کافه ای در سئول که طراحی داخلی آن شبیه نقاشی های کارتونی است

عماد محمدی نیا
عماد محمدی نیا شنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کافه ای در سئول که طراحی داخلی آن شبیه نقاشی های کارتونی است

کافه‌ای در شهر سئول کره جنوبی، با طراحی داخلی عجیب و غریب اما دوست‌داشتنی خود، نظر بسیاری از توریست‌ها و مراجعه‌کنندگان را به خود جلب کرده است.

در حالی که اکثر کافه‌ها در گوشه و کنار دنیا سعی می‌کنند تا ظاهر بیرونی و دکوراسیون داخلی‌شان را به سبک کافه‌های منطقه‌ی ویلیامز برگ در بروکلین نیویورک تغییر دهند، حالا یک کافه در شهر سئول کره جنوبی با ایده‌ای جدید و کاملا متفاوت وارد عرصه‌ی رقابت شده است. این کافه «یئون نام دونگ» یا (YND239-20) نام دارد و طراحی دکوراسیون داخلی آن فوق‌العاده جذاب و دقیقا شبیه به نقاشی‌های کارتونی است. همین دکوراسیون جذاب و رؤیایی باعث شده تا اکثر توریست‌ها و میهمانان از حضور و گذراندن وقت در آن لذت ببرند.

با ورود به کافه یئون نام دونگ شما احساس می‌کنید به دنیایی سیاه و سفید که همه جای آن مملو از نقاشی‌های کارتونی است پا گذاشته‌اید. در واقع طراحی داخلی این کافه به‌قدری هوشمندانه است که انگار شما از جهان واقعی خارج و به دنیایی خیالی وارد شده‌اید. این کافه برای افرادی که عاشق اشتراک‌گذاری عکس در اینستاگرام هستند، حکم بهشت را دارد.

نمای کافه کارتونی سئول

تصاویر خیالی در دنیای واقعی

رنگ فضای داخلی کافه کاملا سفید بوده و همه طرح‌ها و جزئیات آن با خطوط سیاه نقاشی شده است. تمام این جزئیات حس و حال نقاشی کشیدن با قلم در دفتر نقاشی را به مخاطبان القا می‌کند.

مبلمان استفاده شده در این کافه به‌طرز شگفت‌انگیزی با فضای اطراف‌شان سازگاری دارند و تمام نقاشی‌ها هم کاملا واقعی و زنده به نظر می‌رسند.

طبق گفته مدیر بازاریابی کافه‌ی یئون نام دونگ، صاحبان کافه نام آن را از آدرس اصلی‌اش در سئول یعنی خیابان Yeon-Nam-Dong 239-20 گرفته‌اند.

هدف اصلی این کافه، فراهم کردن لحظات شاد و به‌یادماندنی برای میهمانانش است

در واقع هدف اصلی این کافه، فراهم کردن لحظات شاد و به‌یادماندنی برای میهمانانش است؛ اما مشتریانی که به کافه کارتون سئول می‌آیند، مدام از خودشان عکس می‌گیرند و در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند.

همین کار باعث شده تا کافه یئون نام دونگ خیلی سریع و به‌شکل کاملا طبیعی به شهرتی جهانی دست پیدا کند.

مشتریان کافه یئون نام دونگ

تب اینستاگرام

امروزه میزان اشتراک‌گذاری عکس‌های جذاب و جالب از گالری‌های هنری، کافه‌ها و مکان‌های عمومی به‌شدت در حال افزایش است. به همین دلیل هرقدر کسب و کار شما از این طریق بیشتر دیده شود، احتمال موفقیتتان هم به همان میزان بالا می‌رود.

البته برخی از منتقدین بر این باورند که مکان‌هایی نظیر کافه یئون نام دونگ هیچ‌گونه حس زیبایی‌شناسی و مفهوم خاصی را به مخاطب القا نمی‌کنند.

اما این انتقادات نه‌تنها نتوانسته میزان مراجعه افراد به کافه یئون نام دونگ را کاهش دهد، بلکه با توجه به محیط دوست‌داشتنی و گرمش، روزبه‌روز بر تعداد میهمانان آن افزوده می‌شود.

در آخر باید به این موضوع هم اشاره کنیم که موفقیت این کافه به‌قدری زیاد شده که صاحبان آن قصد دارند تا شعبه‌های دیگر این کافه را در سایر کشورها راه‌اندازی کنند.

پس اگر نمی‌توانید به کره جنوبی سفر کنید و سری به کافه کارتونی یئون نام دونگ بزنید، شاید روزی این کافه به محل زندگی شما بیاید.

مطالب مرتبط:

منبع CNN

دیدگاه