هم اکنون ۶۱ فروند هواپیما در ناوگان خود دارد و در ۴۰ کشور اروپایی و خاورمیانه فعال است.

طی کمتر از یک سال اخیر، بسیاری از ایرلاین‌های خارجی فعالیت خود در ایران را متوقف یا محدود کرده‌اند. ایرلاین‌های اماراتی چون اتحاد فعالیت خود را متوقف کردند و امارات نیز پروازهای خود را کاهش داد. همچنین تای ایرویز و ایرآسیا نیز از بازار ایران خارج شدند. اخیرا چند ایرلاین اروپایی از جمله بریتیش ایرویز، کی‌ال‌ام و ایرفرانس نیز اعلام کردند که پروازهای خود به ایران را متوقف می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه